- Ort
- Borås
Jo så är det, har inte ändrat nått, förutom att den lilla kabeln inte har kopplats på Victron laddaren.Lite svårt att ha idéer utan att se ett kopplingsschema på hur ditt system ser ut (om det finns ett sådant längre upp i tråden har jag missat det). Är den nya laddaren ansluten till alla och exakt samma kablar (förutom den lilla vita) som den gamla laddaren var ansluten till? Och är det inget annat som ändrats i kopplingarna i samband med att nya laddaren kopplades in?
Ska gå igenom alla säkringar en gång till, men tror inte att nån är trasig.
.Hittade detta på nätet:
.
Den vita signaltråden på CBE CB516 har två funktioner.
1. För att manövrera nätladdningsreläet för B1 (fordonsbatteri). Detta relä finns i det nedre högra hörnet av DS520 PCB. Den omvända blockeringsdioden och den strömbegränsande (2A) termistorn (en blå skiva) ligger intill.
2. För att ge "Mains ON"-signalen till PCxxx-displayenheten. Ikonen på min DS520 är en symbol med 2 stift.
Utan den vita signalkabeln kommer du att förlora nätladdningen av startbatteriet och indikeringen nätström PÅ. Ett intressant arbete runt som jag har sett nyligen var att använda en liten plugg typ 12V PSU för att mata in i DS520 eller DS300. Nätströmmen ON-utgången på CB516-laddaren är bara klassad till 50mA, så en 500mA PSU skulle vara mer än tillräcklig. Det uttag som nätaggregatet är anslutet till ska naturligtvis inte kunna försörjas via en växelriktare.
Finns ju så många CBE cb 516 modeller.
.