• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Var står jag med min husbil?

De där kondis-bordet vore nåt att hugga in på... ;)

Då är den här magra och vindpinade miljön istället en verklig utmaning för den som bara vill överleva.
Det ligger ändå något vackert över det här arma trädet, som slutligen tvingats ge upp.
Var befinner vi oss nu?

IMG_0031.jpeg

Vi slänger väl också ett getöga på den här säregna och böjda tallen, tyngd av världens sorger och bedrövelser?
Vart kommer den här stigen leda oss vidare till?

IMG_0030.jpeg

Vi lämnar de karga träden bakom oss... inte mycket att hänga i julgranen i jämförelse med trädens verkliga Metusalem,
fast även han skulle nog blekna i jämförelse.
Istället har vi något helt annat i kikaren och fortsätter framåt på den inslagna vägen, närmare 1,9 km.
Det kommer att ta en stund, så nästa ledtråd kanske dröjer...?

IMG_0033.jpeg

Fasiken, du löste det redan… ? 😉
Jag, som hade laddat upp med fler härliga bilder från denna plats.
Old Tjikko heter förresten det gamla trädet, för den som vill förkovra sig lite mer.
Fast vattenfallet är ju det som drar klart flest besökare.
Du får den äran, att hitta på något nytt, Peter, för Njupeskär är ju helt rätt.

71AD4028-885C-4A7F-A6D8-DE34C63DC89A.jpeg

Vi byter land Screenshot_20241003_075659_Photos.jpgmen vi står nästan på samma ställe, förra bilden var tagen 200m till höger i rondellen.

"Drei Länder Eck" (platser där tre länder möts) finns många av i Tyskland, men jag tror att staden vi ser på den tredje bilden har gett namn åt både ett avtal och ett område.

Har dock inga bilder att lägga upp om jag skulle ha rätt, så jag avstår att gissa på ett namn.

Pålle

Og elven under broen er Mosell om jeg ikke er helt feil, men jeg har ingen passende bilder for denne tråden.

Ni är på rätt spår båda två men kan ingen klämma fram ett namn, staden vi stod i och cyklade runt har en enkel ock bra ställplats för 5€ 20240722_083959.jpg

Detta var nog den svåraste hittills!

Eftersom bilderna har kretsat kring den plats där vägarna 407 och 419 (Tyskland) samt D654 (Frankrike) möts – alltså i "treländershörnet" Tyskland/Frankrike/Luxemburg – gick tankarna först till Schengen, som ju är den ort som syns på andra sidan bron i den tredje bilden. Det var inte förrän du visade bilden från ställplatsen som jag lyckades lista ut i vilken liten pärla vid Mosel ni hade parkerat husbilen .

Pålle

Senast ändrad:
Visst var det Schengen på andra sidan Mosel och staden vi stod i heter Perl så nu är tråden fri för den som vill komma med en bild.

Fin parkering og spennende bygg bak, men aner ikke hvor dere var.

Igår var det grådisigt i luften, lite kulet och med endast en ensam gatlykta som enda sällskap,
tanten var bekymrad för "skumma individer", någon hund typ Baskerville hördes yla ute i mörkret,
men jag framhärdade att platsen var lika god att stå på som någon annan...

Jovisst, Billingehus undgick inte din skarpa blick, Robert ;)
Passar på, att bjuda på en av morgonens härliga höst-vyer över Skövde, din hemstad.

IMG_0311.jpeg

Billingehus, UnoX-Sandbergs donation till Skövde Stad.
Nu reser vi åt ett annat håll men var är vi?
IMG_6446.jpg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen