Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Nej det provade vi men det var en besvikelse, så vi åkte vidare….Skulle gissa på
Gruissan
Jag använder utklipps verktyget. Då kommer inga meta data med.Den beste oversikten jeg har funnet for fjerning av metadata er i https://privacysavvy.com/security/spying/remove-metadata-from-photos-on-any-device/.
Kortversjon av innholdet er at for windows er det et valg i properties for bildet.
For Mac litt mer fiklete og en kan kun fjerne GPS lokasjonen. Fra preview av bildet velge Tools - Show Inspector og der velge GPS tab og så slette informasjonen.
På mobiler (Android og IOS) må en installere app for redigering ac EXIF data.
En kan enkelt velge i oppsettet av kamera på mobil å ikke legge inn lokasjon, men det vil gjelde for alle bilder - ikke noe jeg ville gjøre selv.
Jag tror att du har hamnat på Palavas Lets Flots i södra Frankrike .Tack Ranko. Känner igen de låga molnen över Benidorm, tog själv några liknande bilder förra vintern.
Nu reser vi vidare till….
Visa bilaga 15996
…. den här trevliga ställplatsen som vi brukar stanna vid vår och höst. Men var ligger den?
Tommy
Lasse, vi har samma favorit på våra resor till och från Spanien, för visst är bilden tagen utanför toalettdörren vid servicehuset i Palavas Lets Flots.Jag tror att du har hamnat på Palavas Lets Flots i södra Frankrike .
Mycket fin Ställplats som vi också har som delmål när vi åker till Spanien
Ja, varför krångla till sakernas tillstånd, det är ju bara ett litet enkelt tidsfördriv, utan varken prispengar eller gyllene pokaler.Problemet för den som publicerar är att bestämma sig för hur länge han/hon är villig att lägga tid på ledtrådar osv... Vi är så pass gamla att vi har lärt oss att "man kan inte ändra andra, bara sig själv", så mitt förslag är att var och en bestämmer hur ens bild ska tolkas: snabbt, långsamt, med "fusk" eller inte fusk möjligheter, m.m...
- Knazig's metod för att ta bort metadata är enkel och effektiv (klippa/klistra bild), bra info Knazig!
- Google Bild-sökning fungerar ej om man publicerar mindre kända, för att inte säga direkt "okända", eller i övrigt bearbetade och täckta bildobjekt (dimma, oskärpa eller annan utfyllnad...).
Om jag lyckas "gissa" var någon har stått med sin husbil och det är dags att publicera en av mina egna bilder, då bestämmer jag själv hur & vad jag publicerar så länge SirMclain inte har invändningar.
Tack Tommy , då drar vi vidare nu har vi hamnat på en ställplats söderutLasse, vi har samma favorit på våra resor till och från Spanien, för visst är bilden tagen utanför toalettdörren vid servicehuset i Palavas Lets Flots.
Lasse du tar oss vidare,
Tommy
Missade bildenTack Tommy , då drar vi vidare nu har vi hamnat på en ställplats söderut
En ledtråd kan vara att staden har nästan samma man som ett f.d europeisk statsman ( nåja )
Visa bilaga 16069
Ser ju helt klart ut som ReinfeldtMissade bilden
Alldeles riktigt , då får vi se var vi hamnar nuSer ju helt klart ut som Reinfeldt
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons