Fick ett sällsynt ryck av arbetslust i vanliga fall brukar jag sätta mej ner och vänta tills det går över men det var ett ovanligt svårt anfall.
Jag tog ut den gamla truman 3002. Hade ju papper på den och det verkade lätt.
Det stämde inget vidare och orsaken var delvis att man satt dit en elsats, sen var den dåligt monterad.
Jag löste det med en elsåg och en kofot bl.a.
Det mesta av den ligger i delar på marken utanför trasiga delar. Det som är kvar är dammsugning!! Plocka bort all el termostaten och avgasröret många skruv blir det, tänker ta bort skorstenen också och sätta igen hålet. Har ju lite slangar och utblåsningsmunstycken att ta bort och plugga. Gasolröret sågade jag av, ska ta bort det från kranen och plugga igen hålet. Finns ett stort hål till marken där värmaren satt ska kapa en bit plywood och sätta där likaså klä in varmvattenberedaren. Blir gott om plats att ställa kylboxen på istället för värmaren och en extra hylla i garderoben där jag kan ha skor. Så när man tror att man nästan är klar har man inte kommit halvägs.
Beställde 100w solpanel från solorder.se den ligger hos dhl i borlänge räknar med att den dyker upp på måndag.
Kostade 1495 plus frakt 99kr. Det finns ju hos Jula för 1400kr men det ser ut att vara en äldre modell sen är ju oftast inte kvaliteten den bästa.
Ska boka tid för besiktning medans vädret är bra om det skulle vara fel som man kan fixa själv, backspegeln på förarsidan ser dålig ut kanske man kan ta bort glaset och göra rent och spraya på spegelblank lack. Nya vindrutetorkare ligger i bilen.
Finns en hel del att göra men jag har ju hela tiden strävat efter att göra bilen bättre tyvärr så jobbar entropin på överallt med rost och liknande. Däcken verkar klara en resa till och sånt kan bli billigare i spanien, men då kommer jag lägga på sommardäck istället för året runt däck den kommer att bli mycket lättare att köra då.