Dag 72 torsdag 8 / 2.
Vid åttatiden går jag ner till stranden och fotar den rödaktiga himmelen, innan själva solskivan syns.
Visa bilaga 36672
På tillbakavägen ser jag vad som kan hända om man låter en påse sopor stå ute under natten.
Visa bilaga 36673
Så småningom kommer solen fram och jag går ner till stranden igen.
Visa bilaga 36674
Det är kyligt ute. En person till står på stranden och fotar den gula solen över havet.
Det visade sig vara en svensk kvinna från Umeå som är för det mesta i bergen här omkring och fotar fåglar.
Jag tipsade om rovfåglarna som håller till i Casares.
Gick hem och gjorde fm fika.
Solen gömde sig bakom moln så jag blev inne på fm.
Efter lunch cyklade jag in till stan för att ta ut euro ur en bankvägg.
Den närmaste banken använder sig av ATM automat med en bank avgift på 3,5 % på uttaget belopp. Vilket jag ej accepterade så jag avbröt transaktionen och cyklade vidare. Även bank nr två och tre hade liknande avgifter även om % talet var på 2,7 och 2,4 %.
Cyklade vidare och kom fram till Deutsch Bank som ej visade någon bank avgift. Men frågan är om de istället tar igen det på växelkursen.
Forex tar även en uttagsavgift på två %.
Nu var mitt batteri slut efter allt Google maps surfande. Hur skall jag nu kunna hitta till tandläkaren som jag har en bokad tid hos kl 14,00.
Har en känsla för i vilken riktning jag skall cykla men är osäker. Måste nog fråga någon.
Efter en stund ser jag några poliser på mc.
Går fram och frågar efter gatan. Polisen visar ut riktningen och att jag efter backen skall svänga höger. Som tur var var det bara ett fåtal kvarter bort innan jag kännde igen mig och kom fram minst en halvtimme för tidigt.
Vid inskrivningen fick jag en påsen med en mask att använda.
Fick vänta en lång stund. Sen fick jag gå in i ett rum för att stående bli röntgad.
Tanden kom snart på plats. Den unga tandläkaren kunde lite engelska så samtalet flöt på.
Till min förvåning kostade besöket endast 30 euro.
Därefter skall jag nu försöka att hitta hem utan telefonens hjälp. Vilket gick bra. Har ju i helgen promenerat hem ifrån Plaza de la Conditsation. ( förmodligen felstavat).
Skulle egentligen cykla till fotvården och betala men ditt hittade jag inte utan google maps hjälp. Så det får anstå till i morgon em.
Sen em kom Elisabeth och Jan ifrån Linköping och hälsade på. Vi pratade en stund bl.a. om Picasso museet och om var vi skall åka härnäst.
Jag sa att jag åker till Estepona och Tarifa i nästa vecka.
Kommer tillbaka hit i början på mars.
För Lottie kommer tillbaka den 4:e. Vi hade en fin vecka tillsammans för en vecka sedan och redan nu längtar vi till varandra igen.
På kvällen nu tittade jag på vad Forex har debiterat mig.
Kursen idag blev 11,327 för tandläkaravgiften och för kontantuttaget 11,765 inklusive Forex avgift på 2% av uttags beloppet.
Körde inget idag.