Dag 83 måndag 19 / 2.
Med endast en
lampa tänd under kvällen igår så sjönk batteriet till 41% kl 22.
Under natten sjönk det ytterligare 4% enheter till 37% kl 6,45.
Sen sjönk det ytterligare under morgonen fram til kl 08. Då det blev ljust.
Då gick ut och tog fram min stege från garaget och tvättade av solcellerna.
Pratade en stund med min grannes granne, en tysk ung man från Sturtgattstrakten.
Sen blev det fm fika innan cykelturen in till stan för att komma fram till en tandläkarmottagning, som annonserade på nätet att de talar engelska.
Det gick bra att hitta till gatan, men såg ingen skylt. Frågade en man som kom ut från en port. Han sa att det är denna port. När jag gick in en bit såg jag en skylt med rätt företag.
Gick in i receptionen och fick en tid till nästa måndag. Jag frågade om det inte fanns en tidigare tid. Ni skall ju bara limma fast tanden, det tar inte så lång tid.
Men nej hon vägrade att klämma in mig någonstans.
Ok, jag tog tiden och gick ut.
Cyklade en knapp km, stannade och googlade på tandläkare och fick upp två nya alternativ.
Vände cykel och cyklade tillbaka. På vägen till den tänkta mottagningen såg jag en skylt. Stannade och gick in. Fick en tid på onsdag denna vecka. Tackade och accepterade tiden.
Cyklade sedan till Lidl för att handla.
Tillbaka lagom till lunch som jag åt ute. Var sedan ute hela dagen i det vackra solskenet. Förmodligen ca 23 grader i skuggan.
Sen eftermiddag tog jag med mig en termometer och badade. Lite kyligt i början men känndes varmt i luften.
Det var 16 grader i havet, 17 i luften och 31 grader inne vid 17 tiden.
Eza displayen krånglar nu på kvällen. Kan inte få ut 220 V.
Är det inte bättre i morgon får jag ringa till Lindorme och prata med Niklas eller Mikael
Körde inget idag.
Med endast en
lampa tänd under kvällen igår så sjönk batteriet till 41% kl 22.
Under natten sjönk det ytterligare 4% enheter till 37% kl 6,45.
Sen sjönk det ytterligare under morgonen fram til kl 08. Då det blev ljust.
Då gick ut och tog fram min stege från garaget och tvättade av solcellerna.
Pratade en stund med min grannes granne, en tysk ung man från Sturtgattstrakten.
Sen blev det fm fika innan cykelturen in till stan för att komma fram till en tandläkarmottagning, som annonserade på nätet att de talar engelska.
Det gick bra att hitta till gatan, men såg ingen skylt. Frågade en man som kom ut från en port. Han sa att det är denna port. När jag gick in en bit såg jag en skylt med rätt företag.
Gick in i receptionen och fick en tid till nästa måndag. Jag frågade om det inte fanns en tidigare tid. Ni skall ju bara limma fast tanden, det tar inte så lång tid.
Men nej hon vägrade att klämma in mig någonstans.
Ok, jag tog tiden och gick ut.
Cyklade en knapp km, stannade och googlade på tandläkare och fick upp två nya alternativ.
Vände cykel och cyklade tillbaka. På vägen till den tänkta mottagningen såg jag en skylt. Stannade och gick in. Fick en tid på onsdag denna vecka. Tackade och accepterade tiden.
Cyklade sedan till Lidl för att handla.
Tillbaka lagom till lunch som jag åt ute. Var sedan ute hela dagen i det vackra solskenet. Förmodligen ca 23 grader i skuggan.
Sen eftermiddag tog jag med mig en termometer och badade. Lite kyligt i början men känndes varmt i luften.
Det var 16 grader i havet, 17 i luften och 31 grader inne vid 17 tiden.
Eza displayen krånglar nu på kvällen. Kan inte få ut 220 V.
Är det inte bättre i morgon får jag ringa till Lindorme och prata med Niklas eller Mikael
Körde inget idag.