Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Hej Gösta. Roligt att du hittat till Värnamo bor inte så långt ifrån där du nattparkerat skulle varit roligt att träffas om vi varit hemma är nu i Spannien. Har ju läst så mycket intressant om dina resor som ger inspiration.
Bengt
Fint att följa dig på din resa.Ha en fin vinter.Dag 46 söndag 30 / 10.
Sista hela dygnet i Sverige.
Startar från Värnamo efter fm fikat, vid 10 tiden. Kör E 4:an fram till Markaryd. Svänger av från den tråkiga motorvägskörningen in på väg 117 mot Hässleholm. Vidare väg 23 till Höör. väg 13 till Ystad.
När jag skulle ställa in gps:en på Ystad upptäcker jag att det inte finns något tangent för bokstaven Y. Märkligt av en produkt som är köpt i Sverige.
På väg 9 mot Trelleborg vill gps:en hela tiden att jag väljer en annan väg mot Malmö och därifrån E 6:an. Men jag vill ju köra utefter havet.
Hittar en stor p-plats och går ner till stranden som har fin sand men även en massa tång. Tyvärr är det p-förbud mellan kl 24 och 06. Så de som vill bada här får söka nattvila någon annanstans. Vilket inte är något problem.
Visa bilaga 17495
Visa bilaga 17499
Idag har det varit solsken nästan hela tiden.
Visa bilaga 17498
Det vita i bilden är med stor sannolikhet ett fartyg / färja som har lämnat Ystad.
Visa bilaga 17496
När jag går tillbaka hem ser jag denna tavla som berättar vad stranden heter.
Visa bilaga 17500
När jag kör vidare västerut ser jag att det är 3 km till Abbekås.
Kommer i mycket god tid till färjeläget. Går in på kontoret för att höra efter när check in är och om jag får parkera för natten här. Om jag ställer mig en bit bort ifrån check in så går det bra att sova här. Senast kl 07 skall jag ha bokat in mig och passerat "gaten".
Visa bilaga 17501
Det är självservice. I de blåa automaterna skall jag skriva in mitt bokningsnr och får då ut alla nödvändiga handlingar. Får hoppas att det inte blåser imorgon bitti. Allt skall man göra själv nuförtiden. Boka och betala på "nätet" inte prata med någon personal. Om jag vill ringa till TT - line så tar de 1,50 per min, vilket är skandal. Snart tar de väl bort de två personerna på detta kontor. Vi har ju Automater - så vad skall de ha personal till?????
Visa bilaga 17502
Nu står jag här och skriver och väntar in klockslaget 06 i morgon.
Körde 28,7 mil
Hej. Vi kommer att vara någonstans längs Medelhavskusten finns goda möjligheter att vi kan träffas. Skriver om när jag ser att du närmar dig.Hej Bengt!
Är i Spanien i november. Kör utefter Medelhavskusten till Algeciras innan det blir förja till Marocko i mitten av december.
Vi kanske kan ses någonstans då. Det är alltid trevligt att träffa nya människor som har samma fritidsintresse.
Skriv ett PM var du är någonstans då.
/Gösta
Kanske detKan inte de 20minuterna bero på att din GPS har varit ute på nätet och sett köer i trafiken, antar att den är uppkopplad och att trafik ingår.
Min garmin går alltid ut på nätet via mobilen och räknar ut färdvägen enligt rådande trafikförhållande enligt den Rut jag valt.Kanske det
För många vägarbeten var det.
Min garmin går alltid ut på nätet via mobilen och räknar ut färdvägen enligt rådande trafikförhållande enligt den Rut jag valt.
Tack.Hej Gösta
Trevligt att få hänga med på resan. Har missat att du börjat skriva igen - har saknat läsningen...
Lycka till!
Synd att du inte tog en bok om USA, det hade ju varit perfekt om du skeppade över bilen dit. Då hade ju vi alla andra fått en riktigt trevlig läsning om husbilsresandet där borta
Hälsningar
Peter
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons