Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Jag har en annan hållare på cykeln för mobilen, bra att kunna se den valda rutten med ett snabbt ögonkast.Kul att följa dig på dina resor.
Ett tips för mobilen på cykeln är denna hållare. Jag har en sådan sedan många år och den fungerar alldeles ypperligt. Finns andra modeller också.
Visa bilaga 36220Visa bilaga 36221
Låter som en trevlig dag Såg också ett enligt mitt tycka bra pris på Gambas så det går kanske att komma ifrån El Ruina utan att vara ruinerad
Alltid lika kul att få följa med på din/er resa.
Hälsningar
Peter
Intressant Gösta angående den nödvändiga sysslan tömma/fylla.
Jag undrar ifall det som i bl.a. Sverige går att svänga in på en camping/ställplats och ibland mot en mindre avgift tömma/fylla i Spanien/Portugal?
Peter och Gösta apropå din fråga Peter;
Varför inte utnyttja vår karta Tömningsplatser, här finns både fristående F/T-platser och stationer på ställplatser och campingplatser (som alltså tar emot passerande husbilar för F/T, ibland mot avgift, ibland inte).
T ex, ett utsnitt av kartan för Costa del Sol:
Här som exempel en ställplats som tar emot "passerande gäster":
Visa bilaga 36360
Tillägg: Vi har gott om serviceplatser/tömningsplatser i Europa på vår karta, inklusive Iberiska halvön. För att inte tala om Frankrike :
Visa bilaga 36362
Tack Gösta, stänger platsen tills vidare (ligger kvar under gruppen "Stängda platser" på kartan).Hej Bosse!
Tack för länken.
Tittade runt lite.
När det gäller Cala de Mijas så är all service avstängd. Förmodligen p.g.a. vatten ransonering en.
Om du eventuellt är fotbollsintresserad så har svenska mästarna i fotboll, Malmö FF, förlagt sitt träningsläger i Estepona under de närmaste 12 dagarna. Även matcher kommer att spelas enligt Sydsvenska Dagbladet.Dag 61 söndag 28 / 1.
På morgonen är det 12 grader ute, vilket är skönt. Värmepaketet har fått vila hela natten och morgonen. Det var 20 grader inne, trots att inställningen är på 17 grader.
Idag är det marknad här i Estepona nere vid hamnen. På vägen dit såg vi denna stor kaktus.
Visa bilaga 36372
Vi gick dit på vår morgonpromenad. De höll fortfarande på att "rigga" upp sina stånd kl 09,30 så vi gick förbi.
Såg detta märkliga hus där man inte ser några fönster eller balkonger.
Visa bilaga 36373
Visa bilaga 36375
Såg en intressant staty. Jag ser en människa som håller i något.
Visa bilaga 36376
Såg även en fin väggmålning.
Visa bilaga 36377
Fina blommor finns det många, bl a denna.
Visa bilaga 36378
Och ett träd som det ser ut som att det är ärtskidor.
Visa bilaga 36379
Vi vänder efter att vi har gått en lång sträcka på strandpromenaden. Går in på marknaden som nu har full komerss.
Går hem och äter lunch.
På em blir det en ny promenad, eftersom det är mulet och inget badväder.
På den tidiga kvällen går vi till utsigstplatsen högt över stranden.
Visa bilaga 36380
Visa bilaga 36381
Visa bilaga 36382
Körde inget idag
Tårnet med glassfasade ble åpnet i 2023. https://luxuryvillasestepona.com/mirador-del-carmen/ har litt om prosjektet.
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons