Gösta o Bengtic, ni borde träffas. Varför? Jo ni är de två populäraste skribenterna som vi ha på Forumet.
Gå ut och ta en öl tillsammans, jag bjuder.
Tommy
Tommy
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Då kommer du nära santa pola brukar stå ett antal husbilar nere vid strandvägen om det är tillåtet veta jag inte men det står alltid bilar där.
Smart, då får du hänga på,, då är alla favoriter i IHUSBIL på samma plats!Gösta o Bengtic, ni borde träffas. Varför? Jo ni är de två populäraste skribenterna som vi ha på Forumet.
Tommy
Två goa gubbar.Sen bar det av till camping Bahia i Santa Pola. Tack Bengt för att vi äntligen hade möjlighet att träffas och för en trevlig stund vid polen.
Vem la ut pengarna för ölen som jag bjöd på, så jag vet till vem jag skall betala?Gösta o Bengtic, ni borde träffas. Varför? Jo ni är de två populäraste skribenterna som vi ha på Forumet.
Tommy
Stämmer Lottie och Gösta är på ingång till Altea. Flaggorna är hissade, Borgmästaren informerad, verkstan och rörmokaren väntar på bilen för att fixa den och jag har varit på banken så jag kan betala ölen…Det var even som betalade för oss tre, han kommer väl och hälsar på har ju lite bekymmer med bilen. Kanske redan är där?
Hej. Gösta nu står vi där ni stod i natt de är en trevlig plats heller hur.Dag 188 onsdag 22 / 3.
Vi börjar dagen med en promenad på strandpromenaden. Ser en yngling som går ner på stenarna för att bada.
Vi kör sedan utefter havet mot Altea. Både Lottie och jag undviker helst motorvägarna. Vi ser jättemånga hb som fricampar utefter Strandvägen mellan Santa Pola och Alicante.
Vid lunchtid anländer vi till p platsen i Altea. En av de sex markerade p platserna för hb var ledig. Så nu står jag där jag har stått många gånger de sista åren.
Visa bilaga 23184
Den bredaste platsen utmed muren var ledig.
Efter lunch gick vi till Mercadona för att handla.
Googladde på fotvård. Finns tydligen tre st här. Vi hittade en och bokade en tid till imorgon sen em.
Vi stannade på ett av torgen och beställde en varsitt glas Sangria.
Visa bilaga 23185
Fick vänta jättelänge på glasen så att jag funderade allvarligt på att lämna stället. Med det tyckte Lottie inte att vi kunde göra, eftersom vi hade beställt.
Sangrian smakade bra, när den väl kom.
Gick sen hem. Carola och Tommy kom och meddelade att vi har en verkstadstid kl 11 i morgon.
Körde 8,1 mil.
Vad roligt att hjortronen kom till användningDag 191 lördag 25 / 3.
Igår kväll bestämde vi oss för att stanna ett par dagar här i detta fina naturområde. Vi skall ju inte komma för tidigt in i Frankrike.
Soluppgången redan vid sjutiden.
Visa bilaga 23240
Men i morse såg vi en gul varningslampa vid toan. Det är hög tid för tömning. Typiskt, när vi har hittat en bra plats. Så vi behöver lämna den.
Nåväl, vi kollar in här på tömningsplatser och hittar en före Valencia och en efter.
Men de adresserna fanns inte på min gps. Så det blev till att köra efter telefonen vilket är svårt. Den närmaste missade vi. Men den andra i Casas de Queralt lyckades vi att hitta. Kom fram före lunch. Fanns en bra plats med avstånd från de närmaste.
Visa bilaga 23241
Vi börjar med att göra crepes med champinjonsstuvning till lunch.
Pannkakorna är gräddade och nu fräser Lottie svampen.
Visa bilaga 23245
Visa bilaga 23242
Efter lunchen blev det någon timme i solstolen. Men det började att blåsa kraftigt så jag återvände in.
Tack Carola för de fina hjortronen som vi fick. Lottie gjorde sylt på de idag.
Visa bilaga 23249
Tog en promenad på stranden.
Visa bilaga 23247
Visa bilaga 23248
Till en tidig middag blev det pannkakor med hjortronsylt och vispgrädde - läckert!
Visa bilaga 23250
Visa bilaga 23251
Körde 5,5 mil.
Vad roligt att hjortronen kom till användning
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons