Dag 127 lördag 21 / 1.
Börjar dagen med att skriva på ett dokument. Hemligt är det.
När det, gott och väl, har blivit ljust går jag ut för att kolla om lpg flaskan har utvändig gänga.
Vad jag kan se så stämmer det med utvändig gänga.
Så det blir till att skruva den lpg flaskan. Men först måste P11:an bort för att jag skall kunna skruva den lpg flaskan.
Går sedan till butiken med flaskan.
Mannen som tar emot är tveksam. Min gänga har en mindre diameter än andra flaskor. Han tar med flaskan och går mot receptionen. Jag följer så klart med efter honom. Kvinnan, som är mycket trevlig, säger att på måndag kommer de att hämta flaskan och de får avgöra om det går att fylla den. Om jag har förstått rätt av hennes engelska. Jag tror det. Så på tisdag eller onsdag vet jag om jag har gas i flaskan.
Om det inte går att fylla mina flaskor med ny gas så får jag köpa el ifrån campingen. Samt vänta med fyllning till jag kommer till Ceuta. Där finns det lpg.
Åter till hemmet.
Återinstallerar min spanska flaska och stänger skåpet. Kollar naturligtvis att gasen fungerar till Aldevärmaren och kylen samt spisen. Allt är ok.
Nästa arbestuppgift blir att ta fram solstolen med tillbehör. Samt att slå sig ner med den goda boken. Sitter en timme eller två. Läser ut boken. Sen blir det en ännu senare lunch än vanligt. Maten är inte färdiglagan förän strax före kl 14.
Det blir tydligen senare för varje dag. Mycket beroende på att jag nu lyckas hålla mig i sängen ända fram till kl 7,30 eller t.o.m. 7,45.
Otrolligt!!
Måste bero på att jag har tapat aptiten i Sidi Ifni!
Frågan är om jag skall åka tillbaka och leta efter den!!!!!!!
Fast å andra sidan så tycker nog min dietist i Tyresö att det skall jag inte alls göra. Utan fortsätta med att äta mindre portioner och ibland helt hoppa över middagen.
Lottie håller med stor sannolikhet med dietisten.
Kex med deliost och Cava är inte helt fel som kvällsmål.
På em idag kom "mina" Chalmersstudenter fram och presenterade sina två vänner som de framöver skall göra sällskap med.
För några dagar sedan så hade de varit i sydspanien och där var vädret ingat att skriva hem om. Det blev en trevlig pratstund om Marocko och ev vidare färd söderöver för deras del. Jag informerade om mina kunskaper i ämnet. Ordet är SAND. Överallt sand men bättre surfmöjligheter söderut. Fast att lära sig att surfa går bra i Sidi Ifni sa jag. Alex är bra på surfing medans de andra tre är nybörjare. Så då finns det ingen anledning att köra de extra milen till Västsahara sa jag.
Nu ikväll när jag satt här framför min laptop såg jag att Tove hoppade upp på deras tak. Tydligen för att få bra bilder när hon fotade.
Kl 19,50 hade jag 98 % -enheter i bodelsbatteriet och nu kl 20,50 97 %. igår kväll hade jag som mest 90 % så det blir mer för varje dygn.