Just nu är det så att jag har gjort en klagan till Ali Express... Men som jag ser det så är det ett spel för gallerian..
Eftersom Ali Express vill att jag returnera cellerna till säljaren i Kina....
Så jag tog kontakt med DHL och Schenker... Båda gav ungf samma pris på frakten.... Över 8000:- spänn
Och en av speditörerna berättade för mig.... Sänder jag varorna i retur så är det mycket troligt att säljaren inte löser ut packetet, då en av anledningarna är att nu importera säljaren cellerna från mig.... Och då måste de betala tull och skatt på cellerna, och det gör de inte...
Skulle sen packetet gå i retur till mig så kommer speditören att debitera mig för return till Sverige...
Så hur jag nu än gör så kommer jag att sitta här med värdelösa celler....
Senast den 28-07 måste jag skriva in tracking number och speditören, gör jag inte detta då anser Ali Express att jag är nöjd med varan och betalar ut pengarna till säljaren...
Jag är tacksam för dessa dagar jag har på mig...
För nu vill jag ha lite roligt
Så i nästa vecka kommer jag att göra ett packet till Kina...
Säljaren skriver vid flera tillfällen att han har skickat standar battery till mig
Och då kommer han att få standar i retur...
Jag kommer att skicka 4 st standar ficklampsbatteri till honom och i tull deklarationen skriver jag värdet till 5 488:- samma summa som jag betalade till Ali Express..
Så det skall nu bli intressant och se om han löser ut packetet.... Men troligtvis inte.
Och då är det intressant att se vad kommer Ali Express att göra med mina pengar...
Livet är underbart... Men ibland måste man anstränga sig för det..