• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Veteran-MC

Utan ett nätverk av kompisar som känner kompisar som känner någon som kanske har... osv så är det inte lätt att få tag på delar till veteranerna.
Har man tur kan det finnas på Tradera eller på Blocket. Marketplace på Fb är inte av något större intresse tyvärr.
Att efterlysa i olika grupper på Fb kan vara en poäng med men på Fb sjunker inlägget längre och längre ner och snart är det utanför intresseområdet.

Idag var en bra dag, kompisen kände någon som hade övertagit ett lager med grejer så det blev ett besök där.
IMG_5866.jpg
IMG_5867.jpg
IMG_5868.jpg

Detta fick jag tag på plus som bonus några begagnade broms- kopplings- och gasvajrar.
IMG_5869.jpg


Uppdatering:

Nu letar jag efter:
Fjäder till centralstöd
Broms- och kopplingshandtag
Växelstång

Utblåsningsrör
Avbländningsomkopplare


Det minskar på detaljlistan.
 
Uppdatering:

Nu letar jag efter:
Fjäder till centralstöd
Broms- och kopplingshandtag
Växelstång
Utblåsningsrör
Avbländningsomkopplare


Nu har jag fått tag på alla detaljer på listan.
Utöver det saknade utblåsningsröret ingick även en ljuddämpare i köpet vilket nog var tur för den ljuddämpare jag har saknade innanmäte och det fanns inte en gnutta krom kvar på den.
Det har gått över all förväntan.
Säkert kommer det fram att det behövs flera detaljer när jag startar renoveringen i oktober men jag tror läget är under kontroll.
Nu gäller det att hålla fingrarna i styr fram till i höst även om det kliar i renoveringsfingrarna.
Återkommer om inte förr så i oktober.

PS
M slipper följa med till bilskrotar i sommar, kanske man kan nyttja det till att få besöka några bil- och motormuseeum utan knot?
Man får inte vara dum;)
DS
IMG_5870.jpg
 
Senast ändrad:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen