Mina sporadiska inlägg kanske inte alltid är så husbilsrelaterade, men försöker ändå berika forumet med lite nonsens,
främst för att vi bör få lite rotation på forumet så det inte stagnerar.
Jag ifrågasätter inte att vissa inlägg modereras och visst bör man jobba på att hålla forumet rent i viss mån,
för allas trevnad. Men kanske var det just en av anledningarna till att detta forum bildades (?),
just för att "stora kvasten" användes alltför flitigt och en stor del av de personer man lärt känna digitalt från förr, flydde fältet.
Det finns säkert goda skäl till att man börjat städa även här. Men visst saknar man ändå en del gamla goa gubbar på forumet.
Men jag tror, att det kan hämma viljan och kreativiteten till att göra egna inlägg eller "lägga sig i" och "förmedla sin åsikt".
Minns med ett leende salige Jappes fräna inlägg och diskussioner med Knarrevik och andra kombattanter på grannforumet.
Saknar (både då och nu) de här gamla goa gubbarna, som satte lite färg på tillvaron bakom skärmen.
Jag ifrågasätter inte att vissa inlägg modereras och givetvis ansvarar klubben för att hålla forumet rent, för allas trevnad.
För egen del tycker jag mig märka, att många av oss ännu är kvar i flera klubbar.
Det är en demokratisk rättighet och för vissa är det t.o.m intressant, att även följa med sina vänner på FB, smaken är ju olika...
Men jag tvivlar på (som det diskuteras här), att det är FB, som är den egentliga konkurrenten.
Skillnaden i uppbyggnad och generationstillhörighet är alltför stor, för att kunna jämföras.
I "grannkommunen" har man nu ett antal duktiga kommunikatörer, som faktiskt har lyft sitt forum, enligt min uppfattning.
Visst är medlemsantalet avsevärt högre, men återigen, vi är nog många som står med en fot både här och där...
Samtidigt vill jag poängtera, att detta inlägg hade aldrig skivits och lagts ut på något annat forum.
Men lustigt nog, så känner man sig liksom lite mer hemma här...?
Avslutar inlägget med en ovidkommande kommentar från hustrun.
Kvinnan svarar med "Va?", när mannen säger något,
inte för att hon inte hör vad han säger,
utan för att han ska få en chans att ändra sig...!