• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Var står jag med min husbil?

Vi står på Rönnskärs ställplats, Rönnskär är en ö utanför Stocka.
Någon annan får fortsätta.

Tack till alla som bidragit i den här tråden.

Tommy, Gävleborg är stort och havsvikarna många, hade vi fått några flera ledtrådar så hade vi nog klurat ut var ni stod.:)

Tommy

Efter en del googlande kom jag till de inre delarna av Finland
CB54E647-EB60-4694-86FF-F244F8CC7B26.jpg
Till 83900 Juuka, Finland, där tillverkar man fina eldstäder har jag just sett när jag Googlat och inte bara det, man har en ställplats också. :)

På tal om braskaminer, ett litet tips som för oss är mycket aktuellt.
Vi köpte en braskamin häromdagen, men inte finsk.
6BE7827C-AB0E-427E-8549-C34976723BBA.png
Vi köpte ett känt spanskt märke, som också säljs i Sverige. Upptäckte att på fabrikens egen hemsida var priset under 50% av priset återförsäljarna i Sverige begärde. Vi beställde, betalade, frakten var fri och 3 dagar senare levererades den till byggfirman som renoverar vårt hus i Sverige. Så lätt har jag aldrig tjänat över 10 000 kr. Bara gratulera återförsäljarna i Sverige att man kan arbeta med så höga marginaler, ok momsen här i Spanien är 21% d.v.s. 4% lägre än Sverige, men prisskillnaden var över 100%!

Tommy

Senast ändrad:
Ytterligare 24 timmar har gått och inget svar. Kanske denna bilden hjälper. Här satt en känd svensk kung och begrundade sina hyss innan han tågade in i Norge. Stenen är känd som kunastenen. Hälsningar Göran HellmanDSC_1192.JPG

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen