• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Peugot J5 Alpha Jet 540-89

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja det saknas inte propåer om att jag inte ska sälja husbilen.
Kanske känns det tråkigt för att man bor ensam, men jag känner mej mätt på den här boendeformen. Det enda jag skulle sakna var att kunna övernatta enkelt någon enstaka natt, själva boendet är jag ganska less på. Var ganska nöjd med min Caddy egentligen men har nog svårt att byta bort min Toyota Verso-s den skulle kunna fungera med en liten tältvagn eller en minihusvagn. Det blir ju gott om plats på tomten för en sån.
Så säljas ska den men den är smutsig både ute och inne en något mer strävsam äldre man eller ett yngre par skulle nog passa bra för den.
Och så klart måste man vara praktisk och kunna fixa saker. Ett antal dynor extra och ett stort uppfällbart bord finns liksom cykelställ.
Det har blivit väldigt varmt ibland här på dagarna blir det inte för varmt ska jag se till att tvätta det värsta.
Väldigt svårt att tänka sej att det är snö och minusgrader hemma när man sitter och funderar på om det inte är för varmt att sitta ute.
Sen undrar jag om man kan få skador av att pulsen kortvarigt far upp till 198, har råkat ut för det under behandling med tramadol kändes som en nära döden upplevelse . Kanske är allergisk eller så var det något annat, finns ju en minst som förmodligen vet?
Jo spansk sjukvård är nog inte riktigt som jag trodde men det är inte svensk sjukvård heller.
Måste erkänna att jag inte deltagit i omröstningen i ihusbil. Är helt enkelt inte intresserad av föreningsliv utan överlåter detta till andra.
Detta gäller också de saker som anordnas på campingen, har blivit en ensamvarg.
Visa bilaga 22501
Angående pulsen så har jag en yngre kollega med hjärtfel.
Några gånger i månaden rusar hans hjärta i några minuter.
Pulsen ligger då runt 280!
Han säger att det är som att springa ett maratonlopp långt över sin prestationsförmåga.
Det lär tydligen vara skadligt i långa loppet...
 
Har suttit mest hela kvällen och kollat avgångar och priser på finnlines travemunde - malmö och stena kiel-göteborg. Förutom maten som verkar bättre på stena så skiljer det inte mycket i pris och med tanke på att det bara är 34mil hem mot närmare 48 mil från malmö.
Det som i så fall kan vara ett problem är att det blir 35 mil från greven att köra igenom hamburg och färjan går 17.45 och man ska väl vara där 2 tim före så blir det lite tajt.
En lösning är ju att förskjuta resplanen till en ställplats betydligt närmare hamburg.
Har haft problem en gång med stau där, planen är ju att passera en söndag 2april.
Jag tänker så här att kommer man från söder så ska ju halva tyskland in till hemmet i hamburg kanske skulle vara bättre att köra en måndag och få en extra dag på vägen hem. Men då kommer ju alla lastbilar som stått parkerade börjat köra upp mot hamnarna för att komma till sverige och då har man det problemet.
När båten gått kl 22 har man haft gott om tid att handla tanka äta mat vid bordershoppen.
Ytterligare en lösning är ju att köra puttgarden-rödby och bron som jag aldrig kört över, längre att köra men inget passande av tider som jag har svårt för numera. Stresståligheten är ganska dålig numera. När man var ung planerade man inte utan tog det som det kom och det ordnade sej alltid.
 
Wunderground er en brukbar app som bruker data fra private værstasjoner. For oversikt over været er Windy i særklasse. YR gir ofte mer presise varsler enn vår nasjonale meteorologi tjeneste. Har testet en bunt andre også, men dette er de viktige på telefonen. Tester nå OpenWeather, denne har et enklere bruergrensesnitt enn wunderground, men ser ut til å benytte samme datagrunnlag

For å fjerne stress med å holde tider, kjør opp til Storebelt broen og videre til Øresundsbroen.

Vår siste tur fra Spania til Sverige startet vi tidlig i mai måned og var i Sverige til midsommar - passe tempo for en pensjonist.
 
Foreca påstår med en dåres vishet att det är 18grader ute nu men min givare visar 10,9grader. Min föreslagna app har 17 grader. Kan vara så att folk placerat givarna vid huskroppar som värms på dagen och avger värme på natten. Har sett lite konstiga mönster från visa orter.

Har sorterat ut problemet men förlorar en dag så jag startar en dag tidigare eftersom jag åker från kiel har jag hittat en restaurang i ett lantligt läge med ställplatser. Restaurangen är bara öppen på lörd och sönd och båten går söndag kväll så det passar perfekt. Men har inte bokat än. Det skulle vara skönt att sova i en bra säng och äta riktig mat några dagar. Eftersom jag åker en dag tidigare till Ställplatsen så förlorar jag en dag. Kan nog köra den 23mars istället och tjäna en dag då har jag lite luft i schemat. Det blir 10 kördagar till kiel , har ju historiken från min resa ner lagrad på maps så enkelt att räkna.
Jag funderar att göra som du föreslår Knut! Vädret styr ju en del men jag har ju inte bråttom bara jag slipper hamna i påsktrafiken och det är ju ingen fara när man lämnar storstäderna bakom sej. På kartan ser ju öresundsbron ut att vara en omväg helsingör verkar ju enklare med bara en kort färjetur.
 
Foreca påstår med en dåres vishet att det är 18grader ute nu men min givare visar 10,9grader. Min föreslagna app har 17 grader. Kan vara så att folk placerat givarna vid huskroppar som värms på dagen och avger värme på natten. Har sett lite konstiga mönster från visa orter.

Har sorterat ut problemet men förlorar en dag så jag startar en dag tidigare eftersom jag åker från kiel har jag hittat en restaurang i ett lantligt läge med ställplatser. Restaurangen är bara öppen på lörd och sönd och båten går söndag kväll så det passar perfekt. Men har inte bokat än. Det skulle vara skönt att sova i en bra säng och äta riktig mat några dagar. Eftersom jag åker en dag tidigare till Ställplatsen så förlorar jag en dag. Kan nog köra den 23mars istället och tjäna en dag då har jag lite luft i schemat. Det blir 10 kördagar till kiel , har ju historiken från min resa ner lagrad på maps så enkelt att räkna.
Jag funderar att göra som du föreslår Knut! Vädret styr ju en del men jag har ju inte bråttom bara jag slipper hamna i påsktrafiken och det är ju ingen fara när man lämnar storstäderna bakom sej. På kartan ser ju öresundsbron ut att vara en omväg helsingör verkar ju enklare med bara en kort färjetur.
Hej. De finns ett annat alternativ Rostock-Trelleborg då slipper man alla stora städer i Tyskland om man åker lite väster om Berlin lite vägarbeten och inte så mycket till backar heller vi har åkt den några gånger funkar bra tycker vi ta det lugnt på vägen till Sverige Haaaaadet bra.
Mvh Umebo
 
Har 31gr på taket i husbilen i solen givaren ligger i en vit plastpåse inne är det 28 grader.
Tar igen mej lite har skruvat 3 tim med bilen för att få in rvs i lådan, ganska mycket måste bort saknade en 22mm nyckel men fick låna av campingen.
Så nu blir det intressant och se om växellådan blir tystare, behandlingen är färdig efter 120mil.
Finns folk som badar och solar vid poolen, väntar tills det blir bättre väder gul varning 70km i byarna ligger ett högtryck över portugal som trycker på.
Snö har jag inte sett sen april förra året.
Ganska overkligt när man ser bilderna och tittar på nyheterna, har ju kört för tidigt tidigare men nu dröjer det några dagar in i april innan jag är hemma.
Har sett att skolbarnen i europa och sverige har lov som börjar 1april så jag antar att många som ska ut och köra på vägarna börjar då men riktiga helgdagar med totalstängt har det på långfredagen 7/4 så då ska man vara hemma. Hemma finns det alltid affärer öppna men här är allt stängt utom macken typ seven eleven som har öppet och där är det minst 25% dyrare.
Den här mindre staden har 5 st stora livsmedelsaffärer inom en dryg kilometer. Helt otroligt där finns färsk fisk liggande isad i alla möjliga storlekar och en del som jag inte vet om det går att äta. Hela spädgrisar ligger nedfrysta i plastpåsar. Köttdiskarna har hur mycket som helst stora bitar från djur överallt. Det som inte finns är fryst färdig mat typ köttbullar med potatismos och liknande.
Jobbigt att slösa bort en stor del av dagen att ta sej ner till restauranger och äta går ju flera timmar och dyrt har det blivit.
Det enda som behöver göras innan hemfärden är att tvätta en sista gång och packa ner väldigt lite saker. Lite nödmat ska jag ha med eftersom man har mycket konstiga ideer när det gäller mat och tider. Måndagar är ofta restauranger stängda.
 
Var till marknaden idag väldigt varmt, beställde en smörgås men hade bara kort så jag frågade om han tog kort men det gjorde jag inte men han ställde fram en dricka ändå.
Efter en stund kom smörgåsen!
Jag kunde betala nästa vecka eller nästa år?
Sånt händer nog bara i spanien!
Man vill ju inte släpa med sej plånboken i värmen utan bara kortet.
Badade en kort stund i poolen det var varmt men eftersom jag var så uppvärmd så ville jag inte kyla av mej för mycket. Men det var första doppet och om 12 dagar är jag på väg hem. Det ska bli lite svalare i veckan och det blir skönt. Man får hoppas att det inte blir för varmt på hemvägen men när man närmar sig spanska gränsen brukar det alltid bli svalare, sen blir inte husbilen lika varm som en personbil.
Köpte en adapter från de nya kontakterna till mobilen till de gamla, slapp att ha flera kablar var smidigt, köpte en till eftersom man har mycket blandat och nytt hemma, 1.8 eu.
Köpte en halvliter jordgubbsglass åt upp allt.
Tänkte byta vajer på trehjulingen eftersom den börjar kännas vinglig köpte en 4mm vajer som är betydligt kraftigare men värmen har gjort att inget blivit gjort och när solen snart ska gå ner blir det fort mörkt.
På järnhandeln hade de en meter aluminium ca: 3x50mm som verkade lite legerad och styv. Köpte den eftersom att hemma tänker jag steloperera bakvagnen på cykeln med två stag som skruvas fast, men det måste bockas och borras och kapas så det väntar jag med. Ska se om den nya vajern blir bättre. Det bästa ur stabilitet blir nog att det blir ganska stumt funderade på förslaget om stötdämpare men jag vill nog helst inte ha någon rörelse alls.
Men såklart är den väldigt bekväm men svajig men då pratar man om att det blir jobbigt med 10km/t.
Köpte ett uttag för ciggarettändar uttag att montera på ett löst batteri får att ladda via min nya laddare som blivit försenad ska finnas i spanien men kommer nog hit på måndag. Fick slakta det delvis satt en lampa som skulle lysa upp den och se det var ingen lysdiod utan en minatyr glödlampa! -Kina de har mycket gammalt på hyllorna.
Men de har en hel del som inte finns hemma så det blir att handla på sej en del.
Har träffat en rumänsk kvinna där som kommer och vill prata varje gång jag är där och väldigt hjälpsam. Hon är gift med en spanjor och väldigt religiös och pratar mycket om sin tro. Jag får knepiga kontakter härnere på något sätt så drar jag till mej folk som är snälla och vänliga. Verkar inget roligt jobb i kinabutiken de har öppet nästan jämt kineserna verkar leva för att arbeta. Om man vore kines så hade man inte mycket till privatliv som det verkar. Blir mörkt nu snart 19.00 tempen sjönk till 27grader så det börjar kännas kyligt.
 
Jag följer vädret väldigt noga eftersom jag slår på värmepumpen så fort det är minusgrader och mars verkar inget rolig alls.
Om lite drygt tre veckor ska jag vara hemma är tänkt Det enda jag har att tänka på är att komma i god tid innan påsk.
Gör nog som jag brukar bokar några dygn tidigare så jag vet hur landet ligger, skulle inte förvåna mej om det finns hyfsat gott om plats på båtarna folk måste spara och inför en storhelg brukar det bli som ett vakuum straxt före vilket jag ofta utnyttjat för att flyga billigt till kanarieöarna.
Dyker kanske upp något erbjudande vilket det ofta gör åkte ju ner billigt bara 1300kr med hytt.
Jag har ju en rutt som fungerar hela vägen utan stress. Tänkte ta det extra lugnt på hemvägen och stanna två övernattningar på minst ett ställe. Skönt att vakna upp utan att vara tvungen att ge sig ut på vägen. Tidigare har jag använt 7 dagar upp till färjan. Nu funderar jag på 11 dagar och då kan jag ta kortare etapper och en eller två extradagar. Kom på hur ställplatserna på ihusbil fungerar väldigt enkelt att få dom i maps sen kan man ju få ut koordinaterna som jag kan lägga in i IGO appen som jag kör efter. Maps kan man inte lita på finns det två hjulspår på en karta kan maps lägga ut kursen där oavsett att man inte vill åka grusväg.
Ni får fixa vädret tills jag kommer hem lugnt och stilla med sol blir bra.
Kommer ihåg känslan från förra året man får nästan panik av vädret. Eller 2020 då jag körde hem tidigare och kom hem 15 mars och det kände jag var för tidigt men det berodde på covid19.
 
Har badat i poolen de senaste dagarna, var nästan ensam den är 10x20m ca.
Uppskattar tempen till ca 36grader om jag jämför med min uppblåsbara pool hemma.
Har aldrig badat i så stor pool med så hög temp tidigare, sen är det saltvatten eller förmodligen bräckt vatten men man märker skillnaden att man flyter bättre.
Körde ner till centrum och tog ut lite pengar i de fall kontanter är ett måste.
Ska se till att få fortvård innan jag kör hem, har knappt haft några problem sen jag var där sist, men innan var det ganska ont emmellanåt efter vårdcentralens misshandel.
Sen ska jag se till att bli klippt också innan jag far.
Idag anlände min 12v laddare till elcykeln efter många om och men.
Den sidan jag beställde från gjorde gällande att det var en holländsk laddare vilket jag knappast trodde, man skrev om kvalitet och visade gamla komponenter på gammal teknik. Bara fejk förståss i själva verket hade man inget lager i holland utan det kom från kina och måste betalas moms.
Men jag sökte väldigt länge för att få en riktig laddare utan att hitta någon bara slumpen att jag hittade rätt. Storlek och vikt som original bara att det sitter en cig kontakt på den. Nu kan jag ladda även om jag inte står på el dvs hade jag kanske kunnat med 220 omvandlaren men det här är bättre. Skaffar kanske en hopfällbar solpanel sen kan jag låta laddningen sköta sej själv. Tyvärr så är ju inte soltimmarna så många hemma som här.
20230313_141235.jpg20230313_144437.jpg
 
Glömde att ladda sen igår så jag åkte bara ner til Nanking och åt det liknar inget som jag åt 2020 frågade servitören varför ingen pratar om nanking på bahia. Han sa att mycket ändrats som jag förstod det går det mycket dåligt och som jag själv konstaterat är maten riktigt dålig.
Köpte en halvliter glass som jag åt upp! Fick lite ont i magen blev för mycket.
Bokat avresa den 23/3 och har ett ungefärligt pris utan el blev mycket lägre än befarat en viss rabatt verkar det som. Personalen är mcket vänlig hejar och vinkar när de far förbi på sina fordon. Den läser de av innan jag åker kontakten är ju inlåst i skåpet.
En stor del av camping gästerna byts inom ett par veckor långtidsboende svenska kör hem och spanjorer kommer istället och med det byter ju campingen skepnad med en massa vildsinta ungar utan ordning.
Skönt att dra i tid.
Har bytt stagvajer till en mycket grövre och det känns bättre att köra elcykeln.
Tog bort fästet till parasollet gjorde rent och tätade skruvhålen med samma polyuretan lim som takluckan. Syns inte så mycket eftersom det är vit färg.
Klistrade på en skylt därbak på bilen Handkapparkerings skylt, det är lite för att folk ska ta det lite lugnt och tro att det är en handikappad som kör, de får gärna köra om bara de inte trängs och de fattar kanske att de inte kommer fortare fram en meter bakom bilen. Det är ju så mycket påklistrade lappar överallt så knappast någon vet väl vad som är riktigt eller inte särskilt när det är utländska bilar.
Har bokat fotvård till torsdag em bra att få det gjort innan hemfärd tänk om det fanns en lika skicklig och billig fotvård hemma.
Har köpt poletter till tvätt och tork bra att få det gjort så att man har allt rent innan man kör hem. Har inte bestämt hur jag ska stanna i frankrike mellan montpellier och luxemburg beror lite på vädret det handlar om 3 eller 4 stopp. Förmodligen bokar jag inte färja förrän på Greven tar det som passar bäst finns ju väldigt mycket att välja på, dyker förmodligen upp erbjudanden från färjebolagen.
Laddar min elcykel från 12 volt drar 7,5 A verkar fungera bra. Kan ju ladda när jag kör med cykeln hopfälld inne. Solpanelerna hjälper ju till.
Har pratat med två av de som jobbar på macken nere vid rondellen, det skiljer ju en hel del i pris men de säjer att det är sämre diesel de andra säljer.
Tankade billigt i luxemburg en gång och fick väldigt dålig diesel bilen blev helt kraftlös och det var motvind. Så fort jag gjort av med ett antal liter åkte jag och fyllde på ny diesel. Eftersom de skiljer en hel del i luxemburg jämfört med frankrike och tyskland så finns det kanske olika kvaliteer.
Det som visat sej bäst under flera turer är shells lite starkare diesel, motorn har gått bra och fått ut flera mil längre sträcka jämfört med andra märken men den har ju varit betydligt dyrare.
Lutar nog åt att jag fyller fullt av den lite starkare soppan och dunken också.
Det får kosta lite mer men oftast får jag ut fler mil.
Har man en nyare bil med stark motor turbo med direktinsprut tror jag inte man märker mycket skillnad som med min gamla klena motor. Å andra sidan räcker ju inte vägegenskaperna till för fler hästar det gäller att hålla farten under 90km helst lägre om det blåser, bäst går den i 85km. Sist körde jag mellan 90-100km de första 30 milen tror det var sydlig vind för det rullade väldigt lätt, Den här gången ska jag köra försiktigare enligt anvisningarna för RVS använda alla växlar och inte belasta motorn så hårt eller köra så fort den första timmen. Men det problem jag upplevt är ju mest från 5 an där det finns ett visst slitage vilket är normalt.
Trafiken är ju ganska lugn härnere inte så mycket lastbilar betalvägen är ju gratis. Största problemen kommer kring de större städerna i tyskland med mycket vägbyggen.
20230314_162911.jpg
En rondell med plaskdamm och jag tror att det sprutar en massa vatten lite senare på året, flera stånd med blommande papegojblommor.20230314_192652.jpg
 
Det drar ihop sej för hemfärd har fyllt dagarna med diverse jobb försökt att få av en del av smutsen tvättade bort en del sot från avgasröret med klorin.
Tvättade bilrutan med sprit och på utsidan med biltemas variant av rain off. Blir lättare att se ut i regn och torkarna jobbar bättre.
Har tagit bort min fåtölj och sitter nu på originaldynan lite obekvämt men blir lite bättre plats, ska ha elcykeln inne i bilen det mesta ryms under sängen -tror jag. Överdraget hamnade i förarstolen, får se om det blir bekvämt annars får jag ta bort det.
Allt annat är packat utom bordet som lätt fälls ihop och stolen som är lite jobbig eftersom det är ganska mycket stoppning i den. Har ett snöre jag tänker linda om den så den trycks ihop. När jag åkte ner använde jag medföljande påse men väldigt jobbigt att få ner den.
Köpte 2 flaskor likör gjord på örter, smakar ganska illa men det är för magen 1cm i botten på ett glas hjälper ofta, sen har jag druckit ganska mycket mjölk vilket visat sig vara bra. Jo flaskorna är tänkta att anlända hem oöppnade om inte problem uppstår.
Träffade Even idag var en trevlig bekantskap och Lottie väldigt trevlig kvinna det var roligt att prata lite. Tyvärr var solen på väg ner och de var tvungna att finna
ställplats.
20230321_174025.jpg
 
Ja nu är det sista kvällen på det ställe som varit mitt hem sedan den sista nov.
Allt är klart t.o.m. elcykeln fick jag in i bilen men inte som jag trodde på golvet under sängen, det fattades 2cm för att få in den. Skulle gått om jag flyttat sängen en bit men samma problem när den skulle ut igen.
Men jag har ju en sittplats till och där fick den stå på sittdynan, en gummisnodd runt bromshandtaget och ett vajer lås runt två skåp går ett hål för elkablar som passade bra. Den står ju bakom förarstolen så man vill ju ha den förankrad ordentligt, så jobbigt att vara tvungen att svänga in på en parkering för att surra allt.
Borde inte bli några problem att frakta den så och enkelt att lyfta ut den. Har typiskt nog fått problem med ett knä och naturligtvis gasfoten.
Eftersom det är lite besvärligt att gå så blir det bra att köra trehjuligen när jag behöver det. Har ju brukat äta vid stranden när jag kommit till camping florida men ska försöka stanna på vägen och äta ordentligt bara det inte är hamburgare.
Man har ofta knepiga öppettider och är det öppet finns ingen kock utan gästerna förväntas dricka sej fulla på tom mage. Tidigare resor har jag kört hela sträckan i ett svep för att komma fram tidigt men det har blivit ganska jobbigt.
Elmätaren är avläst och elskåpet är öppet så jag kan koppla ur kontakten det är det enda jag ska göra i morgon när jag ätit frukost Wasa knäckebröd med ost och kaffe.
Sen ska jag bli fattig och betala.
Ska tanka fullt innan jag kör 1,419 på billigaste stället en aning dyrare på en annan automat mack men de kallar soppan premium vilket brukar betyda att man får lite mer kraft i motorn sen är det ett hopp till den bemannade macken med affär, 1,68 för den starkare soppan. Får man i 50liter blir det ganska stor skillnad hemma brukar det bara skilja några ören men här motsvarar ju 10cent drygt 1,10kr.
Ska vara delvis medvind och med lugn körning kommer jag ner en bit under litern per mil. Det blir bra betalt för de minuterna man inte kör in med högre fart.
Har undersökt färjor och priser och finnlines kan man glömma de passar på att höja priset inför påsken. Hittade en vettig kostnad på ttline från travemunde till trelleborg men den färjan som passade bäst med hytt så man kan sova några timmar går 2.30 på natten vilket blir jobbigt. Kanske åker dagtid utan hytt och sparar pengar.
Känns som det är bäst att inte boka förrän man är bara ett par dagar ifrån målet.
Det går ju att köra till puttgarden den färjan tar ju inte lång tid och behöver inte förbokas och lagom lång tid för att hinna äta.
Har ju aldrig kört öresundsbron så det kanske är dags en sista gång.
Jag hoppas alla är införstådda med att detta är sista resan och att när jag summerat allt efter hemkomsten så stängs denna tråden.
20230320_171208.jpg
20230320_144846.jpg
 
Ja nu är det sista kvällen på det ställe som varit mitt hem sedan den sista nov.
Allt är klart t.o.m. elcykeln fick jag in i bilen men inte som jag trodde på golvet under sängen, det fattades 2cm för att få in den. Skulle gått om jag flyttat sängen en bit men samma problem när den skulle ut igen.
Men jag har ju en sittplats till och där fick den stå på sittdynan, en gummisnodd runt bromshandtaget och ett vajer lås runt två skåp går ett hål för elkablar som passade bra. Den står ju bakom förarstolen så man vill ju ha den förankrad ordentligt, så jobbigt att vara tvungen att svänga in på en parkering för att surra allt.
Borde inte bli några problem att frakta den så och enkelt att lyfta ut den. Har typiskt nog fått problem med ett knä och naturligtvis gasfoten.
Eftersom det är lite besvärligt att gå så blir det bra att köra trehjuligen när jag behöver det. Har ju brukat äta vid stranden när jag kommit till camping florida men ska försöka stanna på vägen och äta ordentligt bara det inte är hamburgare.
Man har ofta knepiga öppettider och är det öppet finns ingen kock utan gästerna förväntas dricka sej fulla på tom mage. Tidigare resor har jag kört hela sträckan i ett svep för att komma fram tidigt men det har blivit ganska jobbigt.
Elmätaren är avläst och elskåpet är öppet så jag kan koppla ur kontakten det är det enda jag ska göra i morgon när jag ätit frukost Wasa knäckebröd med ost och kaffe.
Sen ska jag bli fattig och betala.
Ska tanka fullt innan jag kör 1,419 på billigaste stället en aning dyrare på en annan automat mack men de kallar soppan premium vilket brukar betyda att man får lite mer kraft i motorn sen är det ett hopp till den bemannade macken med affär, 1,68 för den starkare soppan. Får man i 50liter blir det ganska stor skillnad hemma brukar det bara skilja några ören men här motsvarar ju 10cent drygt 1,10kr.
Ska vara delvis medvind och med lugn körning kommer jag ner en bit under litern per mil. Det blir bra betalt för de minuterna man inte kör in med högre fart.
Har undersökt färjor och priser och finnlines kan man glömma de passar på att höja priset inför påsken. Hittade en vettig kostnad på ttline från travemunde till trelleborg men den färjan som passade bäst med hytt så man kan sova några timmar går 2.30 på natten vilket blir jobbigt. Kanske åker dagtid utan hytt och sparar pengar.
Känns som det är bäst att inte boka förrän man är bara ett par dagar ifrån målet.
Det går ju att köra till puttgarden den färjan tar ju inte lång tid och behöver inte förbokas och lagom lång tid för att hinna äta.
Har ju aldrig kört öresundsbron så det kanske är dags en sista gång.
Jag hoppas alla är införstådda med att detta är sista resan och att när jag summerat allt efter hemkomsten så stängs denna tråden.
Visa bilaga 23180
Visa bilaga 23181
Bengt, med risk att förstöra ditt noggrant detaljerade program för hemresan, föreslår vi att Altea blir ditt första stopp på resan norrut.

Carola och jag skulle gärna vilja se dig, Gösta och Lottie hemma hos oss vid 19 - tiden imorgon, på en enkel middag.

Välkommen!

Carola & Tommy
 
Bengt, med risk att förstöra ditt noggrant detaljerade program för hemresan, föreslår vi att Altea blir ditt första stopp på resan norrut.

Carola och jag skulle gärna vilja se dig, Gösta och Lottie hemma hos oss vid 19 - tiden imorgon, på en enkel middag.

Välkommen!

Carola & Tommy
Tyvärr måste jag tacka nej, jag behöver den dagen som jag missar för att köra hem utan stress.
Med min gamla bil kan jag inte på något enkelt sätt köra in förlorad tid därför har jag lagt in en körledig dag om något skulle krångla. Just nu är det höger knä som börjat verka de sista dagarna. Så det kommer förmodligen behövas pauser ibland, vet att förra gången jag fick problem fick sitta med handen och trycka på benet för att hålla nere gaspedalen ibland.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen