Finns ju platser överallt och de få campingar som finns ligger oftast runt 11€. (finns 7 gratiscampingar på Gran Canaria som man bokar max 7 dgr i turistbyrån)Man blir ju sugen på att ta husbilen till Kanarieöarna när man ser dina bilder!
Men som tur är tvekar många att ta färjan över p.g.a. färjetiden och kostnaden. Inte bra om det är för många. När man är ute och åker är det 99,9% kanariska husbilar på sommaren och 90% kanariska husbilar på vintern.
Men i vissa områden som inne i Playa del Ingles och Los Cristianos är fördelningen ca 50%. Mycket tyskar, holländare och fransmän. Många står på parkeringarna hela vintern år efter år och använde husbilen som en bungalow.
När vi första året (2014) stod inne i Playa del Ingles med Roffe och Berit i sin Kabe, så växlade vi om ca: var 5 dag i samband med fylla och tömma att byta ställe. Varierade mellan 3-4 ställen, men kom ofta tillbaka till strandparkeringen i PDI. På Fuerteventura är det för vår del enbart ständer man står på. På Lanzarote kan man även stå på någon bodega om man ätit där. Teneriffa är ju så stort och har allt. Småöarna La Palma, La Gomera och El Hierro kan man oxå stå överallt. Men det brukar oftast bli ett kortare äventyr på max drygt en vecka.
Jag har ju två träffar per år. En på valplatsen på Gran Canaria i december. Och en på olika öar i jan/feb. Nästa år på Fuerteventura och Playa de Coféte (Villa Winter). Det brukar vara ett 20-tal svenska bilar på öarna som jag ser eller hör av andra att de kör runt. Hälften brukar jag stöta på under vintern.
Senast ändrad: