Dag 118 torsdag 112 / 1.
Igår kväll under tiden som jag skrev här hörde jag en knackning. Endast ett slag. Jag gjorde inget. Utan väntade för att ev höra flera knackningar / slag och kanske ett högt POLIS. Men det uteblev. Ca en timme senare likadant. Tänker att det var nog någon som skojade.
Innan jag lade mig drog jag upp gardinen för vindrutan, en liten bit, för att se om jag hade post under vindrutetorkarna. Men det var tomt. Så jag tror inte att polisen hade knackat på min dörr.
----------------------------
Fixar grötfrukost idag igen. Så blir det så länge som mjölken räcker. Sen återgår jag till min ägg.
Sitter och goglar på camping Marrakech och får upp att det skall finnas en på andra sidan Medinan. Tänker att jag kan gå dit nu på morgonen och "kolla läget". Lämnar hemet när det börjarar att ljusna. Vid kl 08.
Bröd säljes på många ställen både direkt av bagare och annorledes.
Det är mest bröd och grönsaker som säljs. Men allt annat oxå naturligtvis.
Såg att det även fanns en skola i Medinan.
Det är billigt att parkera här. Men inget för mig, för trångt är bara förnamnet.
Så här "tidigt" på dygnet är det kallt.
Köper endast 30 ägg för 35 mad här inne i Medinan. I en vanlig affär utanför köper jag en liter juice fö 10 mad.
Jag hittade inte till campingen utanför Medinan.
Sen går jag hem och kokar kaffevatten till mitt pulver som jag spetsar med komjölk.
För tre år sedan låg jag på en camping utanför Marrakech. Jag bestämmer mig för att försöka att hitta dit med hjälp av en brochyr. Som har en skiss på vägen dit. Campingen heter "Le Relais de Marrakech". Man skall köra ut ur stan mot Casablanca. Det tog en lång stund och många felbeslut. För tre år sedan var det en man på moped som lotsade mig fram, mot betalning. Här gäller det att skafffa likvid på de sätt som går.
Men till slut lyckades jag hitta rätt. Kom fram före lunch. Tog med mig min gamla broschy in till receptionen när jag anmälde min ankomst. Tjejen som tog emot mig skrattade när jag sa att jag hade bott här tidigare och visade min gamla broschyr. Fick en ny.
Började med att ta fram campingbord stolar, solstolen med tillbehör samt de tre solskydden för däckena på vänstersidan, som har mest sol.
På sen em kom det en hb och parkerade på tomten till höger i bilden ovan.
Åt min lunch ute framför hb:n, med den bara ryggen mot solen. Därefter sitter jag och läser en stund. Tar sedan en promenad. Träffar två tyska par som båda hade semestrat i Sverige. Det ena i Landskrona och det andra norr om polciekeln. Det finns flera tysk - och engelskreggade hb. Får så småningom ta kontakt med de. De franska, italienska och polska avstår jag ifrån p.g.a. språksvårigheter.
Sen em byter jag om och tar mig fram till polen. Det var kallare i detta vattnet än i Atlanten i Sidi Ifni. Förmodligen kring 15 grader. Blev att jag simmade två pollängder. Det är för kallt. Vattnet var rent och kristallklart.
Finns en infotavla vad man inte får göra eller bete sig.
Ser att två par italienska hb har kopplat ihop sig med el. Förmodligen betalar de bara för en hb fast de tar el till två. Verkligen dålig still. Elen kostar bara 30 mad per dygn och bil.
Nu vid kl 20 kom en ny hb i och ställde sig på en tomt i närheten.
Kvällens middag blir enkel. Delikatessost, diggistivkex och Cava. På en camping kan man ju tar några glas när man inte behöver vara rädd för att polisen kommer och kör bort en. Gardinerna är fortfarande uppe så att jag kan se ut.
Körde 3,6 mil