• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Veteran-MC

Det finns gods på djupet att ta av, borrar med 5mm-borr.IMG_6712.jpg

6mm gängtapp.
IMG_6713.jpg

Monterat motorn provisoriskt för att kontrollera om det finns gnista på stiftet.
IMG_6719.jpg

Kontroll av tändningsläge med stroboskop. Perfekt.
IMG_6723.jpg

Kontroll av belysningsspolarna, de ger 5-6 volt.
IMG_6724.jpg

Återstår packning med packningssilikon, transmissionskåpa kickstartspedal sedan alla reglage.
Men, förgasaren skall tvättas ren i en ultraljudstvätt.
 
Senast ändrad:
Kopplingen blev inte bra, korkarna är för tjocka vilket gör att lamellerna inte frigörs när kopplingshantaget är helt åtdraget.
1 Med denna skruv kan man utöver vajerförlängning/förkortning justera distansen mellan lamellerna. Den är nu i det innersta läget vilket inte är optimalt.
2 När kopplingshantaget trycks in skjuts tappen ut och trycker på skruven (1) som skall sära på lamellskivorna.
Gör om och gör rätt och rätt i detta fallet är att slipa ner korkarna 1-1,5mm.

Lameller.jpg
 
Efter 400 varv på sandpapper 80, nu fungerar det bättre och jag har kvar fingertopparna.
Centrumskruven, finns justermån men då måste transmissionskåpan tas bort.
Vajerjustering, där finns justermån utan att transmissionskåpan behöver tas bort.
Lameller-2.jpg
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen