• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Peugot J5 Alpha Jet 540-89

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tog en rejäl tur idag, den nya sadeln var bra körde bortåt en mil. tyvärr var alla restauranger proppfulla med spanjorer sol och söndag!
affärerna var stängda så det blev woken som alltid är öppen som det verkar men mat måste man ha.
Några bilder från mobilen.
Visa bilaga 21952Visa bilaga 21953Visa bilaga 21954Visa bilaga 21955
Ser ut som en fiskebåt men det är förklädnad tittar man på skrovet så planar den säkert utan problem. En sån bil i bilden har jag åkt i och det var närmast som en sjöresa i vågigt hav.Visa bilaga 21956
Optimistiskt med dragkrok på en "Apgunga" !!
Verkar vara en av de sista årgångarna, med den starka motorn på 29hk,
Den första årsmodellen hade bara 9hk !!

Fantastiska blommor :)
 
Det fantes fra rundt 1970 noen modeller med 36 hk - den første var en AZU 2CV6 varebil. Samme motor som i AMI 6 i en lettere bil, kul kjøredoning. En 2CV som virkelig kunne trekke noe var den tomotors 4 hjuls trekker som ble laget for ørken bruk. De 2 veksellådorna hadde lavere utveksling en normalt og sammenkoblet vekselspak. Toppfart var noe en ikke snakket om på den modellen, fremkommelighet i terreng bedre enn de fleste på den tid.
 
Nu minsann Bengt, har de lokala geniknölarna gnuggats varma.
Stagningen av bakänden på din trehjuling.

Inledningsvis tänkte jag också på wires som lösningen, åtminstone i fält/resa.
Men nu när jag läser om din erfarenhet, så dök det upp en annan snilleblixt.

Samma plats, samma riktningar som wiren, men:
Gasfjädrar, tex från en lagom tung baklucka från en kombi-bil.
Då skulle du ta hand om tryckspänningen istf dragspänningen.

Jag kan tänka mig att en del experimenterande kan behövas
för att hitta rätt "mot-tryck" eller lyft-kraft.
Återkoppla gärna på detta förslag :)
 
Jag har tänkt på både steloperation med stag och förstärkningsvetsar av platt järn aluminium på strategiska ställen. Även på att styva upp sadelfjädringen, i vanliga fall på en cykel går ju alla krafter genom centrumlinjen för gravitation. Med en trehjuling så belastas ena sida av sadeln ibland.
Hela bakre fyrkantröret av aluminium och den fastbultade förlängningen fjädrar väldigt mycket det blir en mjuk körning med mycket fjädring men samtidigt finns det ingen styrsel i den så det blir som att åka med ett dåligt pumpat bakdäck fast värre.

Man måste se rörelsen på video när man ostagat med ganska litet tryck kan få cykeln att vagga och bakaxeln att vrida sej fram och tillbaka så att den styr ett antal grader. den kan även komma i självsvängning.
Nu är ju toppfarten 24 kmt och ostagat kan man glömma det blir lite av nära döden upplevelse och fartens tjusning. Har inte vågat köra mer än 22kmt men bara korta bitar av en bra väg.
Skulle den bli helt stel blir den lättare att köra men obekvämare. Vajerlösningen är bara temporär tills jag kommer hem. På skroten kan jag hitta dämpare till takluckor, men det måste göras fästen också och resultatet känns osäkert.
Min fd kollega som ska svetsa får ta sej en titt på det hela han kan ju material och förklara för mej hur de lyckats att få aluminium att röra sej som det gör utan utmattnings sprickor.
Jag lär få plocka isär den eftersom man inte vill ha bortsprungna elektroner in i elsystemet.
Ska beställa en laddare till elcykeln dc-dcladdare med 12v in och 36 ut. Varit mycket svårt att hitta men det finns en holländsk firma som tillverkar dom, vilket verkar otroligt men bra. Normalt köper man från kina och får dit ett eget namn, men dessa har jag inte hittat någonstans har sökt i timtal. Fördelen är att jag kan ladda när jag sitter i bilen och trehjulingen ligger hopfälld därbak. fungerar ju på hemresan med behöver ju inte stå på elplats och vänta på att den blir laddad. Kan ju även ha en solpanel stående på tomten med ett boosterbatteri så jag får laddning ska skaffa ett litet tält att sätta upp som väderskydd.
Det blir alltså en helt fristående lösning utan betal el men den egentliga orsaken är att jag inte vill ha elkablar liggande över tomten med spänning på och heller ingen klämd kabel i dörren om jag sätter det hela på framsidan där jag bara har 5 meter till cykelbanan.
 
Jag har tänkt på både steloperation med stag och förstärkningsvetsar av platt järn aluminium på strategiska ställen. Även på att styva upp sadelfjädringen, i vanliga fall på en cykel går ju alla krafter genom centrumlinjen för gravitation. Med en trehjuling så belastas ena sida av sadeln ibland.
Hela bakre fyrkantröret av aluminium och den fastbultade förlängningen fjädrar väldigt mycket det blir en mjuk körning med mycket fjädring men samtidigt finns det ingen styrsel i den så det blir som att åka med ett dåligt pumpat bakdäck fast värre.

Man måste se rörelsen på video när man ostagat med ganska litet tryck kan få cykeln att vagga och bakaxeln att vrida sej fram och tillbaka så att den styr ett antal grader. den kan även komma i självsvängning.
Nu är ju toppfarten 24 kmt och ostagat kan man glömma det blir lite av nära döden upplevelse och fartens tjusning. Har inte vågat köra mer än 22kmt men bara korta bitar av en bra väg.
Skulle den bli helt stel blir den lättare att köra men obekvämare. Vajerlösningen är bara temporär tills jag kommer hem. På skroten kan jag hitta dämpare till takluckor, men det måste göras fästen också och resultatet känns osäkert.
Min fd kollega som ska svetsa får ta sej en titt på det hela han kan ju material och förklara för mej hur de lyckats att få aluminium att röra sej som det gör utan utmattnings sprickor.
Jag lär få plocka isär den eftersom man inte vill ha bortsprungna elektroner in i elsystemet.
Ska beställa en laddare till elcykeln dc-dcladdare med 12v in och 36 ut. Varit mycket svårt att hitta men det finns en holländsk firma som tillverkar dom, vilket verkar otroligt men bra. Normalt köper man från kina och får dit ett eget namn, men dessa har jag inte hittat någonstans har sökt i timtal. Fördelen är att jag kan ladda när jag sitter i bilen och trehjulingen ligger hopfälld därbak. fungerar ju på hemresan med behöver ju inte stå på elplats och vänta på att den blir laddad. Kan ju även ha en solpanel stående på tomten med ett boosterbatteri så jag får laddning ska skaffa ett litet tält att sätta upp som väderskydd.
Det blir alltså en helt fristående lösning utan betal el men den egentliga orsaken är att jag inte vill ha elkablar liggande över tomten med spänning på och heller ingen klämd kabel i dörren om jag sätter det hela på framsidan där jag bara har 5 meter till cykelbanan.

Hej Bengt, tänkte bara påminna om att ett 36V Li-ion batteri laddas med 42V, men jag misstänker att du redan vet detta,
men bara för att vara på den säkra sidan.
 
Jo laddarna brukar ange spänningen till 42volt, 10celler laddade till 4,2volt tre och tre parallellkopplade bara 7,5 ah i elcykeln men det är förmodligen högströmsceller de brukar ha lite lägre kapacitet. Det står 36 volt på den laddaren jag beställde men den är ju till elcyklar så det måste vara rätt. Den blev dyr priset var utan vat och frakt till spanien men är den som de skryter om högsta kvalite och extrafinnesser i laddning kan det var värt det. Har ju en dataladdare med ett antal minnen för att lagra olika laddningsprofiler den känner automatiskt av vilka celler det är laddar allt upp till 50volt man anger vilken ström man vill ladda med och den kapacitetsmäter hela tiden. Finns även en urladdningsfunktion så man kan köra en laddningcykel och se om man har den kapacitet som det ska vara. Mycket bra för att kolla men lite bökigt till vardagsbruk, ja den kräver 12 volt på ingången.
Så jag valde den enkla laddaren. Har tänkt att det blir ganska många mil att åka och handla i flera år, så att ta med laddaren i en väska tillsammans med mitt lifepo4 batteri 20ah väger inte mycket men ger dubbla kapaciteten.
Antar att den kommer att laddas hela tiden med 2 A. Det är en besparing varje gång jag låter bilen stå, använde elcykeln en del tidigare men har en del problem med balansen ibland så tre hjul fungerar bra.
Räknar man ihop allt så blir det som en billig bil men det får det vara värt.
Många som kommer och tittar på fordonet en del fotograferar. En äldre spanjor med kryckor var väldigt intresserad Han hade en sköterska som körde hans rullstol och han skulle köpa en trehjuling.
Många som har tre och fyrhjulingar i olika stadier av problem, men min är klart lättast och går enkelt att fälla ihop och nästan snabbast också med fara för livet.
 
Var lite konstigt väder idag, tempen gick upp till 11 grader inatt. Använde elfläkten som inte gick särskilt ofta.
Var ganska lite direkt sol men varmt ända har suttit ute och läst ganska mycket, Åt paella färdiglagad bara att värma men det var inget att skriva hem om. Det var kyckling i men det var de svåra bitarna med mycket ben.
Gick till baren och tog en kaffe med crossiant.
Prognosen för i morgon verkar inget bra men den kan ändra sej.
Ska se om jag kan hitta någon bra bok att ladda ner från biblioteket. Har kommit igång med att lyssna på ljudböcker vilket jag inte gjort på flera år.
Funderar en del på hemresan som är fyra veckor bort, en del ska göras innan dess bl.a. tänkte jag ta ner min parasoll med fäste och plugga skruvhålen med tätningsmassa. Är väl knappast någon som vill betala för den så den hamnar nog på bänken, ser ingen användning för den hemma annat än som regnskydd och det blir ju knappast perfekt. bättre då att satsa på något ordentligt. Har hittat ett mindre förrådstält för parkering av elcykeln under tak där jag samtidig har laddning klar.
Kommer förmodligen använda den ofta för att handla mat. Men även lite turer grannskapet det är ju ganska naturskönt och som körandes på ett invalidfordon kan man köra vartsomhelst.
Stormarknaderna i Norrköping blir ju mycket mer tillgängliga när man kan ta ur cykeln och med ett par handgrepp fälla upp den.

6b3642a6d63ac9c9755529f0d552eacd7760f63e59afa8e136e9fa03c3bee729.jpeg
 
Senast ändrad:
Iden är att köra bil till en stormarknad lasta ur trehjulingen och köra runt som en invalid.
Sen tror jag inte den är så attraktiv för tjuvar heller.
Jaha den enda verksamheten där var ju bolaget. Synd för restaurangen har jag köpt många matlådor från bra pris och god mat.
Använder den på marknaden härnere man kan åka runt och titta utan att bli trött.
Har tillbringat kvällen med att leta ljudböcker med Stefan Sauk som uppläsare med appan biblio i telefonen är det enkelt att hitta och ladda ner sen går det att tanka hela boken till telefonen så då är man inte beroende av att vara uppkopplad. Har ju lurar så jag kan köra och lyssna men det vågar jag inte för säkerhetens skull. Mötte en ung snygg spanska på cykelbanan, hon körde scooter med en hand fort den andra höll i mobilen. Fick en vision av hur hon kunde se ut på akuten med hela livet delvis förstört.
 
Ja det blir bra med systemet som granne kan det inte bli fel enklare med parkering och lättare att nå än nu. Kan de få dit en restaurang blir det bra, en ställplats i ett hörn av parkeringen skulle bli perfekt!
Maxi lär få det svårare att överleva.
Cykla lär bli svårt det finns ju inga trampor!
 
Lite feedback från Dyners verkstadskontakt, en bekant var och bytte kamrem och tillhörande jobb.
Han berättade att bilen gick bättre än någonsin och en del skumma ljud hade försvunnit!
Ytterligare en som lovordar sevicen som Tommy hjälper till med i ren omtanke.
Att det blir betydligt billigare är en annan sak men det viktigaste är ju att det är fackmannamässigt utfört, vilket flera vittnar om.
Vi hade Elvis på besök dvs. jag upplevde att Elvis has left the house long before and as I understand never been there.
Det verkade vara nästan bara svenskar där och det var kallt 7 grader en strålkamin vid dansgolvet gjorde det lite bättre.
Baren gjorde goda inkomster dock och väldigt trevlig och effektiv personal vilket är standard på Bahia.
Kom lite sent till den ordinarie baren de flyttade allt till piscinan, beställde kaffe och en muffins och trots att de var väldigt stressade så fixade de det trots att baren officiellt var stängd.
Men såklart man har ju Vipstatus !
Blev inte länge där är väldigt dålig på barhäng och sånt slutade för en massa år sedan. Jag är ju lite insnöad på teknik och sånt och dansa har jag aldrig kunnat vis av problemen brukar jag inta säkerhetsavstånd efter att blivit med våld uppdragen på dansgolvet.
En Ung kille på woken som väldigt gärna vill prata kom fram till mej idag och gav mej ett kinesiskt mynt, han ville att jag skulle minnas honom när jag kom hem.
han är i samma ålder som de elever jag undervisade i gymnasiet och verkar väldigt vetgirig, jag har pratat med honom om behovet av utbildning eftersom det skulle ge mer långvarig trygghet i livet.
 
Senast ändrad:
Iden är att köra bil till en stormarknad lasta ur trehjulingen och köra runt som en invalid.
Sen tror jag inte den är så attraktiv för tjuvar heller.
Jaha den enda verksamheten där var ju bolaget. Synd för restaurangen har jag köpt många matlådor från bra pris och god mat.
Använder den på marknaden härnere man kan åka runt och titta utan att bli trött.
Har tillbringat kvällen med att leta ljudböcker med Stefan Sauk som uppläsare med appan biblio i telefonen är det enkelt att hitta och ladda ner sen går det att tanka hela boken till telefonen så då är man inte beroende av att vara uppkopplad. Har ju lurar så jag kan köra och lyssna men det vågar jag inte för säkerhetens skull. Mötte en ung snygg spanska på cykelbanan, hon körde scooter med en hand fort den andra höll i mobilen. Fick en vision av hur hon kunde se ut på akuten med hela livet delvis förstört.
Kan rekommendera böckerna om Christoffer Silverbjälke av Buthler & Öhrlund (Sauk som uppläsare).
Med miljöer man känner igen. Tex ett mord på självplocken på Ikea i Linköping :)
 
Senast ändrad:
Var ett tag sen jag skrev något fick ta en omväg för att hitta tråden, var inga problem tidigare när den låg där jag lagt den.

Händer inte mcket här ganska statiskt egentligen de små konfrontationer som händer och det oundvikliga skvaller som fortplantas av spinnsidan är ju ganska ointressant av det stora flertalet så ock av mej.
Det jag fick reda på idag är att en man som jag upplevde lite egendomlig inte enbart av alkoholintaget utan jag kände mej orolig för hans psykiska välbefinnande.
Han blev omhändertagen för diverse handgemäng kanske det egentligen var bra eftersom han betedde störningar innan. Tror att man kollar honom min privata gissning vill jag inte skylta med här eftersom jag inte är doktor men kan nog vara tumär i hjärnan dödlig.
Mina grannar har hundar som låter.
mina grannar diskar inte i avsedda diskhoar med varmvatten utan föredrar diverse plast hinkar och hoar av diverse slag. Tror att det är en plåtis men tydligen inte utan kök? Ibland kommer det en doft som man måste fly ifrån.
Att man som äldre klär sig i åtsittande cykeltrikå har jag inga problem med men...
Börjar längta hem flyttade bilen ett par meter så att jag ska komma åt att öppna motorhuven för service.
Har inte varit det väder som jag och alla andra hoppats på men jag har klarat en övervintring, fast detta blir den sista i mitt liv säljer husbilen trots vad jag fått som råd. Den kostar mej nästan ingenting att behålla behöver inte pengarna men känner att jag måste göra ett avslut i mitt liv.
Det finns annat att göra och det måste jag finna ut.
 
Var ett tag sen jag skrev något fick ta en omväg för att hitta tråden, var inga problem tidigare när den låg där jag lagt den.

Händer inte mcket här ganska statiskt egentligen de små konfrontationer som händer och det oundvikliga skvaller som fortplantas av spinnsidan är ju ganska ointressant av det stora flertalet så ock av mej.
Det jag fick reda på idag är att en man som jag upplevde lite egendomlig inte enbart av alkoholintaget utan jag kände mej orolig för hans psykiska välbefinnande.
Han blev omhändertagen för diverse handgemäng kanske det egentligen var bra eftersom han betedde störningar innan. Tror att man kollar honom min privata gissning vill jag inte skylta med här eftersom jag inte är doktor men kan nog vara tumär i hjärnan dödlig.
Mina grannar har hundar som låter.
mina grannar diskar inte i avsedda diskhoar med varmvatten utan föredrar diverse plast hinkar och hoar av diverse slag. Tror att det är en plåtis men tydligen inte utan kök? Ibland kommer det en doft som man måste fly ifrån.
Att man som äldre klär sig i åtsittande cykeltrikå har jag inga problem med men...
Börjar längta hem flyttade bilen ett par meter så att jag ska komma åt att öppna motorhuven för service.
Har inte varit det väder som jag och alla andra hoppats på men jag har klarat en övervintring, fast detta blir den sista i mitt liv säljer husbilen trots vad jag fått som råd. Den kostar mej nästan ingenting att behålla behöver inte pengarna men känner att jag måste göra ett avslut i mitt liv.
Det finns annat att göra och det måste jag finna ut.
Hej. De va tråkigt att höra. Det finns ju en sommar då går det att åka i Sverige hoppas att du tänker efter lite på detta. Vore kul om du fortsätter att åka och skriva.
Mvh Umebo
 
Jag kommer upp och hälsar på dig till sommaren kanske vi ta en tripp någonstans så behåll bilen ett tag till jag kommer åka mycket i sommar håll ut här kommer våren nu
 

Bilagor

  • IMG_20220821_130438.jpg
    IMG_20220821_130438.jpg
    3,5 MB · Visningar: 13
Fick en inbjudan via facebook till en ställplats i Motala vid segelbåtshamnen.
Det är den förre ägaren till min husbil som mailade, har ett minne av den platsen när jag hade en folkvagnsbuss för evigheter sedan.
 
Ja det saknas inte propåer om att jag inte ska sälja husbilen.
Kanske känns det tråkigt för att man bor ensam, men jag känner mej mätt på den här boendeformen. Det enda jag skulle sakna var att kunna övernatta enkelt någon enstaka natt, själva boendet är jag ganska less på. Var ganska nöjd med min Caddy egentligen men har nog svårt att byta bort min Toyota Verso-s den skulle kunna fungera med en liten tältvagn eller en minihusvagn. Det blir ju gott om plats på tomten för en sån.
Så säljas ska den men den är smutsig både ute och inne en något mer strävsam äldre man eller ett yngre par skulle nog passa bra för den.
Och så klart måste man vara praktisk och kunna fixa saker. Ett antal dynor extra och ett stort uppfällbart bord finns liksom cykelställ.
Det har blivit väldigt varmt ibland här på dagarna blir det inte för varmt ska jag se till att tvätta det värsta.
Väldigt svårt att tänka sej att det är snö och minusgrader hemma när man sitter och funderar på om det inte är för varmt att sitta ute.
Sen undrar jag om man kan få skador av att pulsen kortvarigt far upp till 198, har råkat ut för det under behandling med tramadol kändes som en nära döden upplevelse . Kanske är allergisk eller så var det något annat, finns ju en minst som förmodligen vet?
Jo spansk sjukvård är nog inte riktigt som jag trodde men det är inte svensk sjukvård heller.
Måste erkänna att jag inte deltagit i omröstningen i ihusbil. Är helt enkelt inte intresserad av föreningsliv utan överlåter detta till andra.
Detta gäller också de saker som anordnas på campingen, har blivit en ensamvarg.
OJ.png
 
Reagerade på, att du börjar se dig lite av en "ensamvarg"... Själv har jag gjort den s.k. livsresan i motsatt riktning.
Kanske en arbetsskada genom mitt yrkesval, där jag tillbringat större del av mitt liv bakom ratten och med många timmar
utefter vägarna i ensamhet och mycket tid till övers för egna funderingar och filosofiska tankar.

Samtidigt, paradoxalt nog har jag träffat fler människor än många andra, kanske mest ytligare bekantskaper, men ändå...
Jag har inte alls haft något emot detta leverne och skulle gärna göra om samma yrkesval, om jag fick chansen...

Men nu som pensionär, har jag istället fått smak på ökad social samvaro och är övertygad om, att det mår människan bara bra av.
Det är väl därför, vi sitter här bakom våra skärmar, delar med oss av våra tankar och försöker känna lite gemenskap genom etern?
På sydligare breddgrader sitter man på cafeer, parkbänkar m.m. och delar sina sociala kontakter, samtalar fritt utan skärmar.
Ja, det är klart, att den nya uppväxande generationen med sina mobiltelefoner utgör förstås ett undantag...

Har en nära anhörig, som efter flera år i sin påtvingade ensamhet beslöt sig för att "ta saken i egna händer", men misslyckades.
Efter en längre tids vård och behandling för sin depression, har nu livsandarna återvänt och livet går att uthärda igen.
Det ensamma boendet i huset har nu bytts mot en mer social tillvaro i en form av ett gruppboende och mer social gemenskap,
något som "hemtjänsten" aldrig kommer att kunna ersätta. Ett politiskt fiasko, skulle jag vilja påstå om vår s.k. åldringsvård.

Nu när jag ser på mig själv, så är jag egentligen inte alls någon ensamvarg...
däremot kanske mer av en "doer" dvs, jag gör saker - får saker gjorda och vill uträtta något - ofta efter eget huvud.
Jag är inne på den här sidan, för att jag tror på den sociala gemenskapen i vårt förnämliga forum och att vi mår bra av detta.

Sen, att du Bengtic har tröttnat på att bo i en gammal husbil på Bahia, det är en annan sak... ;)
Här hemma i gamla Svedala sveper det in iskalla nordliga vindar, snön vräker ner och kärnkraften står stilla.
Tror inte, att du egentligen längtar hem... inte just idag?
 
Jag har nog gjort din resa socialt fast baklänges!
Från ett socialt liv i en kristen församling och senare lärare under 30 år har jag blivit en ensam pensionär i eget radhus med få sociala kontakter ett antal av mina bra vänner har under åren gått bort.
På Bahia är en hel del kontakter kopplade till baren eller piscinan och det dricks en hel del och det goda samtalet blir lidande.
Att många har eller får skador i längden är garanterat speciellt kopplat med ålder medicin och diverse sjukdomar varav en del är en följd av levernet.
Själv klarar jag mej dåligt eftersom jag i många år haft problem med magen av andra orsaker. Det blir som lök på laxen att dricka något och magsmärtorna är svåra.
Man verkar röka mer än vad som är vanligt hemma vid mogen ålder, vilket jag aldrig gjort. En bar som bara säljer alkohol som samlingsplats för det sociala livet är ingen bra kombination, jag hade hellre sett en restaurang med mat. Så Bahia är ingen bra plats för mej och många andra. Nu kör jag hem om två veckor vill ha en lugn resa norrut utan stress och med bra möjligheter att välja färdväg. Hemvägen blir nog delvis en kopia på hitvägen med 30+35+25mil där jag stannar valfritt en eller två nätter på samma ställe och då ska jag vara i Montpellier i sydfrankrike. Sen får nog vädret avgöra blir det dåligt så blir det längre sträckor men har en del ställen jag varit på förr och hittar tillbaka till. I höjd med Avignon har vädret tidigare börjat bli sämre när man kommer bort från kusten. Räknar med 10 dagar totalt till norra tyskland dvs. 25mil/dag i snitt. 2020 blev det 9 kördagar ända hem och då med två övernattningar på samma ställe altså 7 kördagar till tyska norra gränsen det var covid 19 som ställde till det.
Det ska altså finnas lite luft i schemat hem för att inte finna vägarna igenkorkade och färjorna upptagna eller med svinpriser.
Egentligen är det Jesus död som spökar så här flera tusen år senare.

Har gjort en spaning om väderapparna, har betalat för foresic men har även yr och testat klart en hel del plus tittat på några andra.
Verkar som underlaget är samma på flera av dom när det gäller spanien. Många väderuppgifter verkar komma från hotell och liknande.
Det är uppgifter som ofta är helt tokiga där nattempen skulle tyda på en ljummen sommarkväll och verkligheten hamnar 8-10grader.
Men det konstiga är att den app jag har för hemorten stämmer väldigt ofta vilket jag ser genom att titta på min väderstation genom kameran hemma.
Det gick ju att titta på santa pola också och verkar stämma betydligt bättre.
Jag är misstänksam kan det vara att turistvädret är så viktigt för Spanien att man kör data genom ett filter. Att det lätt kan vara 8grader varmare än från min givare som ligger på taket, den skillnaden känner man lätt genom att gå ut och känna efter vilket inte får mej att sätta mej i stolen efter solens nedgång. Misstänker att de heta dagarna maskeras också.
The weather Channel heter appen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen