• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Peugot J5 Alpha Jet 540-89

Status
Stängd för vidare inlägg.

Aire Camping Cars - Paul Riquet​

Blir mitt nästa mål 27mil i morgon blir ganska lagom!
Såg att Tommy varit där så då tänkte jag det måste vara bra om inte så för plånboken.
Men sista resan då må det vara hänt.
Fått i mej en pizza, behövde lite mat som omväxling.
Blir lite mer ordning när jag står still, men det har gått bra.
Ett bra val, centralt, lugnt och vacker miljö. 20 Euro inkl. allt, det är inte dyrt.
EC79414D-DD2F-48A1-8609-6D93D5EE2B34.jpeg
BF28845E-CE1C-401A-924B-00E5B0AE7BC4.jpeg 30E94F67-4BF8-49CA-AB15-EB123E914414.jpeg

Tommy
 
Jag har gjort en del resor med Samma program i flera år det har blivit bättre, snart kan man koppla 3d glasögon flera stortv en sollampa ett bord med en drink, så kan man resa hemma. Har man ett ledigt rum så går det nog att fixa och en påse pengar.
Tommy verkar bra behöver lite tvagning och en promenad men jag får se om jag stannar vid fritz, ska ju stanna i camping florida i benacissim.
Har en gratisplats strax efter spanska gränsen jag varit på.
 
Senast ändrad:
Jag har gjort en del resor med Samma program i flera år det har blivit bättre, snart kan man koppla 3d glasögon flera stortv en sollampa ett bord med en drink, så kan man resa hemma. Har man ett ledigt rum så går det nog att fixa och en påse pengar.
Tommy verkar bra behöver lite tvagning och en promenad men jag får se om jag stannar vid fritz, ska ju stanna i camping florida i benacissim.
Har en gratisplats strax efter spanska gränsen jag varit på.
Får jag ge ett råda så blir det hoppa över ”Fritz”, åtminstone i våra ögon var det inget speciellt. Camping Florida känner jag inte till, men det är säkert bra för att tömma, fylla och duscha… I Altea är ställplatsen gratis. Välkommen

Tommy
 
Har ju varit där två gånger och sist var det mest för åsas skull blev lite lättare med transporten.
Nu är jag i Montpellier! Kom hit 14.00 efter en bra resa dimma på morgonen som lättade efter några mil.
Kom över ett backrön och där var plötsligt solen och sommaren tycktes ha dykt upp efter att flera varianter av hösten visat sej baklänges genom årstiderna. Här finns Palmer!
Verkar som jag hade medvind att döma av några vindsnurror.
Var nästan en chock att komma till sommaren dög bra med Tshirt i solen. Var ganska hungrig körde nonstop 27mil.
Tog en promenad och märkte två saker de har dåligt med utbildning i språk och en rent dum inställning till språk.
De äter konstiga tider det är öppet bara på kvällen, på något sätt känns det skönt att lämna det här landet i morgon.
Hittade ett ställe som hade öppet och gissa vilken mat - Hamburgare naturligtvis.
Var ganska bra med en dubbel och inte som kedjorna, blev ganska mätt handlade en färdigsmörgås i en affär som jag tar som kvällsmat.
Har suttit en lång stund och jämfört ställplatser som ligger på lagom avstånd hittade en utanför Girona 27mil bort, ganska lagom finns matställen i närheten. Anhalten därefter blir Florida som det är 35 mil till vilket jag kört tidigare lite långt.
Dagarna har ju blivit längre och ljusare så man kan stanna till på dagen så mycket lättare att köra.
Jag står ju mitt i småbåtshamnen med mycket vatten runt om, förmodligen däför temperaturen är vettig även på kvällen Fläktkaminen går inte lång stund i taget. Förmodligen behövs ingen elsladd men det ingår och bra att ha tillgång till vattenvärmaren, i morse hade elen lämnat walkover 12 grader 7.30 tog fjärren och slog på dieselvärmaren och gick upp när det var vettig temperatur. Fick gå ut och skruva på gasen några minuter lät luckan stå öppen. Man måste ju ha frukost när man ska ut på betalvägen.
Skickar ett par foton hemma hos hasse som inte kan slita sej från sin iphone, han får nog gå i terapi för att bli av med beroendet.
Gatuköket jag åt på och mina lurar!
De är riktigt bra efter test. Har ju problem att andra lurar ramlar ut men det här är bra kopplar upp sej snabbt och laddas i boxen finns ett inbyggt batteri. 249kr på coop finspång
20221119_104536.jpg20221124_151504.jpg20221120_163416.jpg20221124_201651.jpg
 

Area Autocaravanas Municipal​

Står jag på nu straxt söder om Girona. Hittade gratisplatsen på Ihusbil!
Gick bra att köra hit 27mil och ca 7 mil inne i spanien. Började regna redan Frankrike efter att ha vaknat till solsken.
Regnade en del i spanien också men det värsta var blåsten snett bakifrån fick dra ner farten ordentligt ibland var nere i 70km efter varningar på stora skyltar. Hade en bil med husvagn efter mig men han försvann efter betalstation. Måste vara jobbigt! är den enda jag sett på resan.
Blev ordentligt åskväder med mycket blixtar och slagregn fick vänta länge i bilen. Problem med mat igen den enda restaurangen som var öppen hade inte den påvra restaurangdelen igång förrän 20.00 Gick till det sumpigaste kebabställe man kan tänka sej fick efter mycket väntan en minatyr kebabrulle som jag sprättade upp och lite pommes frites.
Hade ju mat i husbilen men ville äta ute.
Står på lägsta värmen jag kunnat ställa in men är rädd för att det blir lite varmt, har ju ett duntäcke i flannellakan från tyskland.
I morgon blir Benacissim och camping florida, tänkte vila upp mej där, det är ett ganska mysko förfallet ställe där det står gamla husvagnar sen förra århundradet som inte går att flytta på utan motorsåg vinkelslip och gaffeltruck. Totalt igen växt med palmer och liknande, på sommaren har de en pool och restaurang. Nu på vintern använder jag nästan bara toaletten med medhavd toarulle som i öststaterna.
Duchar gjordes i ordning för några år sedan men vet inte om det finns varmvatten.
Ska koppla av från körandet en dag ta fram elcykeln och köra en sväng finns en lång strand, och det ska finnas en lite äldre stadsdel som jag kanske kan köra upp till.
Sen är det bara 30 mil till santa pola och bahia camping där jag förmodligen blir ett tag.
Planeringen är högst osäker f.n.
Hitills har det gått över förväntan men kroppen börjar säja ifrån med värk och en tå som gör ont efter en olycka. På Bahia fanns det en kvinna som jobbade med fötter, är hon kvar blir det prio ett.
 

Area Autocaravanas Municipal​

Står jag på nu straxt söder om Girona. Hittade gratisplatsen på Ihusbil!
Gick bra att köra hit 27mil och ca 7 mil inne i spanien. Började regna redan Frankrike efter att ha vaknat till solsken.
Regnade en del i spanien också men det värsta var blåsten snett bakifrån fick dra ner farten ordentligt ibland var nere i 70km efter varningar på stora skyltar. Hade en bil med husvagn efter mig men han försvann efter betalstation. Måste vara jobbigt! är den enda jag sett på resan.
Blev ordentligt åskväder med mycket blixtar och slagregn fick vänta länge i bilen. Problem med mat igen den enda restaurangen som var öppen hade inte den påvra restaurangdelen igång förrän 20.00 Gick till det sumpigaste kebabställe man kan tänka sej fick efter mycket väntan en minatyr kebabrulle som jag sprättade upp och lite pommes frites.
Hade ju mat i husbilen men ville äta ute.
Står på lägsta värmen jag kunnat ställa in men är rädd för att det blir lite varmt, har ju ett duntäcke i flannellakan från tyskland.
I morgon blir Benacissim och camping florida, tänkte vila upp mej där, det är ett ganska mysko förfallet ställe där det står gamla husvagnar sen förra århundradet som inte går att flytta på utan motorsåg vinkelslip och gaffeltruck. Totalt igen växt med palmer och liknande, på sommaren har de en pool och restaurang. Nu på vintern använder jag nästan bara toaletten med medhavd toarulle som i öststaterna.
Duchar gjordes i ordning för några år sedan men vet inte om det finns varmvatten.
Ska koppla av från körandet en dag ta fram elcykeln och köra en sväng finns en lång strand, och det ska finnas en lite äldre stadsdel som jag kanske kan köra upp till.
Sen är det bara 30 mil till santa pola och bahia camping där jag förmodligen blir ett tag.
Planeringen är högst osäker f.n.
Hitills har det gått över förväntan men kroppen börjar säja ifrån med värk och en tå som gör ont efter en olycka. På Bahia fanns det en kvinna som jobbade med fötter, är hon kvar blir det prio ett.
¡Bienvenido a España!

Citat: ”Planeringen är högst osäker f.n”. Ok då hjälper vi till lite med planeringen.

Du kör som planerat till Benicassim imorgon. Sedan på söndag förmiddag ställer du in GPS’n på Altea och tar AP7. De 23 milen tar max 3 timmar med en trimmad Peugot J5 Alpha Jet 540-89.

Vi har läst om dina eländiga erfarenheter av mathållningen under resan, som kebabrullar i miniatyr och den där eländiga pommes frites, som vi sett att du allt för ofta fått serverad i Spanien och hatar. Det vill vi ändra på.

Carola och jag vill därför gärna se dig här hemma hos oss på söndag vid 18-tiden. Då bjuder vi på vår 1:a advent ”picoteo”, tillsammans med med andra vänner vi har här i Altea.

Carola hoppas att hennes meny tilltalar dina smaklökar:
- Tommy’s glögg.
- Paj med grönkål, ädelost, toppad med honungsrostad mandel och flingsalt.
20F72566-DAB4-4551-A5D0-3C0D58228F5E.jpeg
- Mjuk pepparkaka med chèvremousse och valnöt.
3D61F09D-538F-4475-96EF-6DDD856B6778.jpeg
- Små Janssons piroger.
FA506D66-D7D9-4A39-8E27-7F2A6E59425E.jpeg
- Quiche med kallrökt lax
534A49BD-4D32-4A59-B173-F4BBDD357CB9.jpeg
- Smördeg med päron, honung, brie och hasselnötter.
89341B01-2CA4-435C-B36C-5A08D499247D.jpeg
…. och på gottebordet väntas bland annat mandelkaka med saffran och lingon, knäck och pepparkakor.
FA66884C-3807-44B7-B0D2-754A05463083.jpeg
Allt utom pepparkakorna är hemlagat.

Under kvällen serveras glögg, Cava, vitt och rött vin och självklart finns det alkoholfria alternativ.

Välkommen

Carola & Tommy
 
Senast ändrad:
¡Bienvenido a España!

Citat: ”Planeringen är högst osäker f.n”. Ok då hjälper vi till lite med planeringen.

Du kör som planerat till Benicassim imorgon. Sedan på söndag förmiddag ställer du in GPS’n på Altea och tar AP7. De 23 milen tar max 3 timmar med en trimmad Peugot J5 Alpha Jet 540-89.

Vi har läst om dina eländiga erfarenheter av mathållningen under resan, som kebabrullar i miniatyr och den där eländiga pommes frites, som vi sett att du allt för ofta fått serverad i Spanien och hatar. Det vill vi ändra på.

Carola och jag vill därför gärna se dig här hemma hos oss på söndag vid 18-tiden. Då bjuder vi på vår 1:a advent ”picoteo”, tillsammans med med andra vänner vi har här i Altea.

Carola hoppas att hennes meny tilltalar dina smaklökar:
- Tommy’s glögg.
- Paj med grönkål, ädelost, toppad med honungsrostad mandel och flingsalt.
Visa bilaga 18783
- Mjuk pepparkaka med chèvremousse och valnöt.
Visa bilaga 18784
- Små Janssons piroger.
Visa bilaga 18785
- Quiche med kallrökt lax
Visa bilaga 18786
- Smördeg med päron, honung, brie och hasselnötter.
Visa bilaga 18787
…. och på gottebordet väntas bland annat mandelkaka med saffran och lingon, knäck och papparkakor.
Visa bilaga 18788
Allt utom pepparkakorna är hemlagat.

Under kvällen serveras glögg, Cava, vitt och rött vin och självklart finns det alkoholfria alternativ.

Välkommen

Carola & Tommy
OJ OJ får ju nästan lust att starta upp bilen och bränna iväg.
 
¡Bienvenido a España!

Citat: ”Planeringen är högst osäker f.n”. Ok då hjälper vi till lite med planeringen.

Du kör som planerat till Benicassim imorgon. Sedan på söndag förmiddag ställer du in GPS’n på Altea och tar AP7. De 23 milen tar max 3 timmar med en trimmad Peugot J5 Alpha Jet 540-89.

Vi har läst om dina eländiga erfarenheter av mathållningen under resan, som kebabrullar i miniatyr och den där eländiga pommes frites, som vi sett att du allt för ofta fått serverad i Spanien och hatar. Det vill vi ändra på.

Carola och jag vill därför gärna se dig här hemma hos oss på söndag vid 18-tiden. Då bjuder vi på vår 1:a advent ”picoteo”, tillsammans med med andra vänner vi har här i Altea.

Carola hoppas att hennes meny tilltalar dina smaklökar:
- Tommy’s glögg.
- Paj med grönkål, ädelost, toppad med honungsrostad mandel och flingsalt.
Visa bilaga 18783
- Mjuk pepparkaka med chèvremousse och valnöt.
Visa bilaga 18784
- Små Janssons piroger.
Visa bilaga 18785
- Quiche med kallrökt lax
Visa bilaga 18786
- Smördeg med päron, honung, brie och hasselnötter.
Visa bilaga 18787
…. och på gottebordet väntas bland annat mandelkaka med saffran och lingon, knäck och pepparkakor.
Visa bilaga 18788
Allt utom pepparkakorna är hemlagat.

Under kvällen serveras glögg, Cava, vitt och rött vin och självklart finns det alkoholfria alternativ.

Välkommen

Carola & Tommy
Ser enormt gott ut.
Har ni plats för fler om jag slänger in fru och ungar och bränner iväg ;-)
 
Är framme vid camping florida här är väldigt lugnt och tyst en grön oas, ska stanna 2 nätter så Altea ankommer jag inte förrän måndag.
Behöver en dags avkoppling från körandet även om allt gått bra men det suger att köra en gammal bil däremot är boendet nog lite mer hemlikt.
Var jag kan parkera vet jag inte men antar att det finns en lösning!
Sol hela dagen efter gårdagens riktiga oväder med mycket blixtar men hörde inga brandbilar så det har tydligen inte varit nedslag.
Ska ta lite foton från detta unika ställe som jag hittade av en slump, tredje gången jag är här nu.
Sist träffade jag en engelsman med fru och jag visade dom hit.
Vi har hållit kontakten sedan dess har bidragit till min skrivna engelska den muntliga är inte mycket att hänga i julgran men de flesta förstår mej.
Ska ta en promenad till receptionen det är inte så noga här har inte blivit registrerad än.
 
¡Bienvenido a España!

Citat: ”Planeringen är högst osäker f.n”. Ok då hjälper vi till lite med planeringen.

Du kör som planerat till Benicassim imorgon. Sedan på söndag förmiddag ställer du in GPS’n på Altea och tar AP7. De 23 milen tar max 3 timmar med en trimmad Peugot J5 Alpha Jet 540-89.

Vi har läst om dina eländiga erfarenheter av mathållningen under resan, som kebabrullar i miniatyr och den där eländiga pommes frites, som vi sett att du allt för ofta fått serverad i Spanien och hatar. Det vill vi ändra på.

Carola och jag vill därför gärna se dig här hemma hos oss på söndag vid 18-tiden. Då bjuder vi på vår 1:a advent ”picoteo”, tillsammans med med andra vänner vi har här i Altea.

Carola hoppas att hennes meny tilltalar dina smaklökar:
- Tommy’s glögg.
- Paj med grönkål, ädelost, toppad med honungsrostad mandel och flingsalt.
Visa bilaga 18783
- Mjuk pepparkaka med chèvremousse och valnöt.
Visa bilaga 18784
- Små Janssons piroger.
Visa bilaga 18785
- Quiche med kallrökt lax
Visa bilaga 18786
- Smördeg med päron, honung, brie och hasselnötter.
Visa bilaga 18787
…. och på gottebordet väntas bland annat mandelkaka med saffran och lingon, knäck och pepparkakor.
Visa bilaga 18788
Allt utom pepparkakorna är hemlagat.

Under kvällen serveras glögg, Cava, vitt och rött vin och självklart finns det alkoholfria alternativ.

Välkommen

Carola & Tommy
Ingen chans att ni har utkörning till Årsunda 😀
 
Blev ändrade planer fick mail från högre makter kör söderut i morgon.
Försökte förtvivlat få tag i mat, tog elcykeln och körde till en restaurang jag ätit flera gånger tidigare vid samma tidpunkt allt var stängt utom ett ställe som skulle öppna kl 21!
Vet dom inte hur skadligt det är med nattamat och svälter dom hela dagarna?
Hade en hamburgare från lidl luxemburg som jag värmde i micron. kanske skulle döpa om resan till bantarresan eller kanske banta med bengtic åk till spanien.
Kör ner till Altea i morgon. Får ta med kameran.
Tog en tidstypisk bild på campingen. Ser ni problemet med trädet och husvagnen.
20221126_145005.jpg20221126_145328.jpg20221126_200700.jpg
 
Förr när jag åkte raggarbil, eller åker gör jag fortfarande men nu kallas det entusiastfordon :cool:, så drog vi fast några burkar med Ravioli mellan topparna.
Det var sedan lagom varmt när man blev hungrig.
Kanske något för dig?
Å det väckte lite minnen....

Jag lägger en liten notis till Bengt att njuta av (ok ni andra får också läsa).
Vi hade husvagn istället för husbil på den tiden.
Sommaren skulle tillbringas på Öland.
På resan dit och resan hem tävlades det i kompisgänget vem som fick längst kö bakom....
Det var innan mobilerna så vi hade radiokontakt.
Innan avresa monterades en spolarvätske behållare i motorutrymmet. Pumpen kopplades till två kopparrör som löddes in i grenrören.
Behållaren fylldes med diesel....
När folk blev irriterade bakom (vi höll väl runt 60) och påbörjade omkörning så slogs pumpen på och diesel sprutades in i grenrören.
Resultatet blev en dimma likt den i Lutzen och ingen vågade köra om.
Minns att, när vi stannade i Sörping så ringlade en milslång kö förbi :cool:
 
Ja diesel använder man ju vid flyguppvisningar, det finns fanns en anordning till modellflygplan där man med ett servo kunde spruta in diesel för att rita rökringar.
På min saabsport drog man ut choken och stampade fullt när man gick ut på motorvägen.
 
Igår söndag kväll 27/11 var jag till Altea och Duners första advent bjudning.
Färden dit gick bra 22mil blåste en del mellan bergen tog det lugnt. Stannade på en kommunal ställplats i Altea.
Tommy kom och hämtade till sin "enkla" bostad i fyra våningar inbyggd i muren på ett forntida försvarsverk.
Synd att det var mörkt för utsikten över kusten och medelhavet var fantastisk.
Många svåra trappor men Tommy springer som en ung pojke där.
Det var trevliga människor på bjudningen såna som det var intressant att samtala med Dyners omger sig med trevliga och intressanta människor.
Carola hade gjort en massa olika sorters "plockmat" det smakade väldigt bra!
Hon har designat väldigt mycket av inredningen som var väldigt intressant en bänk som liknade en båt t.ex. fast stolarna i smidesjärn kom förmodligen från någon munkorden designade så att ingen kunde sitta och sova.
Såna skulle jag haft när jag var lärare, skottsäkra var dom också.
Körde till Bahia camping idag måndag träffade rakel som jobbade i reception förut var hon enbart i baren men Martin har ju gått i pension. Hon gav mej en trevlig plats precis utanför baren och väldigt nära till polen.
Min bil är kort vilket krävs på denna plats fick hjälp av en envis kvinna / blivande granne som försökte lotsa mej in på holländska vilket jag inte förstår.
När jag kommit in hjälpligt avbröt jag fixade det senare med eftertänksamhet.
Var inne på toaletten och såg att det låg en blomma på toastolen mycket underligt?
Lyfte blicken och såg att takluckan tagit till väders, verkar som limmet släppt Kanske berodde lite på att jag öppnat luckan eftersom dieselvärmaren gav för mycket värme.
Den som idag är chef för hela campingen frågade jag om råd och hon visade mej lite skrot i en container så vi plockade locket till en tvättmaskin för campingbruk. Ska till kinesen i morgon och leta grejor lim tejp och sånt som blev kvar hemma.
Den kvinnan har jag följt några år och hon är fantastisk hon verkar klara allt som kommer i hennes väg.
Var nere till Woken med elcykeln och handlade en matlåda som jag plockade ihop 5.5 eu.
Lidl finns numera väldigt nära med en stor fin affär och bra priser, bunkrade lite som behövdes idag.
Känns skönt att slippa tänka på att köra vilket jag blev trött på planerar med stöd av råd jag fått att lämna kvar bilen här nere och flyga hem så kan jag komma ner när det passar. Finns såna parkeringar någon mil bort nära flygplatsen. Blir förmodligen inte så mycket att skriva på ett tag om jag inte kör iväg någonstans hade en tanke på färja till kanarieöarna men idag efter 300mil känns det jobbigt och väldigt dyrt.
 
Senast ändrad:
Jag tror att salig Jappe brukade stå på den platsen.
Ja nu har jag varit här några dagar, varit till kina restaurangen det verkar som de bytt kock, ska ge dom en chans till.
Köpte matlåda på woken 2 dagar, värmer i micron ganska lagom mycket och hittills billigare än hemma.
Verkar vara regn på G köpte ett lock till en stor plastlåda och har temporärt ersatt takluckan på toaletten med den fick efter mycket problem dit en skruv så den inte blåser bort. Finns en campingbutik i Elche där de förmodligen har takluckor, eller så kan jag beställa via nätet amazon t.ex. Vill inte gärna flytta bilen med denna taklucka kommer förmodligen blåsa av. Behöver låna en stege men det går säkert bra. Mesta jobbet är att få rent från gammal tätningsmassa, här verkar i varje fall bror duktig inte ha försökt täta med silikon.
Luckan sitter bra till vid ena kanten så man kan jobba direkt från stegen.
Ganska enkelt jobb eftersom det är glasfiberkaross, skulle ju gå bra med en plastskiva när jag väl tagit bort luckan.
Verkar som luckan suttit fast med popnit istället för skruv, tog vinkelslipen och skar bort dom.
Var väldigt bra med en elcykel som man slipper trampa betydligt bekvämare än sparkcykeln jag haft tidigare.
Det mesta ligger ju lätt tillgängligt i byn det är ju ett nytt batteri på 504Wh vilket är betydligt mer än många andra cyklar och mer än originalbatteriet. Borde klara 3mil.
Har varit ganska trött efter resan skönt att kunna duscha och vila har nära till både duch toalett och tvättmaskin t.om torktumlare. Ska köpa en slang och koppla in avloppet, bara att öppna kranen, enda man måste göra är att tömma toan och fylla på vatten som finns på tomten.
Solen går upp vid niotiden och det mörknar framåt sex, så man har många ljusa timmar.
Lyssnar en hel del på ljudböcker i mobilen, är jag ute kan jag använda lurarna. Har inte hunnit se på tv än.
 
Jag tror att salig Jappe brukade stå på den platsen.
Ja nu har jag varit här några dagar, varit till kina restaurangen det verkar som de bytt kock, ska ge dom en chans till.
Köpte matlåda på woken 2 dagar, värmer i micron ganska lagom mycket och hittills billigare än hemma.
Verkar vara regn på G köpte ett lock till en stor plastlåda och har temporärt ersatt takluckan på toaletten med den fick efter mycket problem dit en skruv så den inte blåser bort. Finns en campingbutik i Elche där de förmodligen har takluckor, eller så kan jag beställa via nätet amazon t.ex. Vill inte gärna flytta bilen med denna taklucka kommer förmodligen blåsa av. Behöver låna en stege men det går säkert bra. Mesta jobbet är att få rent från gammal tätningsmassa, här verkar i varje fall bror duktig inte ha försökt täta med silikon.
Luckan sitter bra till vid ena kanten så man kan jobba direkt från stegen.
Ganska enkelt jobb eftersom det är glasfiberkaross, skulle ju gå bra med en plastskiva när jag väl tagit bort luckan.
Verkar som luckan suttit fast med popnit istället för skruv, tog vinkelslipen och skar bort dom.
Var väldigt bra med en elcykel som man slipper trampa betydligt bekvämare än sparkcykeln jag haft tidigare.
Det mesta ligger ju lätt tillgängligt i byn det är ju ett nytt batteri på 504Wh vilket är betydligt mer än många andra cyklar och mer än originalbatteriet. Borde klara 3mil.
Har varit ganska trött efter resan skönt att kunna duscha och vila har nära till både duch toalett och tvättmaskin t.om torktumlare. Ska köpa en slang och koppla in avloppet, bara att öppna kranen, enda man måste göra är att tömma toan och fylla på vatten som finns på tomten.
Solen går upp vid niotiden och det mörknar framåt sex, så man har många ljusa timmar.
Lyssnar en hel del på ljudböcker i mobilen, är jag ute kan jag använda lurarna. Har inte hunnit se på tv än.
Bengt, jag fick läckage i en taklucksram en sommar, jag klippte till en plastsäck och tejpade den mot taket med silvertejp, det höll tätt hela sommaren.
Kanske det kan funka för dej.
Jag har alltid en säck o silvertejp liggandes i husbilen, funkar även ifall man blir av med ett fönster.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen