• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Veteran-MC

Min fru utfärdade förbud mot införande av skrotet i villan.
"Man vet aldrig vilka inneboende det bor i sadeln och passagerarkudden, inte in i vårt hus".
Nu har det gått en tid och jag har inte upptäckt några ovälkomna gäster så nu håller vi till, skrotet och jag, i verkstan i nedre våningen i villan.

Angående att sy:
I syslöjden skulle man sy för hand ett förkläde att senare ha i trä- och metallslöjden. Det tog mig en hel termin att med mitt fullständiga ointresse sy ett förkläde och det blev inte klart så morsan fick sy den färdig.
Dock har jag körkort på symaskin men inte på tvättmaskin. "Håll dig borta från den" är det otvetydiga budskapet.

Hur skall detta gå?:eek:
IMG_6560.jpg

Enig med Pålle om det verktøyet, har selv en variant som jeg benytter på diverse utstyr til hest. Men til arbeid i lær kan en og pille med syl og to nåler slik at en kan sy begge sider på en gang først den ene nålen gjennom begge lag fra den ene siden og så den andre nålen som er i andre enden av tråden fra den andre siden. Når begge nålene er gjennom strammer en med begge trådenden det hele sammen. Sylen bruker en først til å gjøre hullene. Best er det om nålene er butte slik at de ikke stikker gjennom trådene. Såm med 2 nåler blir vesentlig penere enn med verktøyet hvor en dytter tråden gjennom begge lag og trer den andre tråden gjennom på undersiden. Problemet med verktøyet er at det forsøker å gjøre samme jobb som syl og to nåler i en operasjon. Men det er klart det raskeste!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen