• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Var står jag med min husbil?

Ja, dekorationen på dörren är typisk för denna stad.

Senast ändrad:
Helt rätt, Simrishamn.
Gatan Stömmens sträde är en av de äldsta gatorna i Simrishamn. Husen är relativt nybyggda men i gammal stil.
Över till dig Tommy.

Det finnes et antall slike stensettinger i de nordiske land, men ut i fra skogstype så er Norge og Sverige begge mulige. men jeg tror det er i Sverige da nesten alle i Norge ligger slik til at husbilen ikke kunne bli med på bildet.

Det är riktigt Knut. I Sverige och på en ö. Det kommer ny bild senare idag om ingen löser uppgiften.
Tommy

När vi var på Gotland nu i september körde vi förbi en liten avfartsväg till Tjelvars grav. Eftersom jag inte hade en aning om det gick att vända med en husbil eller ens parkera vid skeppssättningen, så körde vi inte in på avtagsvägen.
Nu vet jag troligen att det går att köra fram och parkera med en husbil vid Tjelvars grav.

När vi var på Gotland nu i september körde vi förbi en liten avfartsväg till Tjelvars grav. Eftersom jag inte hade en aning om det gick att vända med en husbil eller ens parkera vid skeppssättningen, så körde vi inte in på avtagsvägen.
Nu vet jag troligen att det går att köra fram och parkera med en husbil vid Tjelvars grav.
Tyvärr Jan så är det inte Tjelvars grav, men jag kan trösta dig för att du är på rätt ö.
Tommy

En vild gissning men vid den lilla vägen ner till Gnisvärd finns en gammal skeppssättning. Kanske är det den.

En tur med bergbanan och vi fick denna fina vy över sjön och endel av den välkända staden. Campingen uppe till höger har en välkänd/ökänd värd
IMG_1972.jpeg

Stämmer bra Tordan, det brukar bli ett par dagars stopp här bland alptopparna på väg ner till värmen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen