Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Får vänta tills regnet ger med sig i BoråsKanske inget precist svar på din fråga men jag skulle täcka över solcellen.
Enda jag hittar är att det är ett sli batteri.Mej veterligen finns det inget blybatteri som kallas "vanligt blybatteri".
Men ofta används ett öppet, vått fritidsbatteri med ventilationsslang, näst vanliga brukar vara ett AGM slutet fritidsbatteri.
Läs på ditt bobatteri, notera alla beteckningar, googla fram modellen och läs vilken typ du har.
Batteriet är av typen underhållsfritt bly/syra batteri och är ett startbatteri.Enda jag hittar är att det är ett sli batteri.
Exide Excell EB1100 110 Ah
Beprövat allroundbatteri för de flesta moderna fordon och standardutrustningRobust 3DX-galler för förbättrad elektrisk prestanda och längre livslängdDriftsäkert och pålitligt för allmänt brukKomplett serie som täcker nästan 100 % av vagnparkenGer 15 % mer startkraft för kraftfull prestandaLängre...www.mekster.se
Nån som vet hur man kan ta reda på om man har smart eller dum generator i bilen, Fiat euro 6 år 2019 ingen adblue.
Vet du vilket läge jag ska sätta i regulatorn, de alternativ som finns är det på bilderna.Batteriet är av typen underhållsfritt bly/syra batteri och är ett startbatteri.
Startbatteri är inte lämpligt till förbrukning i bodelen,men du var väl på väga att byta, i appen kan du själv välja hur laddning skall ske också,förutom dom förinställda värden, läs på vilken spänning för laddning som ditt batteri vill ha,annars hade jag valt något av tractionlägena.Enda jag hittar är att det är ett sli batteri.
Beprövat allroundbatteri för de flesta moderna fordon och standardutrustningRobust 3DX-galler för förbättrad elektrisk prestanda och längre livslängdDriftsäkert och pålitligt för allmänt brukKomplett serie som täcker nästan 100 % av vagnparkenGer 15 % mer startkraft för kraftfull prestandaLängre...www.mekster.se
Nån som vet hur man kan ta reda på om man har smart eller dum generator i bilen, Fiat euro 6 år 2019 ingen adblue.
Jag har samma regulator som du och innan bytet till LiFePO4 använde jag blysyrabatterier med factory default inställningen.Vet du vilket läge jag ska sätta i regulatorn, de alternativ som finns är det på bilderna.
Tack alla, ska försöka luska ut eller hur nu jag kan mäta vilken generator jag har, är det dum generatorn så beställer jag ett lifepo batteri direkt.
Ok då går det inte mäta bodens batteriet vid tom gång, får kolla om Kjell i Borås har en sådanJag har en usb-laddplugg som visar spänningen i min vardagsbil MB Vito 2015 med smartgenerator.
På den syns tydligt hur stort spänningen varierar med smartgenerator, mellan 12,6-14,9V, hög spänning vid tomgång och motorbromsning samt låg spänning när man påverkar gaspedalen.
Lätt att se laddningen med en sådan i cigguttaget.
Har även en sådan i husbilen fast den har en vanlig generator.
Visa bilaga 39342
Ingen smart generator i Fiat 2019.Enda jag hittar är att det är ett sli batteri.
När blev smartgenerator standard på Fiat Ducato?Ingen smart generator i Fiat 2019.
Har försökt googla på det men hittar ingen info alls. Finns ju vissa 2019 som har adblue och vissa som min inte. Så kanske är det i samma veva som Fiat blivit smartNär blev smartgenerator standard på Fiat Ducato?
Har du kollat årsmodell på chassit?Har försökt googla på det men hittar ingen info alls. Finns ju vissa 2019 som har adblue och vissa som min inte. Så kanske är det i samma veva som Fiat blivit smart
Står detta i Transportstyrelsen app? Fordonet tillverkat 2019-05 står detHar du kollat årsmodell på chassit?
Årsmodell på husbilen kan vara flera år nyare än chassit ibland.
Man har då byggt husbilen på gamla "lagerchassin".
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons