• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

På tur med Ture, ett annat kapitel ;)

Apropå att var ju internationella kvinnodagen igår.
Jag har ju ingen kvinna att uppvakta.
Är ute på begagnatmarknaden och kollar lite. Kanske man kan hitta en långmilare utan större fel på karosseri och chassi. Lite buggar i styrboxen får man kanske stå ut med 😉
Jag har ju startat om livet, nytt boende, en liten etta på landet, nytt jobb, kör buss på ett annat bolag, och snart ny husbil, den får ni se om ca 14 dagar, så nu är det ju bara en ny kvinna som saknas.
 
Apropå att var ju internationella kvinnodagen igår.
Jag har ju ingen kvinna att uppvakta.
Är ute på begagnatmarknaden och kollar lite. Kanske man kan hitta en långmilare utan större fel på karosseri och chassi. Lite buggar i styrboxen får man kanske stå ut med 😉
Jag har ju startat om livet, nytt boende, en liten etta på landet, nytt jobb, kör buss på ett annat bolag, och snart ny husbil, den får ni se om ca 14 dagar, så nu är det ju bara en ny kvinna som saknas.

Fick först associationer till, att du är ute på begagnatmarknaden för att leta efter kvinnfolk...
utan större fel på "karosseriet och styrbox" (kan jag förstå..) - men "långmilare"? Hur tänkte du där...?
Ursäkta, men kunde inte låta bli...;)
 
Sant, men du kan ju ha tur och fynda något väl undangömt exemplar, som ändå är i hyfsat och välvårdat skick?
Å andra sidan, se bara på antikrundan - vilka gamla pjäser, som sen visar sig vara ena riktiga rariteter... :censored:
Hav förtröstan, Hasse. Det löser sig nog med bilen också...;)
 
Den ser stor ut men inget mot den flair med tillhörande släpkärra med en smart som kom till greven.
Jag undrar om inte Tommy som kan spanska kan lura någon mackgubbe att berätta vad dom häller i dieseln så den blir både starkare och snålare? Det måste finnas något kemiskt namn, när jag höll på med modellmotorer använde vi nitrometan var dyrt och giftigt, borde vara något liknande.
 
Då var jag hemma i Ängelholm med Ture II. Har gått bra hela vägen hem. Det enda som inte var ok var torkarbladen. Blev nya på Biltema i Jönköping. Fick fylla på luft i alla däcken också. Är nöjd med Ture II. Får hitta en köpare till Ture I nu.
Ska fylla tanken imorgon och se hur mycket den har dragit. Runt litern gissar jag. F20EC976-C51B-487A-9298-6548E10F3FBE.jpeg
 
Då var jag hemma i Ängelholm med Ture II. Har gått bra hela vägen hem. Det enda som inte var ok var torkarbladen. Blev nya på Biltema i Jönköping. Fick fylla på luft i alla däcken också. Är nöjd med Ture II. Får hitta en köpare till Ture I nu.
Ska fylla tanken imorgon och se hur mycket den har dragit. Runt litern gissar jag. Visa bilaga 23444
Köp bosch blad biltemas gnäller
Fick slänga mina nyköpta till V70
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen