Sista natten och en sammanfattning av 34 dagar i husbil. Allt har fungerat perfekt sånär som på ett bakdäck som är snedslitet, förmodligen bakaxeln som behöver riktas och är man som jag så innebär det även 4 nya däck för jag byter aldrig mindre än 4 åt gången

Sen är det ett ljud från vänster framhjul som förmodligen bara är skit mellan skiva och bromssköld handbromsen behöver justeras den med.
Allt i bodelen har fungerat 100% och vi har gjort av med 2 st P11 gasolflaskor.
Ström i form av Lifepo4 batterier på 320Ah är sanslöst owerkill men bättre för mycket en för lite som max har vi gjort av med 20% på ett dygn och batterierna är fulla redan vid 12 tiden med solcellen på 190W, har även DC/DC laddare på 30A som laddar när motorn är i gång, allt det här sköter sig helt själv och inget man behöver peta i när man väl installerat det.
Gasol, elförbrukning, laddning övervakas givetvis via en app så även bilens 5G

Alla resor sparas från routerns GPS med alla stop man gjort samt hastighet och annat onödigt man kan behöva veta.
Det blir 793 mil när vi parkerar hemma i morrn.
Mindre bra saker som hänt under resan är en fortkörning på 4km/h i Norge som kosta 3200 nkr
och att frugan blev dålig den sista fredagen på resan så det blev ambulans till Östersunds sjukhus från Bräcke där vi stog för natten, 2 nätter på Faluparken ställplats för mig innan vi kunde åka vidare till Galtström där vi blev vittne till en krock dock utan personskador som tur var, lämna visitkort i fall dom behövde vittne då vi var bilen bakom den som helt sket i väjningsplikten.
Som jag skrev lite högre upp så blir det med all säkerhet 4 nya däck. Vad som orsakat snedslitningen av bakhjulet får avgöra vad som görs med bakaxeln men helt ny axel finns med på listan och om jag känner mig själv rätt så blir det nog även nya lager och belägg, skivor och OK i fram när dom ändå ska riva i grejerna om det nu inte är en skit grej som orsakar ljudet vid framhjulet, ångrar lite att jag inte gjorde det förra året när det revs i framvagnen men då skulle jag ju inte ha något att lägga pengarna på under den här vintern

Förövrigt fungerar bilen perfekt och dragit ganska exakt 6dl olja den här säsongen, ja jag för bok även över oljeförbrukning.