• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Virrig Plåtis i Europa

Mailar till dig Tommy, så får du som kan lägga in bilden.
Tror inte vi skall stjäla tråden med läckra sportbilar, det får bli en annan tråd.

Det här är redan en trevlig tråd, en reseberättelse från och om Islas Canarias. Säger som den populära Canariska sången; ”El mundo tiene una Europa. Europa tiene una España, y España tiene un jardín, que son las islas Canarias.”

Tommy
 
Tror inte vi skall stjäla tråden med läckra sportbilar, det får bli en annan tråd.

Det här är redan en trevlig tråd, en reseberättelse från och om Islas Canarias. Säger som den populära Canariska sången; ”El mundo tiene una Europa. Europa tiene una España, y España tiene un jardín, que son las islas Canarias.”

Tommy
Y tengo el mejor punto de partida para mis viajes.
 
Ligger fortfarande i sängen i husbilen.

Igår gjorde vi stan. Där vi står på (gratis)ställplatsen börjar ju strandpromenaden i Los Cristianos, som fortsätter 5 km förbi Las Américas. Och det är ju inte långt till någonting någonstans längs vägen.

1643021491311.png

Till och med för oss som bor på Gran Canaria så förundras vi över de billiga ölpriserna. Måste ju provsmaka så att de var äkta vara:giggle:. Satt och provsmakade på lite olika ställen, med utsikt av stranden och vår färja vi ska åka med idag.

20220123_145007-COLLAGE.jpg20220123_152936.jpg20220123_151933.jpg20220123_145219.jpg

Idag blir det middag på båten som går kl 1900 till La Palma. Före dess ska vi tömma och fylla. Tömning finns här på den kommunala (gratis)ställplatsen. Vatten/LPG köper man på mackarna. Vattnet kostar en € för 5 minuters fyllning. Brukar bli ca 60 liter. Beror lite på trycket. LPG(autogas) ligger på 0,55€/l.

Ikväll efter 2,5 timmars färd till La Palma kommer vi fram 2130. Då kör vi bara en kort stäcka och ställer oss på en parkering söder om Santa Cruz de La Palma, så själva äventyret börjar först i morgon.

Liten kul grej. Efter jag börjat med denna tråd har min bokförsäljning börjat ticka på igen.:cool: Den är ju slutsåld på förlaget, men jag har s.k. författarex kvar som står hemma hos min förra granne(Jim) i Sverige. Vi får se? Kanske denna resa kan få fart på mig igen att göra en ny? Vi får se vilka äventyr som dyker upp?

Klockan är tjugo över elva och nu vankas det snart frukost som frugan grejar i ordning. Serveras nog på sängen som vanligt.

20220123_155532.jpg

Ps! Nu kom frukosten.;)

20220124_114920.jpg
 
Senast ändrad:

Så trevligt att det blir nog en natt till. Alldeles stoppad av en Getgryta som var Getegott.
😉

Bra ställen att stå på här på La Fajana La Palma. Vi var här för några ör sedan och efter det har de byggt en stor (gratis) ställplats med en underbar utsikt, Men på måndag måste vi vidare och bunkra upp.

20220128_170929.jpg1236022ab339a2c4.jpg
20220128_170426.jpg20220128_165718.jpg
 
Hmm! Jag som hade sett fram emot att se på stjärnhimlen från ett av flera observatorium som finns runt 2300 meters höjd.

Ser ut att spricka. Snöade häromdagen och avstängda vägar. Kommande dagar ser även de lite kylslagna ut. Som lök på laxen så rullar även en calima (sandstorm från Afrika) in som skymmer sikten. Få spara den aktiviteten till nästa gång.

Isaac_Newton_Telescope,_La_Palma,_Spain.jpg


1643498481093.png
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen