Ja det finns väldigt många varianter av hur man ska använda en personbil, en del satsar på ett utomhuskök det gör inte jag Jag föredrar att köpa färdiglagad mat.
Rutorna är lite av ett problem man vill ju ha ljus inne men ingen värme om solen skiner eller kyla på natten.
framrutan och främre sidorutorna blir nog helt obehandlade.
Lyckades med en del våld lossa vajrarna till fällmekanismen och få ut bakstolarna, de var tunga!
När jag fick loss stolarna hade jag tänkt att få den sedvanliga belöningen i form av pengar som hamnat under sätet.
Det enda jag hittade var mycket gammalt godis, det var ju så att Hasse inte ville att en kompis skulle få en smutsig bil utan lämnade in den på rekond både ute och inne vilket fortfarande håller lacken fin. Inte billigt!
Så förmodligen hamnade mina hittapengar i rekondarens ficka.
Har släpat upp stolarna till källardörren det var jobbigt kommer att ha lättat bilen med 100kg när jag är färdig.
Några mått höjd mätt mot golvet strax bakom framstolarna är 130cm bredd är 130cm bredd mellan stötdämparna bak 100cm bredd vid framstolen 60cm. Inre längd till framstolen 170cm.
Madrassen är 90cm kommer att anpassa den på så vis att den blir avsmalnande mot fotändan det blir ju ändå ganska komfortabelt.
Ställde in den fällbara stolen som jämförelse på bilderna den är ganska hög provsatte den och fick böja på huvudet.
Såg en låda under passagerarstolen som jag lyckades bända loss, Den innehöll en flaska som jag trodde innehöll aqua vitae som livräddning kommer ihåg st.bernardshunden med kagge om halsen. Stod rubber på den vilket är ett märke jag aldrig hört talas om japanskt. fanns en liten låda med en ciggkontakt det var en miniatyrkompressor det fanns även slangar till flaskan så en typ av sondmatning.
Ska vänta lite med att ta ut högerstolen eftersom då är bilen ensitsig, har förberett genom att hitta en hylsa som passar det som såg ut som en utvändig torx men ändå inte. Kanske ett sätt att hindra hobbymekarna att lyfta ut stolen förmodligen går en sexkanthylsa på men den kommer att förstöra bultskallen. Vad jag tror mej förstå är att sidokrockskydet kan sitta i B-stolpen eller så är det en gardin bilen ska enligt uppgift vara utrustad med sex krockkuddar. Säkerhetsbältet kommer jag inte röra bara sätta ihop det och dra lite tejp över det hela. redan innan jag brjade hade jag varningslampor som lyste för baksätet så jag stängde av ljudet nu kommer ju alla givarna i sätet att vara avbrott på så man vet ju inte om de är NO eller NC är de normalt utan påverkan NO blir det inga problem.
För att besikta om ett drygt år måste jag montera fästena säkerhetsbältet i golvet de satt illa att jag blev tvungen att ta bort dom. Ett väldigt knepigt sätt att sätta dit mittbältet bak normal brukar det bara vara ett midjebälte där men man har ett bälte som går från taket längst bak och ned till två olika fästen som gör att det bler trepunktsbälten överallt.
Jag tror att bilen fått högsta betyg för krocksäkerhet typiskt toyota de härmar volvo som blev världsberömda för hög säkerhet men saab den svenska alltså platsade ju i den ligan.
Själv använde jag säkerhetsbältet nästan jämt på 60-talet innan det fanns regler, slarvade lite när jag körde tv sevice i stan. Verkar inte som det ser ut att behöva oroa mej för bältessträckaren.
Armstödet som jag satt dit imellan stolarna kommer jag nog ta bort det sitter monterat på mittkåpan med några plåtskruv. det är väldigt vingligt som får mej att tro att den varit demonterad och man slarvat med monteringen.
Det tar en del plats och om jag kan fixa att det inbyggda armstödet får en för mej bättre vinkel föredrar jag det.
Lite bilder:
Som synes blir det ett ganska bra utrymme att kunna sitta på sängen med fötterna på golvet för att kunna ta på sej och ett fällbart litet bord kan lösa datororiseringen. Under sängen får man ett ganska stor utrymme. Därbak blir det också en del utrymme den nakna plåten tänker jag mej att täcka med biltemas 10mm ljudisolering .