• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Fototråden

Lite förvånad blev jag när havet plötsligt såg ut så här i eftermiddag.
Troligtvis har det med skyfallet innan att göra.Visa bilaga 4464
Visa bilaga 4465
Som i Amazonas där grenar med svartvatten o vitvatten rinner ihop dessa följs åt i många kilometer. Sikten i den är inte många centimeter o svartvatten är mycket humus dvs vatten med lågt pH sänkt av multnande växtdelar. Medan Vitvatten är vatten som för med sig massor med sediment genom erodering, vilket troligen är något flöde här som fört med sig sediment. I Amazonas finns också klarvatten det bästa o simma i om man inte är fisk. :) 3.jpg

Som i Amazonas där grenar med svartvatten o vitvatten rinner ihop dessa följs åt i många kilometer. Sikten i den är inte många centimeter o svartvatten är mycket humus dvs vatten med lågt pH sänkt av multnande växtdelar. Medan Vitvatten är vatten som för med sig massor med sediment genom erodering, vilket troligen är något flöde här som fört med sig sediment. I Amazonas finns också klarvatten det bästa o simma i om man inte är fisk. :) Visa bilaga 4481
Ja! Så är det såklart. Rio Algar rinner ju ut i havet i Altea. Idag var det stor folksamling när vi passerade flodens utlopp. Allt detta regnande har gjort sitt för att svämma över floden och tydligen är det ett riktigt event bland lokalbefolkningen 😄Tack för upplysningen 👌🏽

OK-men med en mobilkamera hade du inte fått samma effekt utan att beskära bilden tämligen mycket. Eller har jag fel?
Nej! Det här kortet är ju taget för drygt 7 år sedan. Då var fortfarande mobilerna ganska kassa och en pocketkamera hade jag alltid i fickan på den tiden.

Det här bilden är tagen med mobilen vid samma tid (i Playa del Ingles). Den har inte alls samma skärpa.

2014-12-31 14.34.59.jpg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen