• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Fototråden

Jo det vet jag då det står 1974 på typ plåten med chassinummer. En förklaring kan vara att den är ny såld i Holland. Man hade olika målningar, lampor med och utan kedjeskydd i olika länder. Här kan du se att man hade säkert kromade tankar fram till konkursen. https://www.kjtools.se/zundapp/Ks50.html
Nu blev det lite mycket moped, jag bidrar med ett besöks tips om man är intresserad av bunkrar. Bild på en Kompis, av 595 sålda i landet så äger jag denna. I bakgrunden så ser man Nordens ända Spitzbunker. Dom står som spönn i backen i Zossen på Zepperlinstrasse. Där kan man gå en guidad tur på området och i bunkern där man styrde hela WWII.
5.JPG

1974 Sportröd, nä inget trim. Men original cylindern skar då jag körde en tank på Triboron. Fick köpa ny cylinder, därför passar det inte riktigt ihop. Men det är ytterst få som ser detta.
Jag ber om ursäkt för en avvikande fråga. Vad hände med motor i situation som Du skriver "jag körde en tank med Triboron"? Jag läste att man skulle då och då tilläga Triboron 100ml per 100l Diesel, är detta skadlig?

En kompis hade varit uppe hos uppfinnaren av Triboron (jag fick se bilder på en astrimmad Zundapp i en bromsbänk) och blev övertygad och hade köpt på sig flaskor med detta innehåll. På en tvåtaktare så är det tänkt att man skall ersätta tvåtaktsoljan med Triboron. Jag blandar enligt tillverkarens anvisningar och skall ut mitt i vintern då det snöat och jag skall ta några bilder på moppen. Mellan Lomma och Bjärred så hostar den till lite och sedan nyper kolven och det blir ett svart streck i asfalten. Jag får gå hem och hämta en bil. Stora repor i kolven och djupa repor i nicasilen på cylindern. Har kört många mil med denna moppe med tvåtaktsolja och många mil efter. Skadan sätter jag till 100% i samband med det jag hade i tanken. Det är möjligt att produkten funkar i moderna tvåtakts båt/mopedmotorer och i andra sammanhang, men jag tänker inte hälla det i någon av mina mopeder mer.

Celebert besök i Altea idag,…
E45B43C5-FE5E-47F2-9FA3-4B2778931372.jpeg
.... av ingen mindre än Peter den Store, nej inte Ryska imperiets första Tsar och Storfurste, han som f.ö. besegrade vår egen Karl XII vid Narva år 1700.
Nej det var vår egen alias Peter1, med fru som kom över…. stor även han, men en mycket fredligare och trevligare än vad ”ryska Kejsare”, visat sig vara.

Vi kom bland annat att prata om framtida träffar med medlemmar från iHusbil, där Peter lovat ställa upp med sin stora barbeque, det ser jag fram emot.

Tommy

Senast ändrad:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen