Sängen börjar bli färdig alla ben är på plats. Har handlat en matta som kallas för beige förg men mina dålaiga ögon kallar det Guld. Altså måste en fullständig rockad beträffande färger äga rum.
Nu är det Herdins lackbets mahogny som gäller vilket jag använde i caddyn och trivdes bra med.
Benen som sitter på insidan av ramen syns inte mycket så det blir samma färg där också.
Liggskivorna i plywood ska vara obehandlade, målar man ena sidan får man spänningar.
Som kanske framgår av bilderna har jag satt dit ett sk. pianogångjärn på skivorna vilket medger att man lyfter en sida för åtkomst under, därför har jag gjort ett hål på vardera sidan med hålsåg.
Enkelt att vika ena sidan mot den andra och bära iväg om man så vill resten av sängen väger inte mycket så enkelt att ta ut bara en skruv håller den i fixerat läge.
Vill man montera passagerar stolen är det bara 4 skruv så ganska enkelt.
Man måste ha många bollar i luften samtidigt som halvt handikappad med en del bekymmer med kateter osv. har man tid att inte göra misstag och kan tänka några steg framåt.
Nu är det slipning av diverse hörn som gäller tyvärr körde jag sönder slipbandet på bandslipen men den är ganska svår att manöverera med en hand. Måste gå över det mesta med en vibroslip sen ska jag måla på betsen. Finns en del jobb med mattan hål ska tas upp och den ska skäras till har en del ljudisolering som jag inte vet hur jag ska göra med. Sängen kommer ju dämpa en hel del oväsen från bakre hjulen vilket är det som hörs mest. Blir en del gymnastik som är väldigt smärtsam trots alvedon. Hoppas att jag kan få en vettig läkare att skriva ut testosteron som hjälpte fantastiskt bra 2012. Speciellt nu när jag knappast lider av prostataförstoring längre.
Hamnade i sk studentkaos när skolan hade avslutning körer som jag inte sett i lilla Finspång på minst ett år.
Sånt har jag sett säkert 30ggr så man är luttrad inte bara eleverna hade smakat på starka saker utan även en del kollegor. En av dem han har gått bort nu stod lastad med husvagn och var bara inne för att slänga åt eleverna sina betyg och sticka, inte särskilt roligt för eleverna som slutar man vill ju gärna samlas och säja några kloka ord det ska ju vara lite högtidiligt.
Tyvärr hade han tagit ut friheten lite tidigt skedde en olycka med ett själpt traktorsläp så han fick vara kvar, själv åkte jag till akuten och naturligtvis var det den snällaste och trevligaste eleven som blivit skadad men det var inget allvarligt men ont av alla skrapsår.
Inget blir som man hoppas ibland. Inatt är det säkert fylla och må dåligt för en del. Sånt har man aldrig upplevt själv när man var ung renlevnadsmänniska som man var.