• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Behöver du hjälp med något när du besöker Spanien

Status
Stängd för vidare inlägg.
Elände, ja jag menar det här med Brynäs. Kolla istället Hockeyallsvenskan som just nu ståtar med MoDo på topp! Det heter enligt uppgift, ’en gång MoDo’it, alltid MoDo’it”….så säger en som var med redan på Alfredshem IK’s tid, då Nicke Johansson spelade non-stop i 3 perioder! Det var tider det och det hjälper inte att vi numera bor i Gästrikland. ;)

Ok, då skall jag se till att verkstan klämmer in dig, klockan 11.00 den 27/3.

Eftersom det är en kontroll av bromsarna är det inte möjligt att ge en prisoffert mera än på arbetet som är 40 Euro/h minus vår rabatt på 14%. Sedan blir det vad det blir för eventuella delar som skall bytas ut.

Välkomna till Altea

Tommy
 
Elände, ja jag menar det här med Brynäs. Kolla istället Hockeyallsvenskan som just nu ståtar med MoDo på topp! Det heter enligt uppgift, ’en gång MoDo’it, alltid MoDo’it”….så säger en som var med redan på Alfredshem IK’s tid, då Nicke Johansson spelade non-stop i 3 perioder! Det var tider det och det hjälper inte att vi numera bor i Gästrikland. ;)

Ok, då skall jag se till att verkstan klämmer in dig, klockan 11.00 den 27/3.

Eftersom det är en kontroll av bromsarna är det inte möjligt att ge en prisoffert mera än på arbetet som är 40 Euro/h minus vår rabatt på 14%. Sedan blir det vad det blir för eventuella delar som skall bytas ut.

Välkomna till Altea

Tommy
Då tackar vi så länge för god support och önskar Modo och Brynäs framgångar på isen. 👍👍
 
Hej Tommy mitt namn ärLennart Johansson ny medlem i ihusbil Skulle vilja göra en liten service på husbilen olja +filter. Är nu på Bahia Santa Pola. Skulle vilja ha en tid för detta den 22/3 på förmiddagen. Kan du ordna detta vore jag väldigt tacksam.
// Lennart
 
Hej Tommy,
Vi skulle vilja göra en service på vår husbil, mätarställning 7000 mil, årsmodell 16 i Altea. Vi vill även sätta på nya däck, har nu Michelin. Vårt chassinummer är ZFA 250000 02934288.
Fläkten på 3:an fungerar inte och vore bra om detta även kan åtgärdas.
Kan du hjälpa oss med en tid nästa vecka tisdag eller onsdag?
Vi är nu på Bahia.
Mvh
Thomas Be
 
Hej Tommy mitt namn ärLennart Johansson ny medlem i ihusbil Skulle vilja göra en liten service på husbilen olja +filter. Är nu på Bahia Santa Pola. Skulle vilja ha en tid för detta den 22/3 på förmiddagen. Kan du ordna detta vore jag väldigt tacksam.
// Lennart
Hej Lennart,

Verkstan har bekräftat att du är välkommen till verkstan 09,30 den 23 mars.

välkomna till Altea
Hej Tommy,
Vi skulle vilja göra en service på vår husbil, mätarställning 7000 mil, årsmodell 16 i Altea. Vi vill även sätta på nya däck, har nu Michelin. Vårt chassinummer är ZFA 250000 02934288.
Fläkten på 3:an fungerar inte och vore bra om detta även kan åtgärdas.
Kan du hjälpa oss med en tid nästa vecka tisdag eller onsdag?
Vi är nu på Bahia.
Mvh
Thomas Be
Hej Thomas,

Skall försöka hjälpa dig, men har några frågor först:
- Service, men vad vill du ha gjort, den lilla med oljebyte och filter, eller är det dags för den stora som inkluderar kamremsbyte?
- Däcken är det Michelin Cross Camping 225/75 R16CP 116?
- Är det bara balansering du behöver, eller hela hjulinställningen?
- Du skriver, ”fläkten på 3:an fungerar inte”, det alltså steg 3 på hastigheten på fläkten som inte fungerar?
F3DC1A5E-B846-4A00-90D5-B900723EA8D6.jpeg
Tacksam om du svarar snabbt, det är många som beställer service just nu, på grund av stundande hemresor.

Tommy
 
Hej Lennart,

Verkstan har bekräftat att du är välkommen till verkstan 09,30 den 23 mars.

välkomna till Altea

Hej Thomas,

Skall försöka hjälpa dig, men har några frågor först:
- Service, men vad vill du ha gjort, den lilla med oljebyte och filter, eller är det dags för den stora som inkluderar kamremsbyte?
- Däcken är det Michelin Cross Camping 225/75 R16CP 116?
- Är det bara balansering du behöver, eller hela hjulinställningen?
- Du skriver, ”fläkten på 3:an fungerar inte”, det alltså steg 3 på hastigheten på fläkten som inte fungerar?
Visa bilaga 22918
Tacksam om du svarar snabbt, det är många som beställer service just nu, på grund av stundande hemresor.

Tommy
Hej,

Service- den lilla
Däck - Michelin precis som du skriver. Byte av alla 4:à däcken och vad som då krävs.
Fläkten - helt rätt, fungerar inte på 3:an.

Thomas
 
Hej,

Service- den lilla
Däck - Michelin precis som du skriver. Byte av alla 4:à däcken och vad som då krävs.
Fläkten - helt rätt, fungerar inte på 3:an.

Thomas
Hej Thomas

Du är välkommen till verkstan kl 12.00 den 22 mars.

Hon kan inte ge prisofferten eftersom chassinumret inte stämmer, när hon lägger in ZFA 250000 02934288 får hon veta att det inte existerar. Kan du vara snäll och kolla.

Har inte fått bekräftat om däcken, men det får jag under dagen.

Välkommen till Altea

Tommy
 
Hej,

Tack för hjälpen med bokning. Bifogar bild där du kan se chassinummret.

Thomas
 

Bilagor

  • B38D8A11-E894-497B-8954-A24822C045D3.jpeg
    B38D8A11-E894-497B-8954-A24822C045D3.jpeg
    1,6 MB · Visningar: 30
  • 2C344B35-09C3-4860-B294-B052E3F1C437.jpeg
    2C344B35-09C3-4860-B294-B052E3F1C437.jpeg
    2,2 MB · Visningar: 28
Besökte idag dina trevliga kompisar (bl.a. tjejen som alltid är där) på Fiat verkstan och bokade tid för bromsvätskebyte (tack Tommy). Inne var en Holländare med sin husbil och ute en Norrman med frun efter en färdigutförd service, skulle bara betala. Vilket trevligt samtal vi hade om priser i Norge, Sverige (Strömstad) och din verkstad. Sverige var faktiskt dyrare än Norge, men Spanien vinner med hästlängder.

Jag vet inte hur jag ska få mitt bromsvätsebyte i MB’s darabas (troligen går inte det), men hur som helst, jag måste varna MB-verksta’n att inte byta bromsvätska eftersom dom (f.d. de, dem) inte har gjort det enl. MB’s serviceintervall (vartannat år) ändå. Tråkigt! Jag hade faktiskt bättre tankar om Tyskarnas samarbetspartners, men det här beteendet är inte alls acceptabelt. Min nästa fråga blir, vad mer som är missat, vattenpumpen, drivremmen, ACC underhåll, dieselfilter, oljan i automatlådan, differentialen & kardan? Man betalar för grisen i säcken, dåligt tycker jag som konsum3nt!

HUR FÅR EN KONSUMENT REDA PÅ VAD SOM SKA ”beställas” vid ett servicebesök, utöver olja och filterbyten? Så var det inte förr i världen då det fanns riktigt hedersamma verkstäder som levde efter sitt rykte!
 
Besökte idag dina trevliga kompisar (bl.a. tjejen som alltid är där) på Fiat verkstan och bokade tid för bromsvätskebyte (tack Tommy). Inne var en Holländare med sin husbil och ute en Norrman med frun efter en färdigutförd service, skulle bara betala. Vilket trevligt samtal vi hade om priser i Norge, Sverige (Strömstad) och din verkstad. Sverige var faktiskt dyrare än Norge, men Spanien vinner med hästlängder.

Jag vet inte hur jag ska få mitt bromsvätsebyte i MB’s darabas (troligen går inte det), men hur som helst, jag måste varna MB-verksta’n att inte byta bromsvätska eftersom dom (f.d. de, dem) inte har gjort det enl. MB’s serviceintervall (vartannat år) ändå. Tråkigt! Jag hade faktiskt bättre tankar om Tyskarnas samarbetspartners, men det här beteendet är inte alls acceptabelt. Min nästa fråga blir, vad mer som är missat, vattenpumpen, drivremmen, ACC underhåll, dieselfilter, oljan i automatlådan, differentialen & kardan? Man betalar för grisen i säcken, dåligt tycker jag som konsum3nt!

HUR FÅR EN KONSUMENT REDA PÅ VAD SOM SKA ”beställas” vid ett servicebesök, utöver olja och filterbyten? Så var det inte förr i världen då det fanns riktigt hedersamma verkstäder som levde efter sitt rykte!
Hej. Vi sköter servicen på en verkstad i Örebro och är hela tiden med och ser och hör vad som görs så jag vet vad dom gör men det är väldigt få verkstäder som man får vara med vid bilen.
Mvh Umebo
Flytta gärna detta inlägg till den nya tråden HB Bilservice och underhåll
 
Senast ändrad:
Slik jeg forsto det da jeg kjøpte nye sommerdekk sist vår var att MICHELIN Agilis camping var gått ut av produksjon og erstattet av de du har fått tilbud på, ett tre-sesong dekk med merking for å kunne brukes i vintersesongen.
Når jeg ser på dekkonline.com så ser det ut som att de har noen Agilis camping med lasteindeks 116 igjen, og att det har kommet ett nytt Agilis 3 varebildekk men ikke noen spesifikke CP dekk (camping).
 
Hej,

Kollat prisofferten och den skall väl vara ok, men vill förtydliga att vi inte vill ha åretruntdäck, utan sommardäck.

Thomas
Tror att det är som Ivar skriver, men det finns 2 varianter, som heter:
- Michelin Cross Camping 225/75 R16CP 116R
- Michelin Cross Camping 225/75 R16CP 118R

Själv har jag ingen aning om vad skillnaden är på de två typerna, men har bara sett 116 på husbilar. Kan det ha med mönstret att göra, någon som vet?

Åker över imorgon till verkstan och kollar. Återkommer.

Tommy
 
Tror att det är som Ivar skriver, men det finns 2 varianter, som heter:
- Michelin Cross Camping 225/75 R16CP 116R
- Michelin Cross Camping 225/75 R16CP 118R

Själv har jag ingen aning om vad skillnaden är på de två typerna, men har bara sett 116 på husbilar. Kan det ha med mönstret att göra, någon som vet?

Åker över imorgon till verkstan och kollar. Återkommer.

Tommy
Hej,

Idag har vi 116 men rekommenderar verkstaden 118 så går vi på det. Är det samma pris på sommardäck?

Thomas
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen