• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Första året som husbilsägare.

Över 10.000 för byte av oljetråg låter riktigt rejält blodigt även om oljan kostar en tusenlapp.
Är det något mer dom gör eller har du en udda motor i?

Ett nytt tråg med packning ligger på runt tusenlappen om det är en 2,8 liters motor.
Till min kostar tråget 3500kr och då är det en eftermarknads då nya original inte längre går att få tag på. Sitter en 2.5 TDI i bilen.
 
Det beror också lite på var man letar. Autodoc har oljetråg till Ducaton från 650:- och uppåt men till 2,5 TDI,n var den slut.
På Laga.se har dom den däremot på lager för 2.350:-

Jag tror inte verkstäderna lägger ner så mycket tid på att hitta bra priser då det ändå är kunden som betalar. 10.500:- tycker jag också låter rejält blodigt oavsett vad det sitter för motor i bilen.
Jag har aldrig bytt tråg på mina Ducatos jag haft men jag kan inte minnas att dom sitter speciellt svårt till men jag kan minnas fel.
 
Det beror också lite på var man letar. Autodoc har oljetråg till Ducaton från 650:- och uppåt men till 2,5 TDI,n var den slut.
På Laga.se har dom den däremot på lager för 2.350:-

Jag tror inte verkstäderna lägger ner så mycket tid på att hitta bra priser då det ändå är kunden som betalar. 10.500:- tycker jag också låter rejält blodigt oavsett vad det sitter för motor i bilen.
Jag har aldrig bytt tråg på mina Ducatos jag haft men jag kan inte minnas att dom sitter speciellt svårt till men jag kan minnas fel.
Jag vill ha garanti på både tråg och jobb så jag låter verkstaden köpa in delen istället för att köpa och ta med för jag kan ge mig f*n på att om jag tar med eget tråg så börjar det läcka och jag får betala jobbet 2 gånger
 
Förstår helt

Ibland är det en förbannelse att vara en snål gubbe som alltid tror man kan fixa allt själv och billigare. Det är fler än en gång det skulle ha blivit billigare och bättre om man gått direkt till proffsen istället :D
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen