Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Jag fick en gång ont i nedre delen av ryggen och benet det visade sig tydligast när jag kört Ducaton i några timmar då gaspedalen sitter lite snett. Eftersom jag inte har någon farthållare blev det ett besök i skogen och att snida till en "gasapinne" för att handgasa, det funkade perfekt på långa motorvägssträckor där jag annars fick hålla benet/foten stilla i samma position.Tyvärr måste jag tacka nej, jag behöver den dagen som jag missar för att köra hem utan stress.
Med min gamla bil kan jag inte på något enkelt sätt köra in förlorad tid därför har jag lagt in en körledig dag om något skulle krångla. Just nu är det höger knä som börjat verka de sista dagarna. Så det kommer förmodligen behövas pauser ibland, vet att förra gången jag fick problem fick sitta med handen och trycka på benet för att hålla nere gaspedalen ibland.
Bengt har inte för bråttom hem det varnas för snö i dag ca 20;cm i ditt område i dag kör lungt så ses viStår på en ställplats söder om Lyon den är gratis men elen är trasig men jag har ju dieselvärmare. Affären här är stängd men de hade ett litet party gubbar emellan så de släppte in mej de gjorde i ordning en pizza.
Körde 28 mil idag gick bra funderade ett tag på att stanna lite längre fram men det hade blivit drygt, har ju gått fortare än jag räknat med hade tänkt stanna en dag extra igår men det blev inte så.
I morgon räknar jag med att åka genom lyon ganska tidigt och köra upp och förbi dijon och stanna på en ställplats vid langres där jag stod på vägen ner.
Då var bommen öppen och det var gratis men såg inte till någon elplats.
Idag var det en enkel körning hit bara lite mycket och långa backar men jag fyllde på extrastark diesel som kostar mer än hemma.
Det är lite mindre grönt och våren verkar nyss ha kommit men solen värmer, det är lite högt här och därför inte så varmt.
Väntar ett par dagar till med att boka hemresa, det räcker nog att göra det på greven egentligen har jag gjort ett par gånger tidigare men sist bokade jag i luxemburg men det berodde på coronan då.
Finns mycket att välja på Rostock travemunde puttgarden kiel grenå fredrikshamn. Man märker att redan ställer påsken till det när det gäller priser. Betala 1000kr eller mer för en hytt några timmar känns som ocker. Kommer nog resa utan hytt och sova i bilen på en ställplats istället. Min säng är ju bekvämare och sen går man upp när man vill.
Av någon anledning vill jag hem även om vädret gradvis blir sämre just nu regnar det, man saknar hemmet efter mer än fyra månader. Att leva i en husbil en längre tid särskilt om vädret inte är bra så man kan vara ute känns inte bra. Jag tror att en vecka kan vara lagom. Man bör nog också ha en bra orsak för att bo i en husbil t.ex. att man saknar bostad eller som jag flyr vintern.
Vad blev det för bilJag åker tåg till Gävle på torsdag och hämtar bilen och kör till Hallstahammar på torsdag kväll så det är ju inte så jobbigt. Det är ca 70 mil via Hallstahammar. Kör hem på fredag. Hoppas vi ses hemma hos mig Bengt.
Kör försiktigt!
En Hymer B 584 -98. Tar tåget upp till Gävle imorgon. Bilder kommer snart…Vad blev det för bil
Annons
Annons