• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

På tur med Ture, ett annat kapitel ;)

Godmorgon!
Sovit gott inatt tills en motorsåg väckte mig halv 8. Lite svårt att somna igår kväll, varmt, 26 grader inne och 20 ute vid 23. Får väl gå upp och fixa lite frukost och ta en morgonpromenad med Rossi.
Får se vart jag hamnar ikväll. Kanske på listerlandet nånstans.
 
Har stannat på Fiskerian i Hörvik.
Sill med potatismos är ju aldrig fel!
Hade tänkt att stå här inatt men ställplatsen är fullbelagd. Är väl för sent ute…
Får bli nåt annat ställe i stället.
 
Senast ändrad:
Idag har jag besökt en kollega i Växjö som bjöd på fika och lite trevligt snack.
Nu är jag i Påskallavik. Bengt med syster bjöd på mat när jag kom fram. Regnat till o från.
Imorgon kör jag norrut. Stegeborgs camping är målet.
 
Ursäkta att jag inte skrev mer om min resa i somras. Lusten att skriva försvann plötsligt, kändes ensamt emellanåt.
Efter Växjö blev det som sagt Påskallavik. Därefter blev det upp längs kusten på småvägar som vanligt när jag kör. Hamnade på Stegeborgs camping där min favorit präst har säsongsplats för husvagnen. Åkte lite motorbåt ut i skärgården i hans lilla båt med en mullrande V8. Trevligt!
Nån dag senare åkte jag upp till Färingsö och hälsade på bekanta. Körde vidare tills jag hamnade på en gratis ställplats med el i Vingåker. Stod där helt ensam.
Hamnade sedan på en parkeringsplats en bit från Sahlgrenska sjukhuset i Göteborg efter ett tips från en ny bekantskap. Kostade 7 kr i timmen. Lugnt och skönt. Åkte spårvagn ner till centrum för att se lite av stan. Rossi blev fullständig tokig när det kom spårvagnar. Förmodligen är det ljudet som han inte tycker om. Flydde ner i en Padda och tog en rundtur på kanalerna, mycket trevligt och intressant.
Blev ingen mer promenad på stan med hänsyn till Rossi. Körde ut på Björkö och hittade en ställplats. Stannade en natt.
Körde via små vindlande vägar till GeKås ställplats. Tänkte gå in och handla lite kläder men jag vände när jag fick se kön in. Körde in till Varberg där en kompis väntade. Tog en Räkmacka på Biltema innan vi körde till Falkenberg för att besöka Monark museet. Ett lite trevligt museum med trevlig personal. Rekommenderas om man är intresserad.
Efter museet körde vi till Laholm där kompisen hoppade av och tog tåget tillbaka. Själv besökte jag BengtL i hans lokal. Körde till en pizzeria och åt en god pizza.
Körde hemåt på småvägar och kom på att jag lovat en tjejkompis att köra inom och visa husbilen. Ringde henne och hon bjöd på nybakat bröd och kaffe. Satt länge och snackade och sen var det bara att köra hem. Nu blev det snabbaste vägen inte via slingriga vägar som det varit nästan hela resan.


Huset sålt till underpris, inte rätt tid att sälja men jag vill bara härifrån, för mycket minnen här efter Åsa och mina föräldrar. Det är ju mitt föräldrahem jag bor i. Flyttar i februari till en etta på en gård utanför Ängelholm.

Idag blir det en tur till min bror i Billesholm, långtur, nästan 2 mil! Hans fru är allergisk mot hund så Rossi får vara i husbilen medan husse sitter och har trevligt med bror och hans familj.
Ligger kvar till juldagen. Kanske tar en liten tur i omgivningarna innan jag kör hem.
 
Tråden delad på trådskaparens begäran
Nya tråden handlar om Byte av husbil, tips och råd

 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen