• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Fototråden

Lasse, har du fått bilden av någon? Denna bild är tagen på samma ställe när jag guidar mina moppekompisar. Till vänster i bild hade Danskarna sitt 3km långa tältläger där 13000 soldater bodde. Gick åt mycket ved och mat till hästarna.

Bilagor

• 20190519_115354.jpg
    20190519_115354.jpg
    5,6 MB · Visningar: 12
Lasse, har du fått bilden av någon? Denna bild är tagen på samma ställe när jag guidar mina moppekompisar. Till vänster i bild hade Danskarna sitt 3km långa tältläger där 13000 soldater bodde. Gick åt mycket ved och mat till hästarna.
Vi åkte en guidad tur som heter Slaget vid Lund. Färden gick just där du åker med mopeder. Sök på Spökguiden så hittar man info. Bilden tog jag själv.

Visst längtade man egentligen till sydligare nejder nu för att äntligen möta våren,
men vi gjorde tvärtemot och drog iväg 70 mil norrut, för att återuppleva vintern...?

Välkomnades av ett helt underbart vår-vinter-väder i den jämtländska bygden kring Gällö och mötet med årets första mygga (!)
Kändes nästan lite vemodigt att så abrupt släcka livet för den stackars yrvakna varelsen, så full av förväntan på en blodrik sommar.
Tänk om den istället hade fått uppleva samma vackra solnedgång i den här absoluta stilla och fridfulla miljön, sittandes på min nakna arm?
Men vi hade nog aldrig kunnat bli kompisar för evigt...

IMG_5707.jpg

Mitt första inlägg i denna klubb. På hemväg efter 7 månader i Algarve, inte haft tillgång till internet på ett tag. Nu är vi i Saarburg och har wifi och ätit Schnitzel. I Spanien svängde vi av mot ställplats Arguedas (42.17278 -1.59139) vid ökenområdet Bardenas Reales. Och det var häftigt. Det har även flera andra tyckt, redan 1957 då "Stolthet och passion" med Cary Grant, Frank Sinatra och Sophia Loren spelades in här. Även "Game of P1030317a.jpgThrones" och Pierce Brosnan/James Bond i "The world is not enough" har varit här. Det var öken! Finns en i söder också där vi var 2010.
Bild från ställplatsen, grottorna användes som bostäder in på 1960-talet, svalt på sommaren varmt på vintern.
P1030331a.jpg
P1030338a.jpg

Så här, det är från samma bildmapp.

Bilagor

• Screenshot_2022-05-01-17-26-55-819_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2022-05-01-17-26-55-819_com.android.chrome.jpg
    341,4 KB · Visningar: 14

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in