Dag 172 måndag 6 / 3.
Mulet väder hela dagen. Lyssnar på radionyheterna kl 07. En kort regnskur på fm. Satt inne och skrev på laptopen. Går en promenad på campingen mitt på dagen. Äter min lunch ute. Sätter mig sedan i solstolen fullt påklädd och läser i min deckare. Det kom några nya hb.
Vid 16 tiden började det att komma några droppar. Så jag ställde tillbaka mina möbler i garaget, även campingbordet lade jag ner i sitt fodral. Skall ju lämna campingen i morgon.
Gick till restaurangen för att höra om mitt paket hade kommit. Restaurangen är alltid stängd på måndagar kom jag på när jag såg att järngallret var stängt. Märkligt att den anställde i fredags sa att nästa post kommer på måndag, när jag frågade om de har utdelning på lördagar.
Lyssnade på nyheterna på sr play kl 16,45. Det skall bli ett kraftigt snöoväder över skåne i morgon och på onsdag. Trafikverket har ställt in tåg. Jag tycker att det är högst besynnerligt att tågen inte kan köra även i snöoväder. Hur stämmer det med regeringens klimatmål. Skall skåningarna behöva ta bilen till jobbet i morgon?
Lottie ringde och är orolig för att inte komma iväg med flyget i morgon em. p.g.a. snöovädret. Men än så länge har hon inte fått något besked om ev inställt flyg. Så vi hoppas på att flyget går som det är tänkt kl 13.05.
Vid 18 tiden vräkte regnet ner. Bra att jag även tog den solskydden från däcken tidigare. För nu har jag ingenting ute i regnet. Det har lugnat ner sig nu kl 19,30. Jag hoppas nu att bönderna är glada över vädret.
Jag lagade en enkel omelett till middag. Bilder finns i tråden Laga mat i husbilen - går det.
Öppnade två konservburkar, majs och kidneybönor, skivad tomat, färdig riven ost i påse från affär, två ägg en liten skvätt vatten och en större skvätt vispgrädde. Så blir det krämigt och underbart gott.
I morgon em kör jag till Scaba Beach och inväntar besked om flyget är på väg innan jag kör och hämtar Lottie i Malaga.