Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Hej. Tänkte lite på husbils åkarnas rykte så det inte blir problem för oss i framtiden.Jag vet inte hur avloppen är ordnade i Spanien, men tömma direkt i avlopps brunn eller spola på toalett eller tömma på tömningsplats går väl på ett ut det hamnar väl på samma ställe, men hålla reda på så man inte tömmer i dagvattenbrunn är ju viktigt
Hej. Men det finns skräckupplevelse på en del ställen. Vi har ögonen på oss. I Tommys resa på iberiska halvön finns bild så man får kalla kårar över kroppen kolla där.Jo självklart ska man tömma där man ska, bara en förklaring att avlopp är avlopp var på ledningen spelar ingen roll, vi måste sköta oss
Det fanns minst två brunnslock som ej var fastsvetsade på marknadsplatsen.
Så inga problem med att tömma toakassetten. Däremot kunde jag ej lägga ner eller lyfta bort brunnslocket för att köra över hålet och direkt tömma gråvattnet. Men att först tömma gråvattnet i en hink går ju bra och sen tömma på samma sätt som toakassetten.
Hej Gösta, om du vill bada i varmare vatten (runt 40grader) kan jag rekommendera ett ställe där vi är nu och som är gratis och tillgängligt dygnet runt. Man åker vägen mellan Granada och Murcia och tar av mot Züjar och fortsätter rakt igenom den stan och ytterligare c:a 5km. Det sägs att man ska undvika helger då det kan vara mycket folk. Man parkerar på vägen ovanför.Visa bilaga 22950
Visa bilaga 22951
Koordinater till badetVisa bilaga 22952Visa bilaga 22953
Visa bilaga 22954
På morgonen var det bara 2 grader i luften så då var det skönt att krypa ner i vattnet.
På dagarna är det riktigt varmt och skönt.
Visa bilaga 22955
Och så en solnedgångs bild för det gillar ju du Gösta
Om admin vill lägga in det här som en upplevelse så är det ok.
Godmorgon. Gösta och Lottie jag såg att du har en spegel ovan framrutan var har du fått tag i den och hur sitter den fast.Dag 182 torsdag 16 / 3.
Igår kväll hörde vi mycket hög musik och högt tal och skratt mellan kl 21 och 0,30. Det var mycket störande. Så de gick inte att sova. Funderade ett tag på om jag skulle gå ut och vara med i festen. Men avstod.
Dagens första soluppgångsbild här i Sacaba Beach, med två fartyg. Vi tog naturligtvis många foton. Har även publicerat i de två olika fototrådarna.
Visa bilaga 22963
Ett med månen och ett fartyg.
Visa bilaga 22969
Vi hade planerat att vara kvar ytterligare ett dygn. Men med tanke på oväsendet igår kväll bestämde vi oss för att köra vidare österut.
Ett av Lotties barn har hittat en bonde som odlar fina ekologiska avokador här i Malaga- Velez. Lottie vill gärna åka dit och se på odlingen och även handla naturligtvis. Så vi ställer in gps:en men det gick inte så bra för vi hamnade i ett industriområde. Vi fortsatte ästerut och tog av A 7:an vid Malaga - Velez. Stannade på en bensinstation och frågade efter företaget. En mycket hjälpsam kvinna ställde in koordinaterna på Lotties tel. Så då körde vi vidare. Men vägen blev smalare och smalare och till slut sa Lottie att vi ger upp. För här tror jag inte att vi kommer längre, eftersom det ser väldigt smalt ut, dessutom denna varningsskylt.
Visa bilaga 22972
Det var bara att vända vid vägskälet. Nu bestämde vi oss för att köra till Torrax Costa. Där jag tidigare har sett en bra camping på en liten höjd med utsikt över Medelhavet.
De hade bara en plats ledig, men den var inte mot havet. Skulle kosta 19 euro med el. Vänder igen och kör upp ca 900 meter till campingen El Pino, där vi campade i februari 2019. Kom fram vid 11 - tiden. Det fanns flera platser att välja på till en kostnad av 15 för platsen och 5,50 för el.
Jag vill gärna stå på el nu eftrsom vi har fricampat i nästan en vecka och jag tror att batteriet behöver extern ström eftersom vi inte har kört så många mil de senaste dagarna.
Visa bilaga 22985
När jag har parkerat letar jag efter elskåpet. Finns inget på själva tomten eller hos grannen, så jag går utefter vägen en bit och hittar skåpet. Går hem och tar ut mina två elkablar från garaget.
Sen blir det till att grädda pankakor till lunch med jordgubbssylt ifrån Marrakech.
Efter lunch träffar jag på ett svensk par som står i närheten. Det var trevligt att träffa en av min läsare irl.
Några timars solande fick jag även.
Vi tog en promenad på sen em. för att titta på landskapet och alla odlingar.
De använder mycket plast för att täcka odlingarna. Vilket inte är speciellt bra för klimatet, har jag hört. Vi lär producera 9300 kg plast per sekund.
Visa bilaga 22979
Även havet vill jag ju fota.
Visa bilaga 22982
På tillbakavägen såg jag fina kantstenar, med vågig topp.
Visa bilaga 22984
Körde 9,5 mil idag. Fortsätter mot Almeria i morgon.
Godmorgon. Gösta och Lottie jag såg att du har en spegel ovan framrutan var har du fått tag i den och hur sitter den fast.
Mvh Umebo
Hej. Inte så bra med silicon bättre att använda samma som man sätter fast solpaneler med för silicon kan tappa lite av tätheten med tiden annars är det jättebra.Hej!
På en vanlig lastbilsverkstad. Den är fastskruvad med skruvar som tål vatten och naturligtvis tätad med silicon.
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons