Du
Önskar en God Jul!
Du kan lugnt tanka Butan så länge du är i södern, fungerar inte i temperaturer under 0 grader dock.Dag 24 fredag 22 /12.
Det är 10 grader ute på morgonen och värmepaketet går igång ibland. Men kl 8.20 får jag meddelandet att gasen inte räcker till för Aldepannan. Men vid niotiden kokar jag thévatten utan problem och kylskåpet får tillräckligt med gas. Så jag avvaktar med att åka iväg.
Går ca 15 min till Lidl för att handla. Sitter ute i solen en timme innan det blir dax för att förbereda lunchen. Men se då finns det ingen gas till spisen.
Det blir till att köra till Repsol i närheten för att byta min spanska flaska. Den närmaste vet jag ju sedan tidigare att de inte har stålflaskor så jag kör till nummer två. De hade slut på Propan.
Jag vill inte köpa Butan. Vet iofs att Propan innehåller lite Butan men jag vet inte om man kan eller bör byta till 100 % Butan. Så jag åker till nästa Repsol. Den ligger på väg A 7 ca 16 km öster eller nord öst om Almeria. Här fanns det Propan i stålflaska, kostade 13,32. I norra Spanien fick jag betala 14,07 för ca 10 dygn sedan.
I Spanien har alltså gasen kostat mig ca 1,33 per dygn, ingen elplatta är använd under denna tid.
Att sova på betald ställplats eller camping är väsentligt dyrare, även om man får 220 V i priset.
Denna Repsol hade även en serviceplats för våra tre vattenövningar – som jag naturligtvis utnyttjade. Så slapp jag lyfta på locket till markbrunnen här på p-platsen.
Det blev en sen lunch idag, mellan kl 14 och 15. Därefter satt jag i solen någon timme. Pratade med en Holländsk och en tysk granne.
Blir nog kvar här över Julhelgen.
Körde 4,3 mil Inga foton exponerade idag. Nu skall det bli Avokado med räkor och majonäs till middag. Hoppade över em fikat
Önskar en God Jul!
Senast ändrad: