• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Victron vs Renogy .....

Inte helt säker på alla komponenter du skall koppla in. Men om du har en sollcellsregulator, uppfattat att du har en Victron, så kopplar du in den så att den får ström från batteriet och efter det ansluter du solcellen till regulatorn. Hoppas du förstår vad jag menar.
Tror jag fatta, victron först till batteri sen solpanel till victron.
 
Det viktiga är att solcellsregulatorn får ström från batteriet innan du kopplar in solcellen till regulatorn och till sist tar bort täckningen från solcellen.
 
Vet inte ifall Victron är känslig på detta.
Min Renogy kopplas bort helt från mitt LFP-batteri (av bms'et) när batteriet är fulladdat, dock så fortsätter Renogy att ladda startbatteriet.
 
Jag har en sån här brytare från solpanelen. När jag installerade mina LiFePO4 batterier fick jag rådet från leverantören att ladda dom fullt innan installation i bilen. Som tidigare nämnts så ska panelen kopplas in sist av allt. IMG_4208.jpg
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen