• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

• 🌸 Vårens stora husbilsträff med iHusbil! 🌸

Packa husbilen och gör er redo för gemenskap, god mat och härliga vårdagar!
    Vårens medlemsträff äger rum 1–3 maj 2026The Backyard – ett charmigt ställe bara 10 minuter väster om Lidköping.
    Läs mer och anmäl dig här.

Var står jag med min husbil?

Vi står på Rönnskärs ställplats, Rönnskär är en ö utanför Stocka.
Någon annan får fortsätta.

Tack till alla som bidragit i den här tråden.

Tommy, Gävleborg är stort och havsvikarna många, hade vi fått några flera ledtrådar så hade vi nog klurat ut var ni stod.:)

Tommy

Efter en del googlande kom jag till de inre delarna av Finland
CB54E647-EB60-4694-86FF-F244F8CC7B26.jpg
Till 83900 Juuka, Finland, där tillverkar man fina eldstäder har jag just sett när jag Googlat och inte bara det, man har en ställplats också. :)

På tal om braskaminer, ett litet tips som för oss är mycket aktuellt.
Vi köpte en braskamin häromdagen, men inte finsk.
6BE7827C-AB0E-427E-8549-C34976723BBA.png
Vi köpte ett känt spanskt märke, som också säljs i Sverige. Upptäckte att på fabrikens egen hemsida var priset under 50% av priset återförsäljarna i Sverige begärde. Vi beställde, betalade, frakten var fri och 3 dagar senare levererades den till byggfirman som renoverar vårt hus i Sverige. Så lätt har jag aldrig tjänat över 10 000 kr. Bara gratulera återförsäljarna i Sverige att man kan arbeta med så höga marginaler, ok momsen här i Spanien är 21% d.v.s. 4% lägre än Sverige, men prisskillnaden var över 100%!

Tommy

Senast ändrad:
Ytterligare 24 timmar har gått och inget svar. Kanske denna bilden hjälper. Här satt en känd svensk kung och begrundade sina hyss innan han tågade in i Norge. Stenen är känd som kunastenen. Hälsningar Göran HellmanDSC_1192.JPG

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen