Hej. Adressen har du i inlägg 139 i samma tråd som du har frågat iTack har du någon adress?
Mvh Umebo
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Hej. Adressen har du i inlägg 139 i samma tråd som du har frågat iTack har du någon adress?
Hej Geir, välkommen tillbaka.Hei Tommy.
Jeg har byttet bil til 2013. Knaus SUN I700. 2,3, 148 hp.
Olje og Filter er byttet i 2021, på 48 100 km.
Bil er nå kjørt ca.53800, så jeg vet ikke om det er nødvendig..
Reg: HT13502
chassisnr. (VIN): ZFA25000002211533
Ønsker følgende:
Registerreim og Vannpumpe.
Dieselfilter.
Evt. Olje og Oljefilter.
Er det mulig å få time 27/3 eller 28/3.
Mine tidligere erfaringer med verkstedet er helt utmerket..
Tack så mycket ni är så hjälpsamma och det är underbart.Här är tråden där jag skrev om husbilstvätten;
Tips - Husbilstvätt, Albir-Altea-Benidorm
Vi planerar att ta en tur med husbilen söderut direkt efter nyårsklockorna tystnat. Tidigare har vi fått hjälp av Moha att tvätta bilen, men nu befinner han sig i Granada så vi åkte till den nya självtvätten för husbilar på GALP macken i Albir, utefter CV753 alldeles vid den stora...forum.ihusbil.se
Här är karta och koordinaterna:
Visa bilaga 22166
Tommy
Takk for det Tommy..Hej Geir, välkommen tillbaka.
Har skrivit till verkstan och imorgon har jag svar med datum och prisoffert, som jag lägger ut här.
Geir nu har jag fått svar från verkstan.Takk for det Tommy..
Jeg er her og leser innimellom, men skriver ikke så mye. Denne gruppen begynner å bli veldig bra på..
Og blir nok enda bedre i fortsettelsen..
Allt är bekräftat, verkstan väntar på er den 27 mars.Takk for hjelp Tommy. Bekrefter at 27. mars, kl. 09.00 er ok.. Tar olje bytte også..
Vi skal være der til avtalt tid.
Sådärja Linnea, då är ni inbokade för den stora servicen klockan 09.00 den 5 april, med byte av kamrem, vattenpump, olja, filter och kontroll av hela bilen.Det låter ju som ett bra upplägg då skulle du också ha möjlighet och lust att hjälpa oss med offert och bokning..? Vi har en Fiat Ducato årsmodell -18. Mvh Linnea
Stort tack för din hjälp, känns super att få det här gjort innan långresan hem mot Sverige börjarSådärja Linnea, då är ni inbokade för den stora servicen klockan 09.00 den 5 april, med byte av kamrem, vattenpump, olja, filter och kontroll av hela bilen.
Här är prisofferten för det beställda arbetet.
Visa bilaga 22247
Välkomna.
Tommy
Jag ser ingen som nämner byte av bromsvätska, den skall väl också bytas ganska ofta, eller…?
Tommy, om du kan ställa kostnadsfrågan till Fiat verkstad så kan jag kolla med Servidauto/MB och jämföra. Ingen anledning betala mer hos andra när du har ordnat det så bra för oss i Husbil:en
Du ÄR kanon Tommy, ställer upp när vi behöver dig som bäst!
Mats, ge mig bilens chassinummer och vad du vill ha gjort och ett datum som passar dig, så startar vi där.Hej Tommy!
Är intresserad av att göra service, dvs olje- och filterbyte. Eventuellt också byte i robotväxellådan om det ska göras. Bilen har gått 9000 mil och känner ej till intervallen. När kan man få någon tid, måste göras under mars, jag kanske är för sent ute. Bilen är en Rapido 10000, Fiat årsmodell 2017.
Ranko, pratade med verkstan som gärna byter bromsvätskan i er fina Mercedes. Om jag får chassinumret på bilen så får du ett prisförslag redan imorgon.Jag ser ingen som nämner byte av bromsvätska, den skall väl också bytas ganska ofta, eller…?
Tommy, om du kan ställa kostnadsfrågan till Fiat verkstad så kan jag kolla med Servidauto/MB och jämföra. Ingen anledning betala mer hos andra när du har ordnat det så bra för oss i Husbil:en
Du ÄR kanon Tommy, ställer upp när vi behöver dig som bäst!
Tommy det är inte oljan i växellådan som ska bytas utan oljan i växlingsroboten. Den har 2 olika oljor och rekommendationen är var 24 månader. Tyvärr många verkstäder som missar det, men förebygger problem med roboten.Har du tidigare bytt olja i växellådan, i sånt fall när? Kollar vad FIAT rekommenderar.
Så är det Mr Wook! Dom flesta av oss kan byta både olja o filter själva, en baggis som vi betalar en bra peng bara för att den ska finnas ”på pappret”, eller för att man har ”tummen mitt i näven”.Du nämner något som många verkstäder blundar för, just byte av bromsvätska, som skall bytas vartannat …
Du är snabbare än Lucky Luk, Tommy, jag beundrar ditt engsgemang verkligenRanko, pratade med verkstan som gärna byter bromsvätskan i er fina Mercedes. Om jag får chassinumret på bilen så får du ett prisförslag redan imorgon.
Tommy
Toppen Tommy!Mats, ge mig bilens chassinummer och vad du vill ha gjort och ett datum som passar dig, så startar vi där.
Har du tidigare bytt olja i växellådan, i sånt fall när? Kollar vad FIAT rekommenderar.
När jag får dina uppgifter skickar jag över det till verkstan, som kommer tillbaka med ett prisförslag. Man brukar försöka möta våra önskemål vad gäller tider för servicen.
Välkommen till Altea
Tommy
Annons
Annons