• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Bygga en övernattningsbil av en personbil

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gott om plats för att sitta upprätt i sängen, det behövs inte. Allt utrymme är viktigt. Det räcker om det finns någon enstaka centimeter upp från huvud till taket. Det är nämligen bra om sängen inte blir för låg! Det känns inte bra att sitta för lågt... så redan här måste det till en kompromiss. Så hög säng som möjligt och ändå utan att behöva böja på huvudet när du sitter! Hur bred är tempurmadrassen?
Ett bord som går att använda både inne och ute. En riktigt bekväm hopfällbar campingstol med sin egna plats.
Ja sen har du rätt mycket. En skön säng! Möjlighet att sitta ute bekvämt med ett litet bord bredvid. Samt en datorarbetsplats inne ( som jag inte tror särskilt mycket på? Men jag har kanske fel? ). Jag köpte ett smidigt litet fällbart bord i Tyskland för några år sedan hos Fritz Berger. Jag ska googla lite.
Ps jag kommer att vara lite envis kring det här med någon porta potti eller liknande!
För det handlar inte bara om en toalett utan det utökar antalet möjliga platser att stanna på ( över natten ). Mellan klockan 8 till ca 22 så finns det många tänkbara toaletter. Men därefter är de färre.
 
Jag har för avsikt att skaffa en toalett eftersom jag senast sistlidna dag blev tvingad att uppsöka en sådan oplanerat.
Jag har ett bord sedan tidigare tar ingen plats består mest av kraftigt tyg och aluminiumrör, likaledes stol hopfällbar men svår att komma upp från. letar efter en vettig stol som man kan fälla upp snabbt och bekväm testade en som var bra på Dags husvagnar i Norrköping även xxl hade en bra men jag har inte sett den på länge.
Sängen måste vara så hög att jag inte måste huka mej för taket. Mätte väldigt noga i caddyn eftersom jag hade en stötdämpare som begränsade hur lågt det skulle vara. Skulle sparat mina siffror.
Mina beräkningar om dom stämmer visar att jag kan både sitta vettigt och ha benen någorlunda raka eftersom det blir nästan som att jag skulle sitta i baksätet. Egentligen skulle det bli allra bäst att bygga en hopfällbar säng som Eric gjort men jag orkar inte bädda sängen varje dag. Mycket med iden fösvinner om det blir besvärligt.
Nästan alla bilar på youtube Innehåller en massa fel som kommer att göra att de inte blir använda så mycket
Det är väldigt stor skillnad på både storlek och bygge när man kommer upp i storlek som en berlingo lång eller liknande små skåpbilar finns det möjlighet att göra en bra inredning där man kan bo en längre tid med det mesta som behövs. Men har sett en inredd clio och även en yaris men då krävs det nog att man är kort och ganska ung för att det ska gå att sova mer än en enstaka natt. yaris verso föregångaren till min bil men lite mera som en skåpbil har jag sett ganska seriösa byggen på.
Grannen hade en som jag gick och tittade på men den var en aning för liten, Verson jag har nu är i minsta laget för att bo i men som enklare övernattningsbil blir den bra.
Den är ju väldigt bra körmässigt med ac och automatlåda står suv i pappren och den är ju lite högre än många andra bilar men man har trollat bort det så man ser det inte förrän man parkerat bredvid en annan bil och det beror inte på stora hjul med hög markfrigång utan på själva karossen så den har ganska stora innerutrymmen. Det är ju en miljöbil med låg skatt och lär inte få några problem att köra in i några städer.
Jag tänker att man enkelt kan köra ned till tyskland åka färja med liten kostnad parkera utan att betala särskilt mycket eller gratis.
Det handlar lätt om tusenlappar 100mil i husbil 1l/mil Handlar drygt 2000kr med Verson blir det ganska exakt hälften, man kan lätt ta del av erbjudande från färjebolagen om billiga priser det är ganska dyrt med en husbil och svårare att få plats så det måste bli mera en planerad längre resa. Den stora fördelen är att man kan köra mindre vägar och se nya saker, parkeringen med husbil även en mindre är ofta besvärlig många parkeringar har en bom över infarten. Hemma vet man ju om var man kan stanna men ofta är man ju hänvisad till stormarknader när man inte vet var man kan stanna. De som har en 8m husbil har ju problem och själv har jag avstått från mycket eftersom jag tycker det är jobbigt inne i städer med parkering.
Det jag saknar mest med husbilen är litegrand friheten att kunna köra lite som jag vill och stanna där jag vill och inte bli utsatt för förbudskyltar med tillägget husbil. Jag brukar nästan alltid planera det mesta väldigt noggrant var jag ska stanna osv. Med min ombyggda bil ska jag inte behöva göra det utan oplanerat kunna ta en tur när jag känner för det utan någon planering, kunna köra in på en mindre väg utan att vara rädd att det inte går att vända eller att man kan fastna. Får jag till en bra säng kyl och nödtoalett ett enkelt sätt att kunna laga mat funderar på ett triangia kök som fungerat bra tyvärr är det jag hade förstört min ryska fru tyckte det var så bra att hon använde kastrullerna där för att laga mat trots att det fanns rostfria kastruller i skåpet!?
En vattendunk med en elpump och en kran bör man ha en liten ho med avlopp hade jag i caddyn slangen kom ut bakom ett hjul, de flesta trodde nog att det var vatten från ac när jag tvättade mej.
Ett mindre skåp kan vara bra för mat som inte ryms i kylen och för mediciner några engångs bestick tallrikar och muggar.
Ja det är nog det hela man ska hålla det enkelt prylarna ska inte ta över, fast jag har nog svårt att åka utan trehjulingen en stol och bord den uppblåsbara kanoten, parasollet osv.....

.
 
Såg en mindre bil 3 dörrars i Moseldalen på en ställplats, som hade satt på ett takbox/tält, där ena halva veks utåt sidan. Under den delen var det tältduk och bakom hade de en porta potti. När han öppnade bagageluckan, var det hemsnickrat kök med olika utdragsskivor. Det var en pappa med en son på 15 år och bakom bilen hade ett partytält, där de satt och åt. Allt var smart uttänkt.
 
Ja det finns väldigt många varianter av hur man ska använda en personbil, en del satsar på ett utomhuskök det gör inte jag Jag föredrar att köpa färdiglagad mat.
Rutorna är lite av ett problem man vill ju ha ljus inne men ingen värme om solen skiner eller kyla på natten.
framrutan och främre sidorutorna blir nog helt obehandlade.
Lyckades med en del våld lossa vajrarna till fällmekanismen och få ut bakstolarna, de var tunga!
När jag fick loss stolarna hade jag tänkt att få den sedvanliga belöningen i form av pengar som hamnat under sätet.
Det enda jag hittade var mycket gammalt godis, det var ju så att Hasse inte ville att en kompis skulle få en smutsig bil utan lämnade in den på rekond både ute och inne vilket fortfarande håller lacken fin. Inte billigt!
Så förmodligen hamnade mina hittapengar i rekondarens ficka.
Har släpat upp stolarna till källardörren det var jobbigt kommer att ha lättat bilen med 100kg när jag är färdig.
Några mått höjd mätt mot golvet strax bakom framstolarna är 130cm bredd är 130cm bredd mellan stötdämparna bak 100cm bredd vid framstolen 60cm. Inre längd till framstolen 170cm.
Madrassen är 90cm kommer att anpassa den på så vis att den blir avsmalnande mot fotändan det blir ju ändå ganska komfortabelt.
Ställde in den fällbara stolen som jämförelse på bilderna den är ganska hög provsatte den och fick böja på huvudet.
Såg en låda under passagerarstolen som jag lyckades bända loss, Den innehöll en flaska som jag trodde innehöll aqua vitae som livräddning kommer ihåg st.bernardshunden med kagge om halsen. Stod rubber på den vilket är ett märke jag aldrig hört talas om japanskt. fanns en liten låda med en ciggkontakt det var en miniatyrkompressor det fanns även slangar till flaskan så en typ av sondmatning.
Ska vänta lite med att ta ut högerstolen eftersom då är bilen ensitsig, har förberett genom att hitta en hylsa som passar det som såg ut som en utvändig torx men ändå inte. Kanske ett sätt att hindra hobbymekarna att lyfta ut stolen förmodligen går en sexkanthylsa på men den kommer att förstöra bultskallen. Vad jag tror mej förstå är att sidokrockskydet kan sitta i B-stolpen eller så är det en gardin bilen ska enligt uppgift vara utrustad med sex krockkuddar. Säkerhetsbältet kommer jag inte röra bara sätta ihop det och dra lite tejp över det hela. redan innan jag brjade hade jag varningslampor som lyste för baksätet så jag stängde av ljudet nu kommer ju alla givarna i sätet att vara avbrott på så man vet ju inte om de är NO eller NC är de normalt utan påverkan NO blir det inga problem.
För att besikta om ett drygt år måste jag montera fästena säkerhetsbältet i golvet de satt illa att jag blev tvungen att ta bort dom. Ett väldigt knepigt sätt att sätta dit mittbältet bak normal brukar det bara vara ett midjebälte där men man har ett bälte som går från taket längst bak och ned till två olika fästen som gör att det bler trepunktsbälten överallt.
Jag tror att bilen fått högsta betyg för krocksäkerhet typiskt toyota de härmar volvo som blev världsberömda för hög säkerhet men saab den svenska alltså platsade ju i den ligan.
Själv använde jag säkerhetsbältet nästan jämt på 60-talet innan det fanns regler, slarvade lite när jag körde tv sevice i stan. Verkar inte som det ser ut att behöva oroa mej för bältessträckaren.
Armstödet som jag satt dit imellan stolarna kommer jag nog ta bort det sitter monterat på mittkåpan med några plåtskruv. det är väldigt vingligt som får mej att tro att den varit demonterad och man slarvat med monteringen.
Det tar en del plats och om jag kan fixa att det inbyggda armstödet får en för mej bättre vinkel föredrar jag det.
Lite bilder:
20230507_172745.jpg

20230507_172911.jpg

20230507_172925.jpg

Som synes blir det ett ganska bra utrymme att kunna sitta på sängen med fötterna på golvet för att kunna ta på sej och ett fällbart litet bord kan lösa datororiseringen. Under sängen får man ett ganska stor utrymme. Därbak blir det också en del utrymme den nakna plåten tänker jag mej att täcka med biltemas 10mm ljudisolering .
 
Kopierat från min tråd 7april 2022:
Pga Vädret blev armstödet monterat i toyotan, enda problemet var att jag var tvungen att ta bort original armstödet som satt bultat på stolen i en vinkel som passar endast ett fåtal personer. Att montera ett armstöd i en bil som ska passa folk från 1.50 - över 2m verkar inte likt toyota men så är det. Det nya armstödet sitter monterat på mellan sätena med 4 plåtskruv i plasten. Inget stabilt alls men duger bättre än det gamla.

Det är alltså det armstödet jag ska ta bort och återställa det gamla, eftersom jag sitter väldigt mycket tillbakalutad så blir armstödet som följer med ryggstödets lutning för högt i framänden, det borde gå att med en roterande fil ta bort lite materieal där för att justera det hela.
 
Jag hittade alltså en hylsa som passar torxen på biltema men har ingen aning om att det var för torx såg ut som en vanlig hylsa men lite vassare i kanterna, såg sedan att jag köpt en likadan fast större till ett 12mm torx den var tänkt till en vanlig sexkant bult..
Jag trodde inte det fanns så mycket varianter.
Blev ett betydligt högre vägljud utan säten ligger bara en tunn svart matta formpressad direkt på plåten inte underligt att det är högt vägljud.
Ska det bli bra behöver jag klä plåten antingen med bitumen eller 10mm skum vilket känns bättre eftersom det blir värmeisolering. Med en riktig matta som ser snygg ut blir det säkert bra. Ett annat alternativ är biltemas matta för båtar
https://www.biltema.se/bat/teakdetaljer/teakplankor/eva-teak-gra-randig-svart-nat-2000045592
problemet är att man måste limma fast mattan vilket innebär att den befintliga ska ut.
Man landar hela tiden i att ska det bli bra måste man bygga om ordentligt vilket inte var meningen för det blir inte bara dyrt men svårt att återställa eller helt omöjligt skulle jag vilja säja.
Enklaste är väl egentligen att bara köpa en stor matta klippa till och lägga dit. Det skulle ju gå att köpa en lite finare matta på blocket eller någon beg handel. Blir förmodligen lite trevligare än mattor med plastyta även om det är lättare att hålla rent. Tänkte mej en enda stor matta och sen sätta sängen ovanpå med några hål för fästen i befintliga gängade hål. Enklast blir att bygga en ram där man kan sätta fast benen till rätt höjd med vattenpass kan bli så att inte två ben blir lika höga.
När man gjort det kan man ta ut det hela och skruva fast skivorna man ska ligga på i ställningen. En tanke jag har är att man ska kunna vika upp nedre delen av sängen med ett gångjärn för att sätta tillbaka passagerarstolen om det blir nödvändigt. sitter den bara på 4 skruvar kan det inte vara svårt eller?
Vi var två som bar ner baksätet i källaren ca 50kg trodde vi sen har vi reservdäcket och passagerarstolen, tyckte att det kändes litegrand när man körde kändes studsig därbak så förmodligen är fjädringen avpassad till den normala vikten vilket är minimi vikt eftersom baksätet rymmer tre plus last måste ju fjädringen klara det. Det finns en väldig marginal när det gäller lastvikten. Förmodligen landar det inte över den vikt som den normalt har även med kylbox och vattendunk. När jag byggde caddyn var det en jobbig tröskel att ta sej över allt förarbete här struntar jag i och kan gå lite mera direkt på inredningen. Vill ju kunna använda bilen i sommar om mina krämpor tillåter ögonen är inte så bra och lång väntetid men det är ju sommar och ljust ute.
 
När det gäller det här med gångjärn... sängen.. Tja..då kan du lika bra ha sängen i två delar.. så att man kan lyfta ut den främre .. väger mindre så det blir lättare att hantera. En större del och en mindre del. De flyttar knappast på sig och skulle de göra det så finns det ju sätt att hålla ihop dem.. enklast är kanske två små spännband runt benen.. men du kommer absolut inte att känna något om du har tempurmadrassen i hela sin längd.
Jag tror att du ska bygga så, i två delar. Kanske lättare att bygga och lättare att hantera. Väger mindre. Gäller bara att få rätt mått på benen så att sängdelarna passar ihop på samma höjd!
Jag har det så, i två delar. Funkar utmärkt. De flyttar inte på sig.
Ps
Nu när du håller på och har verktyg framme. Kan du inte ta av bultarna som håller framstolen och smörja dem med något bra fett och sätta i dem igen. Så vet du att de funkar och går lätt.
 
Bara en undran, vad säger polisen ifall man demonterar så här pass mycket av inredningen i en personbil?

Kommer ny utrustning att sitta fast så ingenting kan skada föraren?

Slutligen har du frågat bilprovningen ifall en sån här modifiering kräver nåt speciellt för att bilen ska vara godkänd?

Tiggarna vid mitt lokala köpcenter sover i sina bilar utan modifiering, och det verkar vara helt ok.
 
Kopierat från min tråd 7april 2022:
Pga Vädret blev armstödet monterat i toyotan, enda problemet var att jag var tvungen att ta bort original armstödet som satt bultat på stolen i en vinkel som passar endast ett fåtal personer. Att montera ett armstöd i en bil som ska passa folk från 1.50 - över 2m verkar inte likt toyota men så är det. Det nya armstödet sitter monterat på mellan sätena med 4 plåtskruv i plasten. Inget stabilt alls men duger bättre än det gamla.

Det är alltså det armstödet jag ska ta bort och återställa det gamla, eftersom jag sitter väldigt mycket tillbakalutad så blir armstödet som följer med ryggstödets lutning för högt i framänden, det borde gå att med en roterande fil ta bort lite materieal där för att justera det hela.
Blandade ihop bilarna, jag monterade ett i min Peugeot 107.
 
Peter K. bra frågeställning som man bör ha med i bakhuvudet. Jag tänker så här. Enskilda polismän kan säkert ha olika attityd om man skulle bli stannad. En del börjar prata med Bengt och han charmar dem o visar stolt upp sitt bygge.. oj så ska jag också göra säger polismannen. ( kvinnan / hen/ han / hon).
Men sen skulle det kunna finnas polismän som säger, så får man inte göra. Då ska Bengt ha övat på att svara, jo det får man visst göra.
Det kan se ut på bilderna som att Bengt har gjort... stora förändringar! Bengt, det ser lite rörigt ut på dina bilder... men egentligen är det bara baksätet som är borttaget. Kan det vara olagligt att köra en bil utan baksäte i? Nja.. jag tror inte att det finns exakta regler kring detta. Jag tror däremot att man hela tiden måste tänka, är detta trafiksäkert? Så att ta bort säten tror jag knappast att man får böter för! Utan det handlar om vad, och speciellt hur man fyller utrymmet. Saker ska helt säkert fraktas i en bil " på ett trafiksäkert sätt " och säkert också så att det inte stör föraren. Så detta ska Bengt tänka noga på. O då tror jag att i princip allt ska va väldigt väl förankrat. Själv har jag nästan bara två sängar. Jag har spännt ett KRAFTIGT spännband snett över båda två. Att jag valt ett kraftigt beror just på att det inte ska kunna bli någon diskussion om hållbarhet! Spännbandet är fäst i öglor i golvet som redan fanns i bilen... bagageöglor... jag tror att Bengt också har sådana, i varje fall där bak. Så Peter bra frågeställning som ger anledning till att tänka lite. Det gör också att, om man bygger sängen i två delar så ska man nog hitta på ett enkelt sätt att fästa ihop delarna..starkt.. men samtidigt så att man snabbt kan ta bort... kanske två vinkeljärn eller liknande på undersidan som hålls ihop av överdimensionerat skruvförband? Man ska nog också tänka sig för hur man förvarar annat som t ex Bengt tar med sig. Väskor.. kylboxar? ? Kanske lite verktyg o mycket annat. Om man kan visa upp för polisen att jag har tänkt på trafiksäkerheten så tror jag att man har ett bra förhandlingsläge. Kanske ta lite bilder under bygget. Jag har blivit snabbt stoppad för passkontroll flera gånger i Schweiz, Danmark också i Sverige en gång och då tittar de lite snabbt in i bilen.. men har inte kommenterat, och det syns ju även utifrån att bilen används för camping...
Men dina tankar Peter stödjer min uppfattning att man ska va försiktig med att bygga alltför mycket..skåp vaskar o spisar i små bilar! Jag tycker nyttan är mycket begränsad..o det kan va svårt att verkligen kunna visa upp att det håller för kraftig påfrestning! Särskilt om man bygger upp saker i huvudhöjd! Jag tror att detta kan va ett lika stort problem i en riktig husbil/ större. Om man förvarar saker inne i skåp kylskåp.. blir det ganska många kilon som kastas framåt vid ett snabbt stopp.
Ps Bengt, där baksätet varit förankrat finns gratis färdiga möjligheter att fästa någon ögla eller liknande.
 
Bra ideer kan vara en lösning och slippa gångjärn Jag ska smörja upp bultarna eftersom det finns en viss risk att de rostat och det står att man inte ska använda mutterdragare på torxskuvarna. Brukar gå på med rostlösning i god tid så att det hinner verka fick göra så med bakstolarna. Fingängad m10.
Beträffande besiktningen se gärna vad jag skrev om detta efter att jag besiktade bilen 2/5.
Tror inte att polisen skulle bry sej om inredningen dels har de knappast kännedom om regelverket och dels ska de bekämpa brottslighet inte anmärka på saker som inte helt tydligt är farliga. Blev stannad med caddyn utan kommentar om bygget. Finns faktiskt ett antal bilar där man gjort som jag avser att göra en sovplats.
Jag har öglor i bagage utrymmet för last det finns också gängade bulthål i golvet där jag avser att fästa sängen via ett vinkeljärn i benen. Någon last med lösa föremål kommer det inte finnas, trehjulingen om jag tar med den säkras med ett spännband i lastöglorna, det gjorde jag f.ö. i husbilen också när jag körde hem från spanien.
Jag är mån om min egen säkerhet och har sunt förnuft och jag förstår att det är så man tänker i iHusbil inte om det eventuellt finns något regelverk som jag kanske eventuellt möjligen vid något tillfälle skulle bryta mot.
Besiktade min ombyggda opel kadett flera gånger hade den i 4 1/2 år utan annat än en anmärkning att jag nog skulle ha ett lastförskjutningsskydd eftersom jag tagit bort det.
Men sen kom vi med i EU och då togs en massa saker bort i regelverken bl.a. gasolinstallationers kontroll.
Så då var det inga problem så caddyn hade jag inget lastförskjutningsskydd i . Ska handla lite virke till mitt sängbygge, det ska bli lite bättre än de klumpiga byggen man sett i youtube med väldigt grova dimensioner, visserligen brukar amerikanare vara synnerligen välväxta men inte behöver man jättekraftigt virke samtidigt som man ligger på en ribbotten verkar inte genomtänkt. Ska forska i en mindre porta potti och se om den ska kunna gå under sängen där jag räknar med att med att höjden ska bli straxt under 40cm till golvet. Det skulle lösa det problemet.
 

Faktiskt rätt bra priser just nu..blir inte särskilt billigare utomlands. Det står måtten! Blir " på håret " att den kommer att kunna gå under. Du skrev att du har 130 cm upp till taket.
Att kunna sitta upprätt är prioriterat...
Men sen kan man göra på några andra sätt.. om porta potti står längst bak där du nog ska ha huvudet... man kan göra någon " specialare " där... vid huvudkudden.. så att porta potti står där på dagtid.. på natten/ kvällen tar man fram den och... återställer på något sätt där kudden är! Men du får ju börja med att mäta noga.
 
Bra ideer kan vara en lösning och slippa gångjärn Jag ska smörja upp bultarna eftersom det finns en viss risk att de rostat och det står att man inte ska använda mutterdragare på torxskuvarna. Brukar gå på med rostlösning i god tid så att det hinner verka fick göra så med bakstolarna. Fingängad m10.
Beträffande besiktningen se gärna vad jag skrev om detta efter att jag besiktade bilen 2/5.
Tror inte att polisen skulle bry sej om inredningen dels har de knappast kännedom om regelverket och dels ska de bekämpa brottslighet inte anmärka på saker som inte helt tydligt är farliga. Blev stannad med caddyn utan kommentar om bygget. Finns faktiskt ett antal bilar där man gjort som jag avser att göra en sovplats.
Jag har öglor i bagage utrymmet för last det finns också gängade bulthål i golvet där jag avser att fästa sängen via ett vinkeljärn i benen. Någon last med lösa föremål kommer det inte finnas, trehjulingen om jag tar med den säkras med ett spännband i lastöglorna, det gjorde jag f.ö. i husbilen också när jag körde hem från spanien.
Jag är mån om min egen säkerhet och har sunt förnuft och jag förstår att det är så man tänker i iHusbil inte om det eventuellt finns något regelverk som jag kanske eventuellt möjligen vid något tillfälle skulle bryta mot.
Besiktade min ombyggda opel kadett flera gånger hade den i 4 1/2 år utan annat än en anmärkning att jag nog skulle ha ett lastförskjutningsskydd eftersom jag tagit bort det.
Men sen kom vi med i EU och då togs en massa saker bort i regelverken bl.a. gasolinstallationers kontroll.
Så då var det inga problem så caddyn hade jag inget lastförskjutningsskydd i . Ska handla lite virke till mitt sängbygge, det ska bli lite bättre än de klumpiga byggen man sett i youtube med väldigt grova dimensioner, visserligen brukar amerikanare vara synnerligen välväxta men inte behöver man jättekraftigt virke samtidigt som man ligger på en ribbotten verkar inte genomtänkt. Ska forska i en mindre porta potti och se om den ska kunna gå under sängen där jag räknar med att med att höjden ska bli straxt under 40cm till golvet. Det skulle lösa det problemet.
Har en äldre porta potti med en höjd på 36cm som du kan få överta.:poop:20230509_172605.jpg
 
Senast ändrad:
Har hittat två st thetford 335 och dometic 972 som är en aning större samma pris ungefär. Och i min planering så borde bägge få plats ska mäta lite noggrannare nu när jag köpt virke så vet jag lite mer hur det ska se ut. Dometic verkar bättre för någon i min storlek men bägge är ju kända varumärken.
Toaletten altså under sängen och dras fram vid behov, kompressorkylen vid fotändan som altså blir där man har fötterna vid passagerarstolen. Kommer att bli plats under sängen och brevid på ena sidan där ett bord och eventuellt ett skåp ska kunna få plats, det gick i min kadett så det ska gå här med.
Verkar som allt börjar falla på plats, allt ska kunna lossas på ett enkelt sätt och tas ut. Blir en egen design och ingen kopia på andras lösningar.
Stefan såg ditt inlägg nu och det skulle ju vara väldigt snällt då sparar jag en del pengar.
 
Jag har en Chrysler PT Cruiser stående i garaget den är mycket enkel att göra bäddbar, ryggstödet på pass.stolen kan läggas helt framåt, blir tillsammans med bakryggstödet och hatthyllan som flyttas till ett "sängläge" en riktigt lång bädd helt plan, som rymmer t.ex en luftmadrass.
Nedan: Svärfar (nästan 2m) sussar gott i sin PT, detta var på Mantorp Park 2004.
Själv fick jag sova i förarsätet på min Camaro cab den helgen, hur obekvämt som helst.

DSC01363.JPG
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen