Hej. Jag skulle nog inte åka någon stans annanstans än till en gummiverkstad med dom torrsprickorna för min och andras säkerhet för det kan ju bli punktering.Nu handlar det om däck!
Har haft funderingar om att köpa nya däck två stycken är mycket bra mönster två lite sämre och lite annorlunda mönster, samma fabrikat och till verkningsland Serbien Nu står jag lite i valet och kvalet att byta och ska jag byta blir det 4 nya. Orsaken är att jag gick ut och tog ett foto av däcken lite jobbigt för mej att se vad som står numera.
När jag tagit upp dom på datorn ser jag att det löper som en spricka i gummit på sidan och på ett ställe är det ett antal sprickor vid fälgkanten.
Nu undrar jag lite på om det är något man inte ska köra med? Funderar ju på en liten längre tur när man är färdigreparerad. Annars har jag nästan bara kört kortsträckor på max en mil.
Ska jag köpa nytt så får det bli året runt däck igen av den europeiska sorten det är samma som sitter på. Man är ju tvungen att ha vinterdäck om man kör ner i tyskland på vinterhalvåret för vädret skiftar ju en del i höglänta områden, annars ska man kunna köra hem försiktigt med sommardäck om man stannat över tiden utomlands. Hemma har jag inget behov av vinterdäck bor ju vid en större väg och man kan ju vänta ut tills den är röjd.
Finns en hel del lite billigare däck nu innan säsongen tar fart har köpt mycket på däckonline tidigare men de trixar ganska mycket på sin hemsida och det är flera som gör så man får akta sej ordentligt. Skruvat verkar bra men deras sida ser konstig ut i min dator med win7. Köpte alldeles utmärkta lampor där mycket billigare än gamla ställen som autodoc.
Visa bilaga 28516
Lite svårt att se utan att zooma in ordentligt, försökte trixa lite med fotot men skull tagit ett nytt men det blev mörkt.Visa bilaga 28517
Mvh Umebo