Har idag gjort ett linsbyte jag är ganska förvånad hur det hela fungerar, det är snabba puckar. Hade tid till 11.30 men eftersom jag skulle ha något lugnande innan så blev det 11.00.
Kom dit kl 10 eftersom det är långt att åka, fick betala i förskott vilket man sällan gör i det normala livet.
sen fick jag sitta och vänta ett par minuter en äldre dam som var lite nervös skulle in, fick en 1cl snaps som skulle lugna mej smakade lite som cointreau. Gjorde inte mycket nytta, fick komma in ganska fort ögondroppar i omgångar som sved ligga på en typ tandläkarstol som inte passade mitt huvud kudde för att jag inte skulle ha huvudet rakt ut i luften. Anade en viss irritation sen satte man igång mer ögondroppar som sved lampor lyste vet inte vad man gjorde alls bara att man spolade med vätska som sved,
Pinan gick fort över mycket snabbare än jag förväntat, sen fick jag hjälp upp och ut i korridoren fick papper på ögondroppar tänkte att det kunde de fixat innan.
Min ledsagare gick till apoteket och fixade det hela jag satte mej i bilen som stod i parkeringshuset några meter från dörren.
Väldigt bra ordnat, använde mina rayban solglasögon ganska heltäckande som skydd. När vi kom ut med bilen i solen var allt vitt som snö i sol, men solglasögonen kom väl till pass.
När jag såg mej själv i spegeln såg ena ögat ut som efter en häftig festnatt, pupillen var väldigt stor fick ju ögondroppar som vidgat den. Allt var suddigt det var jag beredd på, ikväll precis innan jag började skriva här släppte medicinen och jag började se mer klart, Jag har ju suttit i mörkret från två lysrör som med sitt gulaktiga sken lyst dåligt, men nu lyser de skarpt vitt allt är väldigt ljust, datorskärmen är på min ljus men lyser för mycket mer än tidigare på max. Färgerna är helt annorlunda högra ögat har tvättat allt vitt i surf så det är blåvitt, vänstra ögat som enligt min optiker har lite gråstarr men enligt capio ögon inte har det ser allt gulaktigt ut. Jag litar nog mer på min optiker det stämmer med vad jag upplever.
Summan sumarium det är ett otroligt lyft och det innan jag läkt osv. Nu gjorde jag ju det här så tidigt man kunde utan att betala en förmögenhet så jag kan ju inte säja som de flesta att de skulle gjort det tidigare eftersom det är just det jag gjort. Hittills väldigt nöjd, och jag delar med mej av min erfarenhet eftersom jag tror att många skjuter problemet framför sej, ungefär som när man inte vill byta däck på bilen.