Nu är det snart slut på semestern.
På måndag åker vi hem till Maspalomas (Playa del Ingles) där det just nu är värsta kalabaliken. Det är den första Prideveckan på tre år, med flera hundratusen tillresta. Kommunen är jätteglad och räknar med att 150 milj € omsätts. För oss som bor mitt i smeten kan vi FETglömma en p-plats. Folk överallt dygnet runt. För att inte tala om alla fordon, husvagnar, husbilar, skåpbilar.
Skönt att just nu vara på Fuerteventura. Jag har gjort upp med killen i kamelstallet där vi förvarar husbilen att han får ta emot oss på måndag kväll kl 2100. Hoppas bara att Policia Local släpper in oss på vår egen gata, som troligen är avstängd så att vi kan lasta ur färskvaror.
Så ikväll är det sista natten med gänget. Ska ta ut min jättehögtalare efter vi badat och spelat boule, så ska vi ha en trevlig utanför bilen ikväll. Det är just nu ca 20 husbilar här. Alla är canarier utom en tysk. Brukar bli trevligt. I Spanien hälsar ju alla på alla. Många är också nyfikna på vår bil och vill titta in.
Just nu när jag ligger och skriver har jag denna utsikt.
Visa bilaga 7187
Vill slå ett slag för vårt jättepraktiska kastrullset. Kastruller, grytor, stekpanna. Alla utan handtag och passar kanonbra i utdragslådan. Handtaget (tamoj) klipper man på vid behov. Sparar så mycket plats.
Visa bilaga 7189Visa bilaga 7190Visa bilaga 7188
Jag gillar ju att laga mat så det blev en stor förbättring för ca 7 år sedan.
Vi har nu stått stilla i en vecka utan att röra på oss. Än så länge har jag bara gått i badbrallor. Ikväll blir det tortellini i grädde och bacon. Till det lite vitt vin och skumpa till härlig musik som kommer att höras till Marocko (canarierna brukar be mig höja volymen
). Idag är det varmt. Måste gå och bada.
Visa bilaga 7194
På torsdag åker vi till Sweden och fixar nya pass. Det blir en turbosväng. Gran Canaria, Malaga, Stockholm, Umeå, Träffa iHusbils gruppexpert Björn Svennerstam, hyrbil till Örträsk, Umeå, Stockholm, tåg till Linköping och träffa mamma, bil till Hallstahammar, Västerås, Svedvi, Köpings passpolis, Svedvi, Arlanda med en kompis som hänger med till GC, Madrid, Gran Canaria, Central Park där vi bor. Puh!!!
Hade ett hel..te att planera allt. Mycket kan ju spricka. Svagaste kortet är nog Ryanair från Gran Canaria till Malaga, men där finns det dyrare alternativ om det skiter sig. Sen får vi se vad som händer i omvärlden??? Kunde valt en bättre tid, men när vi fick passtid hos polisen i Köping och att det passade med en 70 årsdag och att vi behöver rensa ett förråd med sprit, då är det bara att köra på det.
Hasta Luego