Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Han ser nästan lika trevlig ut som sin farsgubbe!Lik mej i den åldern.
Det gäller att inte registrera om fordonet till PB2, skulle man fastna i en poliskontroll så kan man åka på en ombesiktning och måste då återställa den till original inför ombes.Om bilen kan klassas som fordonsklass 1 blir parkeringar enklare. Nu sätter myndigheterna allt oftare upp tilläggsskyltar kl 2 Dvs förbjudet att parkera personbilar.
Vad säger besiktningen om en ombyggd bil?
Jag förstår hur du tänker Bengt, min svärfar tänker likadant (fd. elingenjör). Han skulle promt använda sin hembyggda elkabel när vi stod i Motala för många år sedan, jag försökte få han att förstå att det inte var ok. Senare på kvällen kom en regnskur och svärfars kabel släckte halva ställplatsenSom fd ellärare tar jag mej vissa friheter har 25m ojordad lampsladd 2 x 0,75 kvadrat mm.
Den går lätt att klämma i dörren, i varje ände sitter jordad stickkontakt hane , hona. Har en övergång till den kontakten som sitter på alla uttag på ställplatser.
Allt helt i överenstämmelse med de nya EU bestämmelserna. Vi i branchen brukar kalla dom "friskt kopplat hälften brunnet". Fläktkaminen som är den huvudsakliga strömförbrukaren är på 350watt.
Det är omregistrering som gäller alltså plockar man ut inredningen när man besiktar går fort eftersom man räknar med det. Sen sätter man ditt passagerarstolen 4 skruv sen kan man besikta. Ca en timmes arbete. Är bilen lastbilsreggad med ett mindre skåp bryr man sej inte om lasten, om inredning inte sitter fast kan man behöva ett lastförskjutningskydd som kan se ut hur som helst eftersom det inte behöver provas eller vara standard tack vare EU.
Inte tänker jag ändra klassningen det är ju bara en personbil fast stolarna är utbytta mot en säng.
Om du lägger telefontråden i en rulle behöver du inte köpa något elementSka man vara noga så är det väl jorden du tänker på?
För även om du har 1,5 kvadrat mm area i kabeln blir det totalt 160m kabel och antar att du hade en kamin på bortåt 2000watt. Jämför det med 350watt 50 m 0,75 kvadrat mm. Enkelt att räkna på!
Jag har kört en kamin på 500w med en bra bit telefontråd det var inte koppar i den tråden utan järn eftersom den skulle spikas i snygga böjar till telefonen. Slog man på kaminen dog rörradion vi pratar 60-tal.
Annons
Annons