Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Hej Gösta, angående ditt bobatteri så misstänker jag att du skulle behövea ett större batteri enligt din nuvarande energiförbrukning, jag tror inte det är något fel på din utrustning.
Läser att du täcker dina däck från solljus,
kan du märka att du får ut mer mil på dem genom att skydda dem?
Kul att följa dina upplevelser hemifrån.
Hade samma tanke, att du har för litet batteri.
Hur mycket kapacitet har du?
Är lite osäker men tror att det är 130 Ah.
Första däckbytet gjorde jag efter 5 000 mil Efter ytterligare 5 000 böt jag bara framdäckena. Bakdäckena har nu rullar i 7 000 mil.
Vet inte vad som är normalt. Hur många mil kör du innan byte?
Skönt att du hittade BankID underlättar ju säkert tillvaron något. Se om du kan lägga in det på nytt på mobilen nu så att du har en extra.
Intressant att se hur mycket de olika delarna drar, kan ju vara nyttigt att veta hur mycket saker och ting drar. Vad är den största boven kring elen, är det kylskåp, matlagning eller annat? Tror du att du skulle klara dig med en till solcell?
Ser ut att vara en trevlig camping du har hamnat på.
Den kanske enklaste lösningen för dej är att sänka din energiförbrukning,
och då är det i första hand förbrukare via invertern.
Nästa alternativ är att öka på med fler solpaneler.
Jag kör jättelite jämfört med dej,
så i mitt fall så hinner inte jag slita ut däcken innan "bäst före datum", typ 6-8 år,
bytte senast 2014, kört ca. 5000mil på dem, så det är hög tid nu för mej fast jag har skapligt mönster kvar.
Har du frågat på campingen om det inte går att fylla gasol,alternativt köpa en Marockansk flaska, denna verkar ha samma anslutning som din LPGtank vad jag läst mig till.
Gösta!
Är Marocko lite som Turkiet? Trots att det är Muslimsk så finns det alkohol att få tag på? (Affärer, camping och restauranger)
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons