• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Var står jag med min husbil?

Får väcka lite liv tråden igen med en bild från det ena brofästet ( tipexat en skyllt annars hade nog blivit lite för lätt 😉

1665172677523.jpeg

Ok, bra ledtrådar ;) Vi stod på den ställplatsen i somras, men jag kunde verkligen inte komma i håg att det fanns en berömd bro i den staden...

Remagen torde vara svaret. Ställplatsen heter Reisemobil Stellplatz am Campingplatz "Goldene Meile" am Rheinufer. Helt ok ställplats.

//L

Alldeles riktigt det är Remagen . Nu får du ta oss vidare
Lite kuriosa om den berömda bron :
Det blev även en film

Av 136 broar över Rhen vid slutet av andra världskriget finns bara en intakt, den vid Remagen. Hitler ger order att den skall sprängas, men detta uppskjuts av högre tysk militär. Under tiden hinner amerikanerna fram och lyckas så småningom ta sig över bron.

1665391580225.jpeg

Inte en susning, men mycket bra avstånd mellan bilarna gör att ställplatsen ligger mycket troligt i Sverige! Har jag rätt?

Rätt svar Käehne4363!

Kan varmt rekommendera denna plats, ett "stenkast" från Lilla Bältbron (syns i bakgrunden i bilden nedan). När vi var där var det en bilträff på kajen intill. Ett antal konstföreningar, båtklubbar mm håller till i närheten. Liten restaurang finns också. Mycket trevligt.

bild2.jpg

Vi kan vel starte med land, Tyskland. Muligens et sted i Schleswig.

Knut

Tyskland er rigtig, men vi skal til den anden ende

Den stor hvide bygningsmasse i baggrunden er et siloanlæg som står i Frankrig

Da er det Rhinen som renner forbi. Det finnes noen steder med by på begge sider langs grensen.

Jag vet byens namn, men hjälpmedel tillåts inte så det får vara för min del. Undrar om jag någonsin kommer att publicera en av mina ställplatser från sydligaste söder och 7-800 mil till nordligaste norr...(?) Chansen att träffa rätt (utan att leta på nätet) är en på triljoner... ...så jag svarar inte denna gången heller!

1665496051459.png

Att använda Google Maps eller liknande är väl ändå ok? Personligen tittar jag aldrig efter metadata på bilderna, för då är det ju ingen sport alls (om nu platsdata står där), men att med hjälp av ledtrådarna leta i Google Maps tycker jag ändå är ok.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen