• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Fototråden

Bilden är ju inte allt i en fototråd. Fotografiet är ju inte så bra och inte motivet heller.;)

MEN! Historien bakom bilden gör den bättre. Vi var i Fuengirola på campingen och frös som f.n. Kl var 5 på eftermiddagen den 22 december 2014 och det var 7 grader ute trots att solen lyste. Sa till frugan att vi ska inte frysa en vinter till!!! Just i detta ögonblick bestämde vi oss att strunta i södra Spanien och Algarve. För kallt för oss.

Provade att hitta resa från Spanien till Thailand, men hittade inget på kort varsel. Samma gällde Kanarieöarna.
När vi inte hittade något, sa jag till frugan. Äh! Vi tar båten. Här kan vi ju inte frysa.

2014-12-22 17.01.26.jpg

Vi åkte den 23 dec från Cadiz och var framme på Gran Canaria den 25 december efter drygt 40 timmar på båten.
Samma dag körde vi på måfå och hamnade i Puerto de Mogan där vi ställde husbilen över natten. Jag gick genast till stranden. Vilken skillnad mot bara några dagar innan. SOMMAR.:love: Hoppade genast i den 23 gradiga Atlantpölen.

2014-12-25 13.30.54.jpg

Just det första fotot när vi frös förändrade vårt liv och nu har vi flyttat till Gran Canaria. Sålt allt i Sverige och flyttat hit permanent. Här kommer ett foto från frukostbordet och vår terrass (27.76242, -15.57085) i morse. Vi kan ha det sämre. Ångrar oss inte och längtar inte till Sverige en minut.

Blev lite utvikning. Hoppas det var ok?

20220328_101539.jpg

Senast ändrad:
Någon som vet vad detta är?
Jag tog bilden i West Sahara en tidig morgon....

Visa bilaga 5123

Nu har det gått mer än 24 tim och ingen svarade rätt....
Fotot är på en frusen regnbåge :eek:
detta sker när luften är mycket kall (flera minus) då fryser kristallerna i regnbågen.... Och regnbågen blir vit eftersom prisma funktionen försvinner

Den morgon jag tog bilden så visste jag inget om detta och började tom fundera på om någon utomjording hade öppnat en "gate"... Jag var väldig fundersam då..

Fotot är på en frusen regnbåge :eek:
detta sker när luften är mycket kall (flera minus) då fryser kristallerna i regnbågen.... Och regnbågen blir vit eftersom prisma funktionen försvinner
Dette er også den tekniske beskivningen av Halo som på samme måte som regnbuer finnes i to utgaver - en mindre kraftig og en ytre svak. Den indre Halo sees som en ring rundt sol eller måne, den ytre sees som en bue over horisonten i retning solen. Er solen synlig vil en normalt ikke se denne da den er svak, og rundt månen blir den så svak at en kun kan se den på foto.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen