• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Var står jag med min husbil?

Det är rätt @Tordan, närmare bestämt på Mjörnstrandsvägen i västra utkanten av staden.

Sedan bilden togs så har de tyvärr satt upp balkar bakom parkeringsplatserna så att det inte längre går att stå med längre bilar.

Du får ta oss vidare Tordan.

Man ska tydligen inte lita på att AI ger kompletta svar. Jag frågade: "Vilka svenska städer fick stadsrättigheter 1619?"

ChatGPT sade:​

År 1619 fick följande svenska städer sina stadsrättigheter:
  1. Göteborg – Grundades formellt av Gustav II Adolf 1619 och fick stadsrättigheter samma år. Göteborg blev snabbt en viktig handels- och hamnstad, särskilt tack vare sitt strategiska läge vid kusten.
  2. Borås – Även Borås fick sina stadsrättigheter 1619. Staden utvecklades till ett centrum för handel, särskilt textil- och beklädnadsindustrin.
Dessa två städer, Göteborg och Borås, var de viktigaste som fick stadsrättigheter det året.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Så ChatGPT anser inte att Alingsås är någon viktig stad.

Vi fortsätter vårt strövtåg på den här platsen, som har flera gemensamma nämnare med min egen hemstad...?

IMG_0404.jpeg

Vi fortsätter vårt strövtåg på den här platsen, som har flera gemensamma nämnare med min egen hemstad...?

Visa bilaga 42635
Jag tänkte först gissa på Lyrestad eftersom det ser ut att vara en kanal (Göta kanal fick jag för mig) i bakgrunden.
MEN så studerade jag bilden lite noggrannare och såg ett telefonnummer, som jag tyder till 0730694191 och det numret går till Arboga Bilvårdcenter AB.

Min kvalificerade gissning blir därför Arboga.

Men vad Motala och Arboga har för något gemensamt det har jag inte en aning om annat än att det ser ut, som en grav på andra sidan vattnet vid kärrans bakre högra hörn.

Tyvärr, jag kan inte godkänna Arboga. Bjuder istället på en härlig höstbild ut över vattnet på denna lugna plats.
Då kanske bilden klarnar lite mer, var vi närmare bestämt befinner oss...?

IMG_0397.jpeg

Här finns en ställplats vid småbåtshamnen, med enbart ett par minuters promenad in till den pittoreska stadskärnan.

1729686887079.png

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen