Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Nja, behåller nog snöret till att dra upp trappan med. En pall tar ju plats och känns onödig när det nu finns en inbyggd i bilen.Men nu har du ju ett snöre du kan binda fast den i.
Det borde gå att få tag på reservdelar till din trapp, vet du vilket märke/modell du har?Nja, behåller nog snöret till att dra upp trappan med. En pall tar ju plats och känns onödig när det nu finns en inbyggd i bilen.
Synd att den var dålig vet inte om det finns fler skrotar bara en chansning.Det var ju en hopplös sida att söka på…
Söker man på eltrappa husbil så får man upp förtält.
Får väl ringa dit om inte bror min och jag lyckas fixa detVisa bilaga 23527
Annars kan du säkert hitta det du behöver här:Jo jag var på Hymer-Center idag. De kan ta hem ett drev till mig till den facibla kostnaden av nästan 1500:- utan montering. Jag tyckte att till det priset måste väl montering ingå men nej det gjorde det inte. Då är det inte aktuellt tyckte jag.
Nu är jag hos min bror och se om jag kan låna svets och vinkelslip och göra nya kuggar. Får se om det lyckas.
Det är nog en original Hymer eftersom den fanns i deras reservdelskatalog. Kan ju vara Thule som tillverkar den ändå. Min bror trodde också att det fanns en som gjorde sådana kugghjul men hittade heller inte vem. Vi fick den nästan att fungera men den kärvar fortfarande på ett ställe. Får fortsätta en annan dag för det blev för kallt och mörkt att ligga ute och mecka när solen gick ner.vet inte om jag missat vilket märke du har på trappen, men till thule finns det en som gör drev/kugghjul i Karstad.
Skall se om jag lyckas hitta det
Fanns inget som passar vad jag kan se. Jag ska tagen bild imorgon på kugghjulet. Det är bara en tunn plåtbit med kuggar utskurna.Annars kan du säkert hitta det du behöver här:
Kostar inte jättemycket.Köp Cylindriska kugghjul online | Kullager.se
Hos Kullager finner du cylindriska kugghjul i olika moduler. Osäker på vilken modul du behöver? Läs mer här om vilket cc-mått som hör till vilken modul.www.kullager.se
Hälsningar
Peter
Har letat och sökt men hittar det inte. Hoppas det löser sig.Det är nog en original Hymer eftersom den fanns i deras reservdelskatalog. Kan ju vara Thule som tillverkar den ändå. Min bror trodde också att det fanns en som gjorde sådana kugghjul men hittade heller inte vem. Vi fick den nästan att fungera men den kärvar fortfarande på ett ställe. Får fortsätta en annan dag för det blev för kallt och mörkt att ligga ute och mecka när solen gick ner.
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons