Reagerade på, att du börjar se dig lite av en "ensamvarg"... Själv har jag gjort den s.k. livsresan i motsatt riktning.
Kanske en arbetsskada genom mitt yrkesval, där jag tillbringat större del av mitt liv bakom ratten och med många timmar
utefter vägarna i ensamhet och mycket tid till övers för egna funderingar och filosofiska tankar.
Samtidigt, paradoxalt nog har jag träffat fler människor än många andra, kanske mest ytligare bekantskaper, men ändå...
Jag har inte alls haft något emot detta leverne och skulle gärna göra om samma yrkesval, om jag fick chansen...
Men nu som pensionär, har jag istället fått smak på ökad social samvaro och är övertygad om, att det mår människan bara bra av.
Det är väl därför, vi sitter här bakom våra skärmar, delar med oss av våra tankar och försöker känna lite gemenskap genom etern?
På sydligare breddgrader sitter man på cafeer, parkbänkar m.m. och delar sina sociala kontakter, samtalar fritt utan skärmar.
Ja, det är klart, att den nya uppväxande generationen med sina mobiltelefoner utgör förstås ett undantag...
Har en nära anhörig, som efter flera år i sin påtvingade ensamhet beslöt sig för att "ta saken i egna händer", men misslyckades.
Efter en längre tids vård och behandling för sin depression, har nu livsandarna återvänt och livet går att uthärda igen.
Det ensamma boendet i huset har nu bytts mot en mer social tillvaro i en form av ett gruppboende och mer social gemenskap,
något som "hemtjänsten" aldrig kommer att kunna ersätta. Ett politiskt fiasko, skulle jag vilja påstå om vår s.k. åldringsvård.
Nu när jag ser på mig själv, så är jag egentligen inte alls någon ensamvarg...
däremot kanske mer av en "doer" dvs, jag gör saker - får saker gjorda och vill uträtta något - ofta efter eget huvud.
Jag är inne på den här sidan, för att jag tror på den sociala gemenskapen i vårt förnämliga forum och att vi mår bra av detta.
Sen, att du Bengtic har tröttnat på att bo i en gammal husbil på Bahia, det är en annan sak...
Här hemma i gamla Svedala sveper det in iskalla nordliga vindar, snön vräker ner och kärnkraften står stilla.
Tror inte, att du egentligen längtar hem... inte just idag?